Gå til innhold

Stor dag for storebror i går..

nicco

Anbefalte innlegg

Skulle til legen i går, pga svangerskapet, og også ALT det andre, B12 mangel og prolaps i ryggen. Gutten vår på 7 år fikk lov til å være med, og jeg håpet legen ville gå med på at han fikk høre fosterlyden. Hadde forbredt han på at han kanskje måtte sitte å vente på venteværelset.

Men legen syntes det var spennende med en undrende 7-åring, og han fikk være med. Han fikk også en oppgave med legen: skulle hjelpe til å telle pulsen til babyen og følge med på mobilklokka til legen for ingen av oss hadde klokke. Tror han kom litt ut av tellinga, men syntes det var stort. Han fikk også bestemme når han hadde hørt lenge nok. Jeg som kjenner han, så på han at dette var noe spesielt.

Han er faktisk den av barna som tilsynelatende er mest opptatt av babyen. Han kommer stadig med spørsmål og lurer på ting, tydlig at han tenker lenge på ting før han spør. Han er også den som spør om å få kjenne på magen. Kom inn her for noen uker siden med 2 kamerater som også ville kjenne, men det ble litt i overkant for meg, så jeg sa at babyen sov. Minstejenta på 3 år har sin egen vri på å kjenne på magen. Hun pleier å si: babyen vil kjenne på handa mi!

Ellers gikk vel kontrollen griet i går. Jeg har gått opp mye den siste uka, og magen har gjort ett hopp, noe som bekymret meg, men ikke legen. Lå langt under normalen sist, og nå langt over. Men skal til jordmor 10. mai, så da får vi se.

Fortsetter under...

Hei!

For en koselig lege! Store ting for din 7-åring. Ja du som har 4 barn ser vel et spektrum av personligheter i dem. Nå er det ikke langt igjen for dere!

Så fint at magen er större! Du skal se at alt er fint med babyen. Det pleier jo å vare slik at barnet tar hva det trenger, og ev. mangel, den får mamma slite med.

Er hjemme med sykt barn idag. Deilig dag ute, ellers.

Ha det godt!

Lett å komme ut av tellinga, men vi har 5 barn mamamimmi! En tror liksom at fordi de er søsken så er de på en måte like, men det er de altså ikke, hverken i kropp eller sinn. 2 av jentene ligner veldig på hverandre, på alle måter. Så har vi eldstegutten og jenta på 5 år som ser helt forskjellig ut, men de har liksom psyken og humøret felles. Og så har vi en som ikke ligner på noen, hverken på den ene eller andre måten. Spennende å se hvordan nestemann blir....

Jeg fikk jo en B12 sprøyte for en drøy uke siden, og har merket forskjell. Hadde et par uker hvor jeg ikke klarte noenting. Satt på en stol og lagde mat. Nå føler jeg at jeg ikke er i toppform, men at jeg kan gå opp i 2.etg. uten å ta pause i alle fall. Jeg glemte å spørre legen om jeg skal ha flere sprøyter, holder jo sjeldent med 1. Bør jo også sjekke med en blodprøve, men jeg glemte det.

Hei Nicco, så hyggelig at storebror fikk være med og høre på hjertelyden. Min (snart) tre-åring synes også det ar veldig stas når han var med på vanlig legekontroll, men han skjønte nok ikke så mye av det som din sønn. Men han snakker fortsatt om det, og det er litt morsomt.

Stakkars deg som har prolaps i ryggen, Har du fått det under svangerskapet eller før? Kan du føde normalt tror du, eller det det fare for at prolapsen blir værre? Og hvordan går det med B12 mangelen din, er det noen bedring?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...