Gå til innhold

Trøske - hvor lang tid tar det egentlig før Mycostatin virker?

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 7 uker har trøske/sopp i munnen og har fått Mycostatin. Har nå brukt det i 2 uker. Ser bedring, men han har forsatt noe belegg og er ikke bra. Var ikke dette fryktelig lenge, eller er det vanlig at det tar så lang tid? Noen med erfraing?

Lurer også på om jeg har fått det. Antar det er sannsynlig, men jeg har verken smerter eller spes såre brystknopper, men har noen små hvilte prikker på huden rundt. Er dette sopp eller er det mulig at jeg rett og slett ikke er smittet? har smurt litt Mycostatin på meg selv også, men har ikke sett noen bedring på prikkene.

Noen som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Noen har talent for sopp, andre har det ikke. De kan svømme i soppsporer og får det bare ikke.

Det er ikke montgomerykjertlene du tenker på? De ligger som en krans rundt brystvorten, kan være litt kviseaktig.

Om barnets helse kan jeg ikke uttale meg. Pensler du med en q-tip rundt der han har belegg og ikke ser noe forskjell hadde jeg for min del gått tilbake til legen. Det er inntil seks uker for mors sopp.

hvor lenge og ofte har du smurt på deg selv da ? du må smøre ca 8 ganger daglig- altså sånn ca etter hver amming. obs hygiene med nye innlegg etter hver amming. mycostatin behandling oralt kan vare 4-6 uker.

Hjelp! Jeg har bare smurt to-tre ganger daglig. Har nok heller ikke skiftet ammeinnlegg tilstrekkelig ofte. Legen min som jeg rådførte meg med om dette sa ikke noe om det. (Kanskje dumt av meg å ikke sjekke det bedre på egen hånd). Han sa også at jeg max skulle gi sønnen min Mycostatin i to - tre uker.

Er det mulig at jeg ikke er smittet siden jeg verken har smerter, stikninger eller såre brystvorter? De hvite prikkene jeg har synes kun rett etter amming, og kan på en måte minne om hormonutslettene som babyene får i ansiktet. Litt røde med hvit prikk i midten.... Har aldri lest om dette som et symptom på sopp på brystene, men jeg vet jo ikke hva annet det skulle være heller. : )

Datteren min brukte opp hele Mycostatinen uten at hun ble noe bedre. Men så fikk jeg høre at man kunne prøve med Farris i stedet for, og da merket jeg forskjell. Man måtte bare riste ut kullsyren og så skulle man pensle det inn i munnen deres. Det lille som var igjen av trøske etter 1 uke av Farris forsvant av seg selv. Så må man også koke alt av smokker når trøsken er borte for bakteriene kunne være overalt.

Ville prøvd vanlig blå farris jeg. Mycostatin er ikke bra og bruke over lengere tid. Jeg brukte bare blå farris på Pilten, og så bedring etter 3 dager.

Bruk q-tips, 3-4 stk hver gang 4 ganger om dagen. Dypp q-tips i farris og gni på der du ser det er hvitt. Bruk aldri samme ende av q-tipsen to ganger. Bruker han smokk kan du også dyppe smokken i farris 2-3 ganger om dagen, eller dryppe noen dråper farris i munnen hans. Bruk q-tips som er litt hard (billigmerkene er som regel best)

Jeg holdt på i 2 uker etter at det hvite var borte for sikkerhetsskyld. Blå farris er ikke skadelig for barnet.

Legen på HS her mente farris var like bra som Mycostatin, og mere skånsomt for babyen. Jeg fikk ikke Mycostatin før jeg hadde prøvd med farris, og trengte aldri Mycostatin!

Annonse

Jeg brukte mycostantin mix til snuppa og salve til meg selv i over 8 uker !! Da det enda ikke var noe tegn til bedring, sluttet jeg og gjørde ett siste forsøk....da med blå farris. Etter 1 uke, var vi begge 2 kvitt soppen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...