Gå til innhold

Hvorfor så opptatt av terminen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De allere fleste får endret terminen ved ordinær UL i uke 18, så det er faktisk ikke noe poeng i å henge seg opp i mens-terminen og begynne å telle dager allerede på 1. tri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fordi det kan være fint, betryggende eller morsomt å ha noe å forholde seg til i tre mnd allikevel, kanskje ??? wild guess.. .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi teller jo dager og uker for å følge med på utviklingen, og på hva som skjer. når går det fra å være embryo til et foster osv. Man får litt mer følelse av at "noe" skjer om man følger tidslinjene som er beskrevet på forskjellige nettsteder. Morsomt å tenke og planlegge hva som skal skje og når det skal skje! synes jeg iallefall da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enige, det er viktig å kunne følge med i utviklingen. Nå har det seg også slik at jeg tempet da jeg ble gravid denne gangen også, så da vet jeg at terminen ikke forndrer seg så mye (kan rekne termin fra EL). Sisst gang hadde jeg menstermin 31.12.06, EL termin 04.01.07, den ordinære UL sa termin 31.12.06. Altså, ikke stor forskjell fra EL termin, men helt lik mens termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er så morsomt når noen runder de første 12 ukene og hopper over på 2. tri. Da tror de plutselig at abortfaren er over og at alt kommer til å gå på skinner. Men sånn går det ikke alltid, så mens-terminen skal man ikke henge seg for mye opp i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er greit. men likevell så er kjangsen mye mindre. det er jo greit å ha noe man ser fram til, og ett enda større håp om at allt skal gå bra. Greit nok at det går ikke alltid bra etter uke 12, men det er det samme som å si at når man er 28 uker på vei at man iukke skal være glad, for det hender jo at det går galt.

 

Det haldt på å gå galt med min første undersvangerskapet HELE veien og under fødselen. men vil det si at jeg ikke skal glede meg i det hele tatt dette svangerskapet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes det er viktig å ha datoer og hendelser å se frem til jeg. selv ut i fra mine beregninger som jeg vet ikke stemmer helt, da jeg fikk en ca dato fra lege da jeg var på GU. menmen, morsomt alikavell! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel så ligger ikke ul-terminen så langt unna mens-terminen:) Og noe må man jo gå ut ifra før man har kommet til uke 18. Det er jo en grunn til at du får ultralyd akkurat rundt den tiden da, for de første 18 ukene er jo nettopp telt utifra siste mens;)

 

Selv testa jeg positivt da jeg var 3+5, og det er usannsynlig at jeg er veeeldig mye kortere på vei... Selv om jeg skulle ønske det;) hehe.. Har foreløpig termin 27. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk utifra min mens termin til å begynne med. Jeg var på ul i uke 18, og min menstermin ble faktisk også ul-termin...

 

Så jeg slapp å endre tenkemåten min. Jeg hadde kommet så langt jeg regnet med.

 

Men som det blir sagt tidligere, så blir man ikke ofte flyttet mange dagene.

De som evt. må endre termin med oppmot 14 dager kan ikke ha visst når mensen var, eller ha så ustabile sykluser at det ikke stemmer med mens-termin. Men de vet det som regel selv, at de har uregelmessig mens etc.

 

Men jeg er mest opptatt av teminen for å ha noe å glede meg til. Greit å ha en "dato" å forholde seg til når man tenker på at man skal få et barn. Man ser jo frem til siste arbeidsdag før ferien også. Men det er først når man har bestemt ferie at man begynner å glede seg ekstra mye også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...