Gå til innhold

UIO-studenter!

kokelimonke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er link:

http://www.uv.uio.no/studier/Endret-studielop/permisjon.html

Dette er jo fra UV, men det gjelder vel samme overalt?

Det er jo stor forskjell på å ta perm et semester eller to fordi man skal jobbe et år e.l. enn å ta det fordi man får barn! man blir jo ikke rik av fødselstipendet akkurat ;)

Det er helt uaktuelt å betale fullpris på mndskort, trening etc, da får jeg heller melde meg opp og så trekke meg fra eksamen.

Hvor lenge skal dere ha permisjon?

Jeg er fortsatt litt usikker, men blir i hvertfall full perm i høstsemesteret, og så evnt starte litt igjen til våren.

Jeg skal ha frem til jan2008. Men jeg tar ingen eksamener dette semesteret (har termin straks) så jeg skal ta samme fagene som jeg har tatt dette semesteret en gang til. Tenkte det var det beste, i og med at mye av kvalifiserings oppgavene fortsatt vil være gyldige, og jeg har god oversikt over pensum, så får jeg en myk start. Noe som kan være greit iog med at jenta mi bare er 8mnd når jeg begynner på igjen, og ikke kan gå i barnehage.

Annonse

Hmm.. skal gå å snakke med dem en gang til, men ser jo ut til at man ikke får semesterkort når man tar perm.

Men da får jeg melde meg opp i fag, og trekke meg før fristen, sånn jeg skjønner det har jo ikke det noe å si for fødselstipendet?

Og om man trekker seg bruker man jo heller ikke opp noen av eksamensforsøkene.

Veldig merkelig regel dette synes jeg :(

Si fra om dere finner ut noe annet da jenter =)

Men om du studerer på et program så er vel kanskje det ikke så lurt? De fleste program krever en viss studieprogresjon, og om man da melder seg opp og trekker seg kan det tenkes at det da vil overstige den grensen man har på programet, sann at man mister studiplassen sin. (grensen varierer vel fra prog. til prog. går jeg utifra)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...