Gå til innhold

ER DET MULIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Testet pos på en grav test idag,og dette ett sjokk.

Fikk tvillinger for 4 mnd siden , ammer disse , og har derfor ikke fått tilbake mensen ennå.Har følt meg trøtt og sliten idet siste, og kjøpte derfor en test idag.HERREGUD. Er ganske fortvilet nå, får dårlig samvittighet bare jeg tenker på abort, men hva skal man gjøre???

hilsen fortvilet

Fortsetter under...

Snakk med en utenforstående, f.eks. legen din om dette, så kan han/hun evt. henvise deg videre. De fleste sier at Amathea ofte råder kvinner til å beholde barnet, men det vet jeg ikke om stemmer i virkeligheten. Det er nok ingen som vil klandre deg om du velger å avslutte dette svangerskapet når du har så unge tvillinger fra før, men snakk med en fagperson slik at de kan hjelpe deg med å selv finne ut hva som er best for deg og ungene dine. For meg høres det litt ut som om du ønsker at noen skal råde deg til å ta abort, men uansett burde du få hjelp til å rede ut hva du egentlig vil.

Lykke til!

Klem,

Du sier det jo selv. Du vil få dårlig samvittighet ved abort. Selv har vi slitt med hva vi skal gjøre. Venter nå nr 4 på under 4 år.

Vi har ikke opplevd å ha 4 barn og vet ikke hvordan det vil bli. Vi har begge vilje til 1000 og masse kjærlighet. Det jeg vet er at ved abort ville jeg angret. Det jeg ikke vet, er hvordan det vil bli å få 4 så tette. Uansett er vi glade i den neste gulleklumpen vår.

Hvis du lurer på hva dere skal gjøre, kan du kontakte Amathea. Det hjalp oss å fokusere og da til å ta det som vi tror er vårt riktige valg.

Lykke til - jeg vet det ikke er lett.

vel, det er jo tydeligvis mulig.....

desverre kan ingen gi noe fasit svar pa hva du bör gjöre, fordi det er bare du selv som kjenner hele situasjonen.

föler du deg klar for ett nytt svangerskap? jeg kan bare forestille meg hvor tungt det ma være a være gravid med to sma i huset samtidig. tror ikke jeg kunne klart det, men det er jo bare meg...

vil du ha barnet? der er ingen tvil om at ingen "angrer" pa a ha beholdt barnet sitt. alle elsker barna sine, men hva föler du na?

bare vær sikker pa at avgjörelsen FÖLES rett, sa er den rett.

lykke til med a finne en lösning. stil pa valget du tar, samme hva det blir.

helt ærlig, så tror jeg at jeg hadde tatt abort hvis jeg hadde havnet i din situasjon. Men vet jo ikke. Tror ikke jeg hadde klart å gi alle tre den oppmerksomheten og omsorgen de fortjener. Men det er meg og det er det jeg tror nå...Uansett er det ikke noe galt i det å ta abort hvis det føles riktig for deg og skjønner deg godt hvis du gjør det. Ingen skam i det. Lykketil uansett om du velger abort eller ikke!

Annonse

Hei!

Selv har jeg masse erfaring som nanny for tvillinger fra de var nyfødt til 3 år gamle. Og vet hvor mye jobb (og selvsagt kos) det er med to små samtidig. Dobbel glede og dobbel kaos... Så har full forståelse for at du velger abort. Den tøffeste tiden med "mine" tvillinger var difinitivt mellom 1 og 2 år.. og da ville du i tilfelle hatt enda en å tenke på.. Hjelp sier jeg.. vi var 2 på fulltid på kun disse små.. og det gikk hurramegrundt til tider.. Og dersom du har en fra før (som sikkert allerede blir litt tilsidesatt pga to nye søsken) så ville det vært for mye for de fleste av oss i et par år fremover.. Er jo viktig å ta vare på den familien man har også :o)

MEN!!! Et stort men.. Du må jo selvsagt velge det som er rett for deg, alt annet er feil.. Så kan jo ikke mene for mye om din situasjon.. Annet enn det jeg alt har sagt. Alt går seg til, og skulle du beholde går nok det på et vis men alle barn krever sitt.. Og vil nok være en liten periode i untakstilstand.. ;)

Masse lykker til i valget ditt. Og dersom det er veldig vanskelig, snakk med legen eller amathea :)

Du spør hva du skal gjøre?

Ser at du blant annet blir anbefalt å snakke med legen din. Jeg vil ikke anbefale å bruke legen som en veileder i noe så viktig. De er ikke psykologer, men allmennpreaktikere som kan litt om alt. Min erfaring er at de har ALT FOR lite erfaring til å bli rådspurt- og de velger som oftes å få saken for ut av verden (uten engang å gi den informasjon de er pliktig å gi når det gjelder provosert abort)

Amateha og sosialen kan nok komme med konkrete svar på mye av det praktiske dere lurer på. Vet også at mange kommuner tilbyr avlastning til mødre som får unger tett. Amathe har i tillegg abort/graviditet som spesialområde, og kan virkelig hjelpe deg med å sortere de tankene riktige. Jeg tror ikke de på noen måte vil prøve å få deg til å beholde mot din vilje- hvis noen har opplevd det slik er det fordi Amathe sikkert har sett at det er en stor TVIL hos denne kvinnen og vil at hun har alt gjennomtenkt før man gjør noe så drastisk som abort. Jeg sier ikke "galt"- men drastisk. For som alle her inne vet så er det valget man tar i en slik situasjon, noe man aldri glemmer/legger bak seg- uansett hva valget blir.

Så mitt råd er: Snakk med noen som har erfaring (Amathea?)

Hva jeg hadde gjort? Med to velskapte små i hendene- hadde det vært umulig for meg- selv om jeg vet at fremtiden blir tøffere enn det jeg trodde i forrige uke... men den blir også rikere:-)

Uansett. Lykke til. Valget er ditt...

Ja herregud, det kan jeg tenke meg kom som et sjokk for deg... Du må tenke på at tvillingene trenger en mor som kan ta vare på de.

Så du må se for deg hvordan svangerskapet ditt var og om du tror du klarer det...

Både fysisk, psykisk og økonomisk....

Å plutselig ha 3 barn er en stor påkjenning... He he...

Men lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...