Solstråle* Skrevet 1. mai 2007 #1 Del Skrevet 1. mai 2007 Har fått ny jobb, begynner i morgen og har en dårlig følelse på det hele. Skal jobbe 100% frem til august, eller det vil si 08.30-15.30. MEN... det tar ca 1,5 time hver vei pga mye kø:-( Så jeg må levere 07.00 så henter Harald 16.00. Synes det er aaaalt for lange dager i bhg. (noen andre som har de i bhg like lenge, som vil fortelle meg at det går helt fint??) Trøster meg med at i sommerferien vil jeg nok redusere reisetiden til 1 time og etter august kan jeg tilpasse arbeidstid og stillingsprosent etter køen, sånn at reisetiden blir redusert. Jeg vil også kune ta med meg noe av arbeidet hjem og sitte på kvelden,, så jeg kan redusere tiden på jobben... Frem til nå har jeg levert han i bhg 08.30 og hentet 14.30. Sliter noe forferdelig med dårlig samvittighet for at jeg svikter min snille, fornøyde, blide, gode gutt.... Men ser på dette som en invistering i fremtiden. Er en god jobb i et bra firma.... Noen som kan fortelle meg at dette går bra (og mene det!!!) og at han ikke kommer til å slite med traumer resten av livet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica *rosa og blå* Skrevet 1. mai 2007 #2 Del Skrevet 1. mai 2007 Her blir snuppa levert kl halv åtte og hentet litt før fire... første gangene jeg hentet henne, tok jeg fri en halvtime før så hun ikke var lenger enn halv fire, for jeg følte det samme! hehe, men kunne jo ikke fortsette sånn når bhg var åpen til halv fem! hehe! Natalie stor trives i bhg og ofte hun ikke vil være med hjem heller! Så tror nok det går kjempebra jeg! Det er verst for oss voksne tror jeg! tror ikke de små merker så mye til eller fra! De får jo leke mye lenger! hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 2. mai 2007 #3 Del Skrevet 2. mai 2007 Traumer resten av livet tviler jeg sterkt på. Men et par tips har jeg! Ha mat med når du henter gutten, slik at turen hjem (om den ikke er tre minutter) ikke blir hysterisk og grinete. Du kan slå to fluer i en smekk ved å ha en boks med kokte grønnsaker til ham, da blir de spist mens han er sulten. Eller noe annet han egentlig liker og som du vil han skal spise. Og bruk tid på ungen, ikke husarbeide, når dere kommer hjem. En oppvask blir aldri stjålet. Og får han litt å spise på hjemveien er det ikke så desperat for middag når han kommer hjem, dere kan koke middag sammen? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 2. mai 2007 #4 Del Skrevet 2. mai 2007 Siri går i barnehagen fra kl 07.45 til kl 16.30 nesten hver dag og det går kjempe fint. Jeg hadde så dårlig sammvittighet i begynnelsen, men hun trives så godt der og det er ikke altid hun vill väre med hjem. Og så lenge det er nå bare over sommeren tror jeg det kommer til å gå kjempe fint. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. mai 2007 #5 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg tror det kommer til å gå veldig fint for dere!! Mye er annerledes nå når de er to, enn det var for ett år siden også, de "tåler" mer nå. Og løsriver seg litt etter litt, selv om det kan være litt ømt både for foreldre og barn i perioder. Han kommer nok til å storkose seg i barnehagen og når tilvenningen er over (hvis han ikke går der allerede) skal du nok se at det er dager da han helst ikke vil hjem, hehe. Har ikke prøvd selv, men etter de første, tøffe ukene med tilvenning av Matilde hos dagmamma så løper hun inn til henne om morran uten å si hadet engang. Og snakker uten stans om Siv (dagmamma), Thea, Sara (sak) og Odin (odih) når hun er hjemme (det er de andre barna hos dagmamma). Lurt som Expat sier også; ha med nistepakke til bilen når køen er lang. Matilde er skrubbsulten etter en dag hos dagmamma så hun spiser nistepakkerestene sine i bilen på vei hjem og er like lysten på middag når den endelig er klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle* Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 2. mai 2007 Tuusen takk alle sammen! Gikk veldig bra i dag. Jeg er ikke hjemme før fem halv seks, så Harald henter... Han går allerede i bhg tre dager og besteforeldrene to dager. Han stortrives!! Har løpt inn å lekt uten å rekke å si hadet siden dag en... Men tenker det blir lange dager... Det med mat har vært en stor bekymring også. Men Harald ga han et knekkebrød å spise på vei hjem. Tar 2 min... Gikk helt fint når besto hadde middagen klar når de kom hjem:-) Syns forresten det er rart at det er lagt opp til at ungene skal være ihjelsulten når de hentes. Jeg synes de burde fått tilbud om noe mat når de spiser frukt klokken 14.45. Det minste en må kunne forlange er at de grunnleggende behovene blir dekket!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå