Gå til innhold

Uvanlige navn, som blir veeeeldig vanlige..

Anbefalte innlegg

Syns det er så artig å følge med på nevnedebatter og titte på navnstatistikker på ssb. Jeg syns det er så utrolig moro at samme hvor mye folk anstrenger seg med å finne et spesielt navn, så er det alltid en hel haug av unger som heter det samme.. Min sønn er født i 2006, og gudene vet hvor mange Amalier som ble født da. Blant de 3 jeg gikk gravid sammen med, endte 2 av 3 jenter opp med navnet Amalie. Sprøe greier.. Og jeg kjenner mange andre som heter det og.

Kan nesten virke som at samme hvor mye man anstrenger seg, så velger man automatisk noe hipt. he he.

Var ei jeg snakket med som sa at hun var sikker på at når hun først fikk barn, så kom det til å bli tvilling gutter. Og hun ville absolutt IKKE ha noe topp10 navn på disse, så hun syns Mathias og Lukas var passende navn.. he he he :) Tipsa henne om å titte på ssb sine sider jeg.

Dette er egentlig bare et skikkelig teit innlegg, men er så utrolig rart åssen navn kommer på mote, når så mange er opptatt av å finne spesielle navn... Hmmm...

Selv har jeg funnet et helt ordinært navn på min sønn, som veldig få bruker nå om dagen. Har ikke nevnt navnet her inne, og har heller ikke sett noen andre nevne det. Syns det er litt artig. *knis*

Fortsetter under...

Jeg vet akkurat hva du mener! Her er navnene til mine venners barn: Emma, Victoria, Markus (2 stk), Kasper (2), Jonas, William, Helene, Amalie og Lukas. Alle poppisnavn og alle trodde de var unike!

Så har vi to som skiller seg litt ut med Georg og Robin, samt to som tror de har valgt unikt med Iben og Gabriel - navn som har føket i været som en rakett og som sikkert ligger på topplista innen 2 år.

Jeg valgte et navn til mitt første barn som er utrolig uvanlig. Under 3 som het det i Norge dengang.. I dag er det noen flere..

Men jeg ønsker faktisk at dette skulle bli et kjempepopulært navn jeg.. Gjerne 10 på topp også..

Jeg har ikke valgt navnet fordi det er sjeldent, men fordi det er det flotteste navnet jeg har hørt og skulle ønske "alle" var enig med meg...

Nei, det virker som om alle går tilbake til samme tidsepoke når de skal velge sjeldne navn, og da blir det brått veldig poppis.

Jeg er ikke så sær at jeg valgte navnet til sønnen min kun fordi det var lite brukt, men også fordi jeg likte det kjempe godt. Fint hvis mange velger det samme nå og fremover, men syns det er fint at det ikke blir 6 stykker i klassen hans med samme navn jeg da. :)

Veldig finurlig innlegg, ananymous:) Av fem mer eller mindre tilfeldige navn nevner du tre som min familie på fem personer har:) :) Mamma, pappa og meg selv!!! Fikk en følelse av å ha et skjeldent navn-ikke ofte å se navnet mitt inne på navnedebatten. Dette lyste opp dagen:) Takker!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...