Gå til innhold

Gravid 1pp etter pillen?


KineMI

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk på p-sprøyte som siste prevensjon,og ca 7 mnd etter virkninga gikk ut ble jeg gravid første gang. Vi hadde nettopp blitt sammen,så dette var vel det en kalle i "2pp" vi prøvde ikke egentlig,men hadde begge lyst på barn,så gjorde ingenting for å forhindre det heller. Mistet i uke 5,og deretter tok det hele 1,5 år før jeg ble gravid på ny. Jeg mistet da i uke 11. 1,5 mnd etter hadde jeg en laparoscopi,og ble gravid 1,5 måned etterpå. Er nå i uke 12. Så tilsammen 2 år har det tatt oss,men det er jo ikke akkurat normalen da. Mange har blitt gravide kort tid etter de har slutta på pillen!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 dager siden siste pille nå, blir gal av å vente.Tok en test i dag, neg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusen kan være ute å sykle litt etter man har gått på p-piller e.l,det er ikke sikkert at eggløsninga har kommet skikkelig igang(dette kan ta tid),og dermed dukker heller ikke mensen opp.(den kommer vanligvis 14 dager etter eggløsningen)

 

Om du leser litt inne på www.pernille.info kan du lære deg litt om åssen dette med eggløsning og syklus og sånn funker,om du er førstegangs. Lærte ihvertfall masse her inne på bim og på pernillesidene:-)

 

Men som sagt,det er ikke unormalt at det tar litt tid før syklusen er skikkelig i rute igjen. P-piller roter det jo litt til,siden de hindrer kroppen din i å få eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 dager etter siste mens. Da hadde jeg visst at jeg var gravid i 4 dager, og testet meg for å være helt sikker fordi jeg skulle møte den ene bestevenninnen min, og da måtte jeg vite sikkert. Testet meg etter 25 dager etter mens også (pga en fest. Var overbevist om at testen ikke kunne være HELT negativ hvis jeg faktisk var gravid, men det var den gitt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...