Gå til innhold

Sitter på jobb, klarer ikke å slutte og gråte...

Anbefalte innlegg

Har skrevet i en annen tråd om besøk hos legen i dag, der vi fikk svar på blodprøver og sædprøve. Dårlig bevegelse på svømmerne var alt vi fikk forklart. Det ENESTE hun legen var opptatt av var hvor vi ville henvises for prøverør. Hun ble sur da jeg spurte om andre ting.

Mannen min prøvde å forklare at jeg tok dette med prøvinga så tungt, og om det ikke gikk an å få litt hjelp med det, noen å snakke med osv.

Da ble hun enda surere og sa at hvis jeg var i så dårlig psykisk tilstand måtte jeg ta meg sammen mtp. prøverør.

Vi måtte dra på jobb etterpå begge to, men jeg klarer ikke annet enn å grine og grine. Sitter inne på kontoret mitt og er helt fra meg.

Veit virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå!

Får helt panikk av tanken om prøverør. Jeg tar det jo så tungt hver måned allerede, å utsette meg for en slik prosess orker jeg ikke tanken på en gang.

Føler at jeg får helt klaustrofobi på en måte, at jeg er klemt opp i et hjørne. Det gjør så vondt inni meg at jeg blir GAL, og jeg veit ikke hva jeg skal gjøre!!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Grine og grin alt du kan . Få ut alle dine innestengte følelser, og om et par dager så føler du deg sikkert i litt bedre humør/form. Begynn sakte men sikkert å "lek" med tanken om prøverør. Les mest mulig om det, snakk ev. med kjente som har gjort det osv. og kanskje du etterhvert ikke synes at tanken virker så skremmende?

Husk at om det er den eneste løsning for dere, kan du jo prøve en eller to ganger eller noe sånt (om dere trenger mer enn en gang), for verdens beste gave venter i den andre enden :)

Men, kast deg ikke ut i dette før dere har underøkt litt om ev. andre måter å bli gravid på. Bytt lege. Få noen som er villige til å høre/lytte. Masse lykke til, og en stoooor bamseklem fra meg :)

Kos, kos

(jeg har svart deg med samme innleg på det du skrev først, visste ikke helt hvor jeg skulle plassere svaret.... :-)

Hei igjen! :-)

Glemte bare å skrive at HVIS dere går for prøverør, kan dere prøve homøopatmiddelet Berberis Fructus comp d4 ("babyklister") for å øke sjansen for at egget fester seg.

Også vil jeg bare si: Ikke gi opp motet og fremtidshåpet! Ting kan forandre seg (sædkvalitet også.....), og kanskje sitter du der plutselig med struttende mage!

Jeg skjønner at du er svært lei deg, og jeg blir trist på dine vegne. Jeg har selv hatt det svært tøft de siste årene av ulike grunner, og til tider har det vært så jeg nesten har mistet motet. Orker ikke gå inn på alt dette her, men det har vært beintøft enkelte ganger. Så jeg kjenner GODT til følelsen av at alt er svart og at man nesten ikke klarer å stoppe å gråte.

Synes det er lurt av deg å lufte den tristhet her, for når man er uttafor, er det godt å ha noen oppmuntrende ord å holde fast i. Enten de nå kommer ffra andre jenter her på barnimagen, fra en venninne eller annetsteds fra.

Jeg har også vært heldig fått masse slike godord fra både familien min og venninnene mine. I tillegg har jeg noen andre oppmuntrende ord som jeg holder fast i. Jeg ønsker absolutt ikke å presse min tro på noen! Men siden du virket så motløs, vil jeg forklare deg bakgrunnen for nicket mitt:

For mange år siden hang det en kalender over skrivebordet mitt der jeg jobbet. Bildet var av våren, med gress, blomster og en gammel vindmølle. Himmelen var blå og hele bildet åndet og nytt liv og fred. Under bildet var det skrevet et bibelvers : "For jeg vet de tanker jeg tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker, og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere fremtid og håp" .

Når alt er som tøffest, holder jeg meg fast i disse ordene. Jeg klynger meg til dem i trass. Derfor er det også dette jeg bruker som mitt nick. Hver gang jeg skriver under med nicket mitt, minner jeg meg selv om at Gud vil gi meg fremtid og håp.

Jeg vet ikke omdu får noe ut av disse ordene, for jeg aner jo ikke hva du tror på. Men kanskje du ihvertfall kan finne en flik av trøst i det at mange andre jenter her på forumet sender deg gode tanker og ønsker å oppmuntre deg.

Så får kjæresten din knaske vitaminpiller og ta kalde bad, så kanskje sitter vi der med hvert vårt deilige lille nurk neste vår? :-)

Ønsker deg alt godt!

KLEM KLEM KLEM

fremtidoghåp

Hei,

Ikke lett å komme med et innlegg etter det fine innlegget fra "fremtidoghåp"...

Det første som slår meg er at du må snakke med en annen lege. Det kan være tøft å komme igjennom dette uansett, og enda tøffere med en lege du ikke kan snakke med. Jeg, akkurat som "fremtidoghåp", vet ikke hva du finner ro og tillit til, men jeg har et par tanker som du også kunne tenke igjennom. Healing og akupunktur kan hjelpe på å bli gravid, samtidig som det kan brukes for å roe deg ned, og skaffe balanse i kroppen igjen. Du trenger balanse i kroppen for å bli sterk nok til å komme deg igjennom de tøffe takene, som har vært, og som kommer. Ikke mange vet hva "mindfieldtherapy" eller tankefeltsterapi er, men om du søker det opp så bør du finne ut mye om teknikken. Dette er en måte å forandre fokus på for å endre tankeretning. Kan være veldig effektiv for noen. Snakk med noen som kan gi deg mer informasjon eller søk opp terapeuter på nettet. Det finnes sikkert noe du kan prøve i nærheten av der du bor.

Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper du er sterk nok til å ta tak i situasjonen du er i og gjøre det som må til for å komme ovenpå igjen. Jeg er helt sikker på at om du får positiviteten og optimismen inn i livet ditt igjen så blir alt mye bedre - og fort så sitter spiren!

Klem:)

Annonse

Bytt lege, det er også mitt råd!!! Dersom du bor i Oslo området, vil jeg anbefale deg Balder klinikken ( privat... litt dyrt... men utrolig flinke folk, både leger, homopat og akupunktør side ved side)

tenker masse på deg, og sender deg masse trøsteklemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...