Gå til innhold

Navn som du er utrooolig glad for at du IKKE valgte til gullet ditt?

Anbefalte innlegg

Jammen bra at jeg ikke fikk barn som 17-åring...

Da var jeg hellig overbevist om at hvis jeg noengang fikk en jente, skulle hun hete Anemone Isabelle ;-) Syntes det var sååå vakkert!

Heldigvis forandrer smaken seg etter som årene går, har heldigvis litt enklere navne-smak nå :D

Andre som har vært innom sånne blod-harry navn på veien mot det perfekte navn til sine barn?

Litt flau over meg selv, så signerer med

Fortsetter under...

Jeg var overbevist over at min førstefødte sønn skulle hete Benjamin Alexander, i tillegg til at jeg og sambo vil at barna skal ha begges etternavn hadde det blitt litt av en regle. Så siden våre barn skal ha begges etternavn har vi bestemt oss for at barna skal ha et kort fornavn.

På barneskolen syntes jeg Ruby var et helt fantastisk vakkert navn...

I min isfolket-periode var jeg innom både Gabriel, Nathaniel, Sol og Villemo.

På videregående var jeg hellig overbevist om at mine fremtidige barn skulle hete Eline Vetlemøy og Simen Vetlebjørn. Eline og Simen er ikke noe å være flau over, men de andre to hadde jeg funnet på selv...

Jeg hadde faktisk Caroline, Benjamin og David som favoritter allerede på barneskolen - kjente ingen som het det. "Alle" het Kristin, Kristian, Carina og Katrine... I dag er jo alle mine favoritter litt poppis. Nesten trist da jeg fortsatt liker dem, men føler de er blitt oppbrukte...

Annonse

Syntes Heyley (heili) var så fint, uff, det går jo ikke ann å uttale det på norsk nesten... Nataniel (et begravelsesbyrå i byen min heter det --Natanielsen--) Celina, chloe (klowi) Av alle ting... glad jeg er over det stadie!!!

husker jeg synes April var så fint en gang - likte også Abelone en gang i tiden :-) Og Pernille (som jeg forøvrig liker ennå). Ellers så vet jeg om ei som heter Ruby, og jeg synes det er litt fint også. Guttenavn har jeg ikke tenkt så mye på.

Som barn planla jeg å få to døtre som skulle hete Elisabeth og Vigdis. Hadde jeg blitt tenåringsmor til en jente så hadde det blitt Oda. Det var et sjeldent navn da, trodde jeg i hvert fall, men har siden blitt ganske så vanlig. Men jeg synes fortsatt at det er et fint navn selv om ingen av jentene mine heter det. Litt senere falt jeg for Emil, og det er vel heller ikke noe å skamme seg over...

• 1 måned senere...

Annonse

Som tenåring var guttenavnfavoritten Niklas Marco.... Jada Isfolketinspirert hehe.

Når jeg var gravid vurderte jeg Lukas Nathaniel, men TAKK og LOV tok jeg til fornuften og valgte noe annet hehe

• 2 uker senere...

Erin Lisabeth skulle jenta mi hete. Hadde også Henriette, Eir, Ayla og Renate som favoritter.

Eir og Ayla er fremdeles favoritter, men tror ikke mannen min syns de er så fine. Det er veldig synd egentlig, for Kaja ser mer ut som en Eir enn som en Kaja. (Men Kaja er jo kjempefint det også!)

Når det kommer til guttenavn, så liker jeg de samme nå som da.

Jenten min skulle hete Eva Elisabeth,var helt opphengt i det navnet, var fast bestemt på at jeg en gang skulle få en jente som skulle hete det!

Har nå en jente og hun heter noe helt annet, og er utrolig glad for at jeg slo fra meg Eva Elisabeth...

da jeg lekte med barbiedukker kalte jeg dem for marianne, janne, hanne, karianne, anne, ane. marianne var favoritten og det skulle jenta mi hete også. hadde to ken-dukker som jeg kalte for magne og arne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...