Gå til innhold

Et lite jobb dilemma!


browneye

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om fast 14% stilling ved en bo inst for psyk. utviklingshemmede (kommunalt) og jeg er gravid. Jeg er ennå ikke 3mnd ennå, og siden jeg har hatt mye problemer tidligere med graviditet, har jeg valgt å holde det hemmlig! Vet at 14% er lite, men syns det er ekkelt å ikke gi beskjed til leder ennå. Så det jeg lurte litt på om noen av dere vet om noen lover og regler som jeg kansje kunne sjekke litt ut ang graviditet og nyansatt jobb??

 

..eller om noen av dere har vært i det samme dilemma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo ikke si noe, da!

Jeg kjenner gravide som har fått jobbtilbud trukket tilbake da de fortalte at de var gravide, og har du en litt dust sjef, er det ikke sikkert du kommer deg vidre etter prøvetia!

 

Man har ikke lov til å nekte noen jobb, eller sparke noen pga graviditet, men jeg ville nok uansett ikke sagt noe! Man er sårbar når man er gravid, og det er ikke akkurat morsomt å ta opp en kampsak mot arbeidsgiveren, hvis de ikke gir deg jobb alikevell! (håper du er m i fagforening!)

 

Husk at graviditeten din er din sak, på lik linje m seksuell legning og religion! Ingen kan kreve å vite noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig med anonym her. jeg er i litt av den samme situasjonen siden jeg bare har et vikariat som kanskje kan bli til noe fast. men jeg kommer ikke til å si noe før det syns. det er din egne private sak, og det finnes dustete sjefer som kun tenker penger og ikke på mennesker, så jeg hadde nok holdt det for meg selv en stund til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra Bli gravid og er vil si akkurat det samme. Du har ingen plikt til å oppgi at du er gravid og de har ikke rett til å spørre. Du kan sikkert lese mer på NAV sin nettsider. Det er lurt å sette seg inn i de lover og regler som gjelder. Det fikk jeg erfare sist jeg var gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...