Gå til innhold

Rugedag 6 - det skjer noe i magen?!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på rugedag 6 og har svake mensmurringer i magen. Det begynte i går og varte hele dagen. Litt til og fra da.

Det er helt vanlig for meg å ha det sånn før mens, så nå blir jeg usikker. Kan det bety at kroppen vet det går galt allerede?

Når etter innsetting er det egget fester seg egentlig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9160934-rugedag-6-det-skjer-noe-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Har hørt at egget som regel fester seg på rugedag 5-6, så kan hende det er festesmerter du opplever.

Vi krysser finge og tær for at det er det du opplever, syns det hørtes litt tidlig ut at ting skulle gå galt allerede nå.

Lykke til

Hallo!

For meg har alltid mensmurringer vært positivt:-) De gangene jeg har vært helt sikker på at nå kommer mensen har jeg blitt gravid. I tillegg hadde jeg veldig med stikninger i den ene siden. Det er nok veldig individuelt dette her. Min teori er at det er mye bedre å kjenne noe enn ingenting, da jobbes det ihvertfall nedi der. Har født et barn, og da hadde jeg mensmurringer de første ukene av svangerskapet.

Lykke til med rugingen. Skal krysse fingrene for deg.

Annonse

Ojojoj. Så spennende nordlansjenta!

Rugedag 6 var verre i magen dag 5, og jeg synes kanskje jeg merkert litt for mye for at det skulle være en uke før mens. Kjenner vel kanskje litt for mye etter også. Man blir jo helt paranoid...

Kvalme har jeg vel ikke kjent noe til, og tror vel at det først kommer når hormonene begynner å utvikle seg (og det er vel etter festingen?).

Har du tenkt å teste selv før blodprøve?

Hei! Jeg hadde det akkurat på samme måte, var 100% sikker på at nå kom mensen. Det er nok veldig sannsynlig at det er festesmerter - de kommer ofte på rugedag 6-8. Det er ihvertfall alt for tidlig for mensen.

Hadde det på samme måte rugedag 12 også, jeg var så sikker at jeg ikke klarte å være på jobb,- var helt utenfor. Har fortsatt ikke fått mensen, og nå har det gått 12 uker. Jeg er gravid :-)

Lykke til!!!

Nei, skal ikke ta noen test hjemme. Er så redd for at jeg skal bli glad for så å få negativt svar på blodprøven. Siden jeg har satt inn to kan jo en evt blødning bety at jeg har mistet en eller begge, så jeg venter. Kan hende jeg tar en test den dagne jeg evt har fått positivt svar på blodprøven, bare for å se det selv på pinnen.

Har vært ganske urven i dag også. Fryser og svetter om hverandre. Skal til legen i morgen og kanskje få 20% sm slik at jeg kan gå tidliger fra jobb. Kjenner jeg er sliten. Det er forferdelig å gå sånn å ikke vite.

Jeg klamrer meg til alle de positive forslagen jeg og!

Jeg har det akurat likt og har vært helt fortvila og deprimert i dag :;(

Det er vårt første ivf forsøk, fikk ut 4 egg alle ble befruktet og var vist kjempefine. 1 ble satt inn. Først var jeg kjempepositiv siden alle eggene ble befruktet og siden de var så veldig fine og delte seg så bra. Men nå føles det som om hele den gode troa og motet er borte. Har vondt i hode og masse mens murringer, slik som jeg pleier og har før mens.. har 3 fryse egg, men kjenner at jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette om det ikke går bra...

håper dette med mens tegn ikke har noe og si fo noen av oss!

Jeg har vært gravid 2 ganger spontant, men da fant jeg det ikke ut før jeg var over 2 mndr på vei så jeg husker faktisk ikke hvordan det var det der med mens tegn :P

lykke til alle

Ser det er flere som ruger på omtrent samme dag som jeg (er på dag 8 nå, dersom innsetting er dag 1) når skal dere teste? Jeg har fått beskjed om og teste hjemme, hører det er noen som tar blodprøver?

Dagen etter innsetting er visst rugedag 1 har jeg blitt fortalt. Jeg skal ta blodprøve på rugedag 14 - hvis ikke tanta kommer før det.

Klinikken sa jeg evt. kunne ta hjemmetest dagen før blodprøve - altså dag 13.

Har kjent litt i magen i dag også. Kjedelig å gå sånn og vente! Spesielt når utfallet er fullstendig lykkerus eller grusom nedtur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...