Gå til innhold

jeg henta babypakke på apoteket og..

mememe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja alle får en slik pakke :-)

Jeg fikk ikke den boka... Jeg fikk en med en baby og en sommerfugl, der alle bilder var i svart-hvitt og sommerfuglen i farger.

Ja jeg skjønner du er skuffa. Blir litt det samme som der man alltid leser at nå skal partneren din ta ekstra godt vare på deg etc.... Jaja, de kan jo ikke tenke på alle, men det blir litt ekstra sårt dersom man står i en slik situasjon og kanskje ikke er helt glad for det.

Annonse

Heisann!:)

Eg har valgt å ikkje hente den pakken siden pampers e med som *sponsor*.

Pampers har i hvertfall vært i sammarbeid med krybbedødforeninga, og da fikk krybbedød foreninga opplysninger (telefonnr og diverse) fra pampers.

Så eg e litt sånn åver paranoid..

Veit jo ikkje om dem sammarbeide no lenger, men eg tar ikkje sjansen på å gi ut sånne opplysninger av meg sjøl når eg veit at sånne opplysninge e blitt misbrukt før.

D va på nyheiten på tv2 i mars/april i fjor.

Det visste jeg ikke! Men det kan sikkert forklare hvorfor mennesker som venter baby hver dag som helst eller nettopp har født mottar slike telefoner! Det er direkte ondskapsfullt mener nå jeg - å ringe å tigge om penger for noe du er redd for og i den sårbare situasjon man er i. De skulle fått en kraftig bot el noe. Klart at det er et veldig godt formål, men det grenser også til en slags form for terror.

Annonse

Ja,fordi d e jo mennesker som venter barn i nærmeste tid, eller som nettopp har fått barn som de ringer, fordi de kanskje da får et ekstra par "sympati" penger.

D e jo rart at gamle fålk ikke blir oppringt, så de får opplysningene sine fra sånne steder der man har oppgitt at man er gravid osv.

Derfor eg ikkje har henta pakken..

Synes ikkje at d e verd d liksom, greit at man får bok, smokk, bleier og våtservietter osv... Men eg har tenkt å bruke Libero sine bleie (Har jobbe på matbutikk, dem selg mye bedre, og de fleste eg har prata me annbefale de), også skal eg bruke coop ekstra sine våtservietter (best i test), og d andre man får e jo trossalt ikkje sånn kjempe dyre ting,

så man kan jo eventuelt kjøpe d selv, ikke store penge summen d e snakk om.

D e en liten pris eg betale for å slippe å gi ut info som kan misbrukes.

Skjønner ikke hvorfor alt handler om at begge foreldrene er tilstede... det er jo faktisk ganske ofte at det kun er en av oss... Synes også det er trist å lese i den boken jeg fikk av jordmor, for der står det på noen av ukene: "informer partneren din om det, og han føler seg mer inkludert og alt blir bedre og bla bla bla... Synes det er teit, er jo faktisk ikke sånn at alle har noen armkrok å legge seg i hver kveld...

Men men:)

Gjest anouschka with Love

De bøkene?? De ga jeg direkte til pappaen jeg! Man kan jo bli deppa av å lese om alt som står der! Står så mye om fødselsdepresjoner, komplikasjoner og diverse, og min filosofi er at jo mer du leter etter problemer -jo mer finner du! :-D

Nei, kast det som ikke er å ha, ta vare på resten. Enkelt å greit. Jeg vil oxo ha den pakka!! :-D Lurt å ikke opplyse om tlf nummeret ;-)

Du må jo opplyse om navn addresse å lignanes, så man trenger ikke å gi telefonr for å få nret.

Va faktisk på apoteket i går for å kjøpe sånn *puppekrem;p*

Og da spurte ho om eg ville ha den pakka, og da sa eg nei takk, ho spurte jo seff om hvorfor, og da svarte eg bare d at siden pampers sammarbeida me krybbedødforninga så ville eg ikkje ha den.

D forsto ho godt:)

Men som sagt, d e jo ikkje 100% sikkert at krybbedødforeninga ringe deg bare pga av at du har tatt i mot en liten sånn pakke.

Men eg tar ikkje sjansen, hva på nyheiten i fjor at de som blei oppringt hadde til felles at de hadde gitt ut opplysninge til pampers, og de opplysningene som krybbedød foreninga hadde fått tak i var der i fra. Så eg kanskje litt paranoid, men sia den pakken e i samarbeide me pampers så tar i hvertfall ikkje eg sjansen, med å gi ut nån opplysninge "Better safe than sorry;)".

Men så e d jo ikkje verdens undergang om dem ringe heller, d e jo bare å sei nei, men eg synes virkeli at d e så respektløst å ringe ei *nybakt* mor eller *snart* mor, at eg blir heilt kvalm me tanken.

d e så kyniskt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...