Gå til innhold

Ble nekta keisersnitt i bergen

Anbefalte innlegg

Jeg ble nektet fødselshjelp i bergen på kk men fikk bytta til Voss hvor jeg heldigvis fikk denne hjelpen.Hadde gode grunner for ks men på kk i Bergen brydde de seg ikke om det og mitt svangerskap ble et langt mareritt på grunn av dem.

På Voss ble jeg endelig møtt med respekt og fikk ks, det var en fin opplevels.

ALL ROS TIL VOSS!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9153684-ble-nekta-keisersnitt-i-bergen/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg har akurat opplevd det samme, og vet at vi er langt ifra de eneste. Har vært på KK to ganger og prøvd å få de til å skjønne hvorfor jeg trenger å få den hjelpen............ ble behandlet veldig dårlig.

Min første fødsel endte i et haste keisersnitt fordi de til slutt fant ut at barnet ikke ville komme ut fordi jeg hadde et smalt bekken. Jeg følte meg da snytt for en fødsel. Så andre gangen ble jeg enig med den fjerde gynekologen som følgte meg svangeskapet om at vi kunne prøve fødsel siden han mente at bekken målene mine var på grensen. De tre første gynekologene mente at jeg ikke burde utsette meg selv eller barnet for en normal fødsel. Under denne fødselen var gynekolog tilstede flere ganger og han ville at jeg skulle overføres til keisersnitt på et tidspunkt. Da klarte jordmoren og ta fostervannet og gutten kom lengre ned i bekkenet. Men resten av forløpet ble veldig tøft, og når gutten kom ut så var han livløs og trengte stimulering og O2. Dagene som fulgte var ikke kjekke, barnet var veldig hypotont (slapt) og jeg skjønte at noe var gale. Fra han var 5 måneder til han ble 10 måneder var vi stort sett på sykehus. Han døde 10 måneder og 8 dager gammel. Min første tanke som satt seg i mitt hode når jeg skjønte at han var alvorlig syk, var jo at jeg trodde at det var pga at jeg ønsket en normal fødsel. Dette har jeg diskutert med legene og det er liten sjans for det. MEN det er også grunnen til at jeg ikke klarer tanken på å ha en slik tøff fødsel foran meg. Men tror du at legene på Haukeland skjønner det??????? Nei langt ifra.........

Det siste som ble sagt til meg var: dere for prøve Voss men husk at det er samme helseforetaket og at dere kan være like uheldig der. Men jeg har heldigvis ikke hørt noe negativ om Voss og håper at de kommer til å forstå min situasjon. Jeg har hatt det veldig tøft de siste dagene, og har til og med angret på at vi i det hele tatt har tørt å bli gravid igjen. Noen skulle vært sterke nok og tatt å laget en sak om hvor dårlig en blir behandlet på Haukeland. De er langt i fra menneskelige noen av de som jobber der.

• 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...