Gå til innhold

emmaljunga - sport combi eller city cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg vurderer å kjøpe en av disse vognene, men trenger litt hjelp til å vurdere fordeler og ulemper. ser at flere her inne skal kjøpe city cross, men ser ingen som vurderer sport combi. Hva er årsakene til det? Har forstått av city cross er en lett vogn, noe som sef er en stor fordel. Men med sport combi kan man ha hardbag selv om det er vinter, da den er stor. dette gjør jo at bagen er lettere å ta med seg? Hm.. Fint om noen som har erfaring med vognene, eller som tenker på å kjøpe en av disse, kan gi meg noen tilbakemeldinger! Jeg har forresten termin i september, er halvveis i dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

jeg kjenner ikke så mye til disse vognene, men har tittet litt selv. Jeg har inntrykk av at mange velger city cross nettopp pga vekten. Men sport combi er vel en vogn med flere funksjoner tror jeg, og derfor også dyrere. Ellers tror jeg du kan legge hardbag inn i city crossen også, man må ikke kjøpe city bag selv om man har den vognen. Vet ikke om dette hjalp deg noe?

Skrevet

Hei!

Jeg selv driver å ser på Emmaljunga sport kombi. Og jeg kommer nok til å kjøpe den når den tid kommer. Det er fordi den har flere muligheter, bl.a at det medfølger bag så du kan ha den fra fødselen av, den har vendbart håndtak, teleskophåndtak (perfekt viss du er høy som meg)og ikke vanlig bøyning av håntaket som på andre vogner og den har lenger liggedel. Du kan jo gøre en sammenligning selv på hjemmesiden deres så ser du hva som er forskjellene. Den er litt tyngre,ja, men den virker veldig bra. Lykke til!

Skrevet

hei, jeg kjøpte city crossen som sportsvogn når min gutt var 6mnd, så da var det ikke aktuelt for meg m sport combi. SC er en vogn for hele vognperioden og det trengte jo ikke jeg da. Men hadde jeg sjekket litt mer om emmaljunga-vogner før jeg kjøpte min første vogn hadde nok sport combien vært en sterk kandidat (bortsett fra vekten da):-) mye pga at bagen har en av de lengste liggelengdene (84cm), og virker som en utrolig solid vogn. Emmaljunga-vognene er ganske tunge men veldig gode å trille!! Som sportsvogn var det viktig for meg at vognen skulle være lett, og da var city crossen ypperlig. Jeg er kjempefornøyd med den vogna, så hvis du syns sport combien blir for tung kan jeg anbefale city crossen!:-) Tilbake til sport combien: riktig at du kan løfte ut bagen slik at den er lett å ta med seg, det er en fordel iforhold til edgen syns jeg, der du har en egen bagdel. En venninne av meg har sport combien og hun har brukt den hele vinteren med lammepose, og gutten hennes hadde god plass i vogna.

Skrevet

Hei!

takk for nyttige svar! Jeg har brukt sammenligningstabellen, og ser at combien har en del funksjoner som city cross ikke har. Var og kikket på begge i dag, og tror nok det blir combien. Den har virkelig en stor og god bag, mens damen sa at man måtte bruke mykbag i cc hvis man ikke ville kjøpe city bag.

Hilsen hovedinnlegger.

Skrevet

Vi har nesten helt bestemt oss for edge duo combi. Den er bare utrolig flott !!

Skrevet

ja, edge duo combi er virkelig en flott vogn! Men jeg har litt dårlig rygg, og tror da det blir for tungt å bære den bagen.. Ellers hadde jeg vurdert den sterkt! Men er det forresten noen her som har hatt sport combi og synes den er tung som sportsvogn?

Hilsen hovedinnlegger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...