Gå til innhold

Dere som bor i Oslo, eller andre storbyer for den sakens skyld...

*Roxy*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hmm..har egentlig ikke tenkt på d..

jobba i småbarnsbarnehage for noen år siden, og mange av ungene "våre" sov ute i vogna, rett ved den store veien v ullevåll sykehus (er så dårlig med gatenavn!!) Der var det både trafikk og utrykkning hele tiden, men de fikk seg en god lur for det!

Jeg vil nok la ungen min sove ute her i byen, tror ikke det er et såå stort problem med forurensning. Men finnes det kansje noe varselsystem på nett om luftkvaliteten? mener å huske d..skal sjekke ut saken! Det hender jo at astmatikere blir bedt om å holde seg innendørs en skjelden gang, pga forurensning..

Har også tenkt på det, om barnet skal sove ute på altenen. Moren min (som ikke er by-menneske) mener at lufta er vel den samme inne som ute. Synes jo selv det er friskt å sitte ute. Men likevel, så ser jeg jo hvor skittent det blir ute på altenen..... Men tilbake igjen; man går jo trilletur, og da blir det jo det samme som å sove ute.... :-)

• 2 måneder senere...

Jeg regner med å være masse ute på trilletur når det ikke er for kaldt og håper at jenta vår klarer å sove godt i vognen. Har jobbet i barnehage siden 98 og har aldri hørt at luftforrurensingen er så dårlig hos oss at barna ikke kan være ute...men det kan bli for kaldt. Du kan evnt. følge med i media hvis du er veldig bekymret, barn har jo virkelig godt av ute-luft:)Anbefaler ikke noen å være hjemme/inne hver dag noen år, men rett ut mot trafikken er jeg usikker på...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...