Gå til innhold

Gruer meg til babyen blir født..?

Anbefalte innlegg

Er gravid i 16. uke nå og synes forsåvidt det er helt greit å være gravid, og håper det varer leeenge.. liker tanken på at det vokser en baby i magen, men at den skal komme ut en dag er veldig skremmende..

Samboeren min er deprimert og sykmeldt. Alt av husarbeid og jobb går på meg, og jeg synes det er veldig slitsomt. Orker ikke gjøre noe særlig selv, så alt svømmer over.. Vi har aldri vært særlig flinke til å holde det ryddig og rent, og er livredd for å ha det sånn her med en liten baby i hus!

Føler meg så trist fordi jeg ikke vet hvordan ting vil bli.. Vil sambo bli bedre og orke å dra på jobb igjen? hjelpe til i huset? hjelpe til med babyen? pusse opp og ordne i stand babyrom og annet praktisk arbeid som må til? Alt føles ganske svart akkurat nå..

Føler meg veldig egoistisk. Vet at det ikke er lett å være deprimert, men føler meg så alene.. Han sitter bare i sin egen verden hele dagen - hver dag.. mye som skulle vært gjort utendørs også. blir sliten bare av tanken på alt som burde vært gjort og må fikses! sukk...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9155267-gruer-meg-til-babyen-blir-f%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt følelsen din av å få litt panikk for om ting kommer til å forandre seg. og for de aller fleste gjør det det. Jeg hadde selv den følelsen litt tidligere i svangerskapet, var redd for at jeg ikke skulle klare alt husarbeidet osv. Men allerede nå merker jeg at jeg er blitt mye flinkere med husarbeid - klarer ikke å ha noe rot rundt meg! er bare 21+2 og allerede er det begynt... tror mye instinkter tar over , bygge rede osv =)

Håper mannen sin får den hjelpen han trenger, og at ting bedrer seg for dere før babyen kommer.

Lykke til!

Hei.Du er nok ikke så alene som du føler deg,kjære venn! jeg blir veldig trist inni meg av å lese det du skriver..jeg har selv en samboer som er plaget av Angst og depresjon,begge deler.mest plaget av angst,men kan også få depresjoner,når han ikke greier å få gjort alt han skulle gjort.Alt er et slit,vi har en datter på 1 1/2 som er over alt + at jeg har en sønn på 10 fra før som er ganske krevende(kansje ADHD,jeg vet ikke).Husarbeid og unger,hele greia er min jobb alene,men jeg greier det heldigvis,blir bare så fryktelig sliten og deppa.Har samboeren din vært plaget lenge da? Min samboer ble plaget i august-06,på begynnelsen var han fryktelig syk,veldig deprimert og hadde masse angst,greide nesten ikke være oppe,da ble han så dårlig at han bare lå på gulvet.du skulle sett han!Han har gått på forskjellige medisiner som ikke har virket helt,men nå har han mange fine dager.men når de vonde dagene kommer kan han ligge i senga hele dagen.Et fryktelig slit! Hadde jeg bare kunnet hjelpe han! Lykke,Lykke til!

Han er akoholiker,men har sluttet å drikke,han sluttet i fjorsommer.Legen hans sa det kansje var derfor han er blitt så syk.Jeg kjenner en annen x-alkoholiker,han sa han var også plaget av Depresjon,og han kjenner flere andre x-alkoholikere som også var plaget av depresjon.Det som de pleide å gjøre var å gå mye turer,det hjalp dem! et tips! Men det kan bli vanskelig å få han til å gjøre det! Min samboer har ikke så lyst til å gjøre det når han er dårlig,han prøvde det en gang men det virket ikke.og han ville ikke prøve igjen,men han var veldig dårlig da vi gikk tur sammen(han hadde ANGST).Han er mye bedre nå for tiden,har mange fine perioder,og da greier han å gå turer! Håper virkelig at din samboer blir frisk til barnet kommer da! Kansje synet av barnet kan hjelpe han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...