førstegangforalt Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 heia, ett lite spm her.. Jeg er i 8 uke... og lurte veldig på dette med UL, kunne så gjerne tenkt meg det nå!! er dette noe man _må_ bestille igjennom fastlegen, eller går det ann og bestille dette direkte på sykehuset? Jeg har nemlig en fastlege som vil jeg skal vente til begynnelsen av juli... syntes dette er så eeeeeeeeeeevig lenge til!!=) takker for alle svar...
Serial mom Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Om du ikke har mistet før,eller har andre grunner for å få tidlig UL av det offentlige,blir du kun tilbudt den obligatoriske UL'n i uke 17-18,på sykehuset. Vil du ha en tidlig ultralyd nå,må du antagelig kontakte en privatklinikk,og betale for den(koster rundt en tusenlapp) Vanligvis får man time ganske kjapt,på et par dager eller noe. Hadde tidlig UL da jeg var 8+2,hos min offentlige gyn.(gikk til utredning der,siden vi slet med å bli gravide),kunne da se den lille og hjertet som slo! Jeg har mistet 2 ganger,den ene i uke 11(MA),så får derfor tilbud om UL et par ganger før den offentlige. Lykke til!
line_n & sara Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Du må nok ta den privat, ja! Jeg vil nok anbefale deg å vente til uke 12, for da får du sett så mye mer! Både av babyn og ev. misdannelser. Jeg var på majorstua klinikken i min 13 uke, og de har ganske bra utstyr, bildene mine er kjempe klare og tydlige, og man kan telle fem fingre på hånda!! Har sammenligna med andre som tok i uke 18 på sykehus, og de bildene er ikke like tydlige som mine Det er vell verdt å bruke litt penger på tidilg UL, det roer ned nervene og det er fantastisk å se babyn bykste rundt inni der!!
førstegangforalt Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2007 okei, jeg har endometriose nemlig, vet veldig lite om hvordan dette oppfører seg under en graviditet, og har fått veldig lite svar av legen min.. i tillegg er jeg ikke 100% sikker på hvor langt jeg er på vei.. Men syntes jo det var forferdelig dyrt med en UL da...!=/
Serial mom Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Hmmm...,er neimen ikke sikker,men jeg ble utredet for det selv(hadde det ikke,bare et par flekker) Det er vel sliok at symptomene for endo blir dempet av graviditet,på lik linje med bruk av p-piller,så tror bare at graviditeten er positivt mtp det. Kanskje det står noe om det på sida til endo.foreninga? du kan jo høre med legen din,for sikkerhetsskyld,men tror ikke du har noe du trenger å være bekymret for,mtp på endoen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå