Gå til innhold

Vært hos gyn i dag -det føles som om livet mitt er over!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært hos gyn/lege og fått svar på mine blodprøver og hans sædprøve.

Mine prøver var helt fine, påviste EL og undersøkelsen etterpå viste også mange fine egg og alt normalt.

MEN når det gjelder sædprøven sa gyn følgende: "denne viser normal mengde, men de beveger seg ikke helt som de skal. Har dere tenkt hvor dere vil henvises for prøverør??"

Vi prøvde og prøvde å spørre om hun ikke kunne forklare litt mer, om det ikke var noe han kunne gjøre, om det ikke var sjans for at vi kan bli gravid på egen hånd likevel, og dama ble skikkelig sur! Hvis ikke vi kunne bestemme oss for hvor vi ville henvises for prøverør var det liksom ikke vits at vi satt der lenger!

Jeg føler meg fullstendig tom og ødelagt. Prøvinga har gått veldig veldig hardt inn på meg siste halve året, har ikke noe håp eller livsmot igjen, og bare tanken på å gå gjennom prøverør fikk meg til å hikstegråte, og jeg måtte nesten rope "kan jeg ikke få slippe det??"

Til slutt måtte mannen min si til hun legen at vi gjerne ville diskutere dette litt og evt. ringe henne seinere. Da vi gikk sa hun bare "ring meg når dere har bestemt hvor dere vil henvises da!"

Nå er jeg virkelig heeelt nede, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Er på jobb, men klarer ikke å tenke klart eller få gjort noe.

Det er tydeligvis ikke noe håp for oss mer...........

Fortsetter under...

Først av allt vil jeg si det var kjempe leit å høre, men jeg kan komme med en liten glad melding. Jeg kjenner ett par som fikk samme beskjeden som dere, det var sædcellene der også som var problemet. De fikk egentlig ikke en gang prøverør, for alle cellene var døde. Men i Haugesund var de villige til å hjelpe de. Paret fikk seg en liten jente. Så begynnte de 1 år etterpå å tenke på neste mann, så de søkte om prøverør igjen. Tro det eller ei, dagen etter fant de ut at de var gravid, PÅ EGEN HÅND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dette var ett par som ikke en gang skulle klart det med prøverør. Poenget mitt er at så lenge det er mannen som er problemet så kan det gå bra. Sædcellene forandrer seg HELE tiden.

Å tilbake til det med prøverør for dere. Jeg vil si dere er veldig heldige på EN måte, dete har så STOOOOOOOOOOOOOR kjangs for å få det til med prøverør. Du er helt frisk og de kommer til å plukke ut de friskeste sædcellene, så da er han også "helt frisk". Dette tyder jo på at dere mest sannsynlig skal få bli mamma og pappa.

Før jeg ble gravid med første hadde vi prøvd i 2 år. Hos oss var det meg som var problemet. Jeg hadde så dårlige egg at ikke en gang prøverør ville hjelpe oss. Vi fikk beskjed om at jeg aldri kom til å bli gravid. De i haugesund ville hjelpe oss likevell. Dagen før jeg skulle til samtale med de så var jeg blitt gravid ved hjelp av perrgotime og akupunktur. Nå er det 4,5 mnd siden jeg fikk jenten min, og vet du hva, vi hare klart det på EGENHÅND.(er mulig det er SA på gang, men det vet jeg ikke sikkert)

det jeg vil si er at selv om det ser ganske mørkt ut, så kan det gå bra likevell. Både jeg og venninen min skulle egentlig ikke vert mor, jeg pga meg selv, og hun pga mannen sin. men vi setter nå begge to med noen små nurk.

Lykke til, håper det ordner seg og at du kan se litt lysere på livet. Prøverør er ikke verdens undergang, berre en litt tyngre og dyrere måte å gjøre det på, men så abselutt verdt det.

Ang sædcellene til mannen din vil jeg råde han å ta c-vitaminer, omega 3 og sink. Dette kan hjelpe.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...