Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et lite livstegn herfra...

Er inne i en periode som er litt vanskelig. Reflekterer en del over hvordan de siste 3 årene har vært- med 5 graviditeter som har endt galt, og hvor vi så og si HVER eneste måned har satset alt for en spire, og hvor lite vi sitter igjen med- bortsett fra stor sorg, dårlig fysisk form og masse tapsfølelse.

Sørger på en måte også over hva vi som familie har gått gjennom, alt ungene går glipp av når jeg har vært dårlig i svangerskapene og i sorgfasene, alt jeg går glipp av i forhold til jobb, sosialisering og et "normalt" liv når jeg så ofte har "trådt ut av" det, og som er det livet som blir barndommen ungene skal huske tilbake på...

Den evige jakten etter en positiv graviditetstest- som- hvis den endelig kommer, ender galt til slutt...

Føler vel heller ikke at jeg har så mye å bidra med her inne for tida- det er litt kjekkere når jeg føler meg optimistisk og håpefull- har litt mer å gi da...

Har forresten tatt meg selv i nakken og kjøpt en del nye klær...Jeg har siden fødselen i uke 22 for 6 måneder siden bare gått og lengtet etter ny graviditet slik at jeg igjen kunne vokse inn i graviditetsklærne som ligger stilige og fine i skapet- noen ubrukte, også... Har derfor ikke prioritert noen nyinnkjøp, for å si det sånn. Men - har nå foretatt en del friske investeringer de siste uken, og det var faktisk en liten energiinnsprøytning..!

Så- kan vel si at jeg er inne i en liten re-orienteringsfase i livet.

Føler at jeg må begynne å se litt framover, og må ta innover meg at vi kanskje ender uten den lille minsten som vi har lengtet så lenge etter. Har ikke lyst til å resignere, men synes akkurat nå at jeg kanskje ikke har så mye å være optimistisk for mtp babylaging.

Men- har jo så mye å være glad for- en fantastisk mann, 3 skjønne barn og andre faktorer i livet som er bra, og det er så trist at fokuset er så rettet inn mot det som ikke går bra...

Etter så mange nedturer er det vel naturlig at sorgen tar tid å bearbeide, så det er nok det jeg jobber med for tiden...

Hmm, dette ble ALTFOR langt, men gidder ikke å stryke/rette- det blir som det blir :-)

Hilser til alle dere flotte jentene - gamle travere så vel som nye- kjekt med nye nick her inne :-))

Håper at jeg kommer sterkere og mer optimistisk tilbake etter hvert!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9153062-hei-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære BLÅFUGL!!

Så godt å høre fra deg igjen! Har lurt på hvordan det gikk med deg=)

Vi er litt like du og jeg - jeg har også slitt den siste måneden.. Har mistet pågansmotet og er i grunn lei av hele prøvingen. Har gått flere runder med meg selv på om det er egotripp å fortsette, når jeg vet at jeg påfører ungene mine ekstra belastninger ved prøving/graviditet... prøve/vente/deppe spiralen i prøvinga, blir jo alltid sengeliggende de fire første månedene, har stor sjangse for å miste - alt dette påvirker jo deres hverdag...og siden jeg blir så dårlig er det umulig å skjule en graviditet for dem, de er jo så store at de kjenner det igjen med en gang, de blir også helt knust når vi mister... Mannen og jeg er enige om at vi tåler ei runde til...altså EN graviditet til. Går det galt da, får vi ikke flere barn...... Jeg er livredd for å komme i den situasjonen... MEN, det ser jo ikke ut som at det blir noe problem..blir jo ikke gravid.....

Har vært stille her inne den siste tiden... det er vist mange av de gamle som har hatt en tung periode nå...

Vi får håpe at alle stikker innom og ser at de ikke er alene - felles skjebne, felles trøst heter det jo....

Tipset med å skaffe seg noe nytt i garderoben hørtes veldig bra ut!!! (Har også grav.tøy liggende klar, leeeeeenge siden nyinnkjøp - vil jo bli gravid NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ) Kanskje det virker litt oppkvikkende på mannen også?? Føler meg iallefall ikke særlig sexy nå...kvapsete,grå og kjedelig.... Nei, her må det gjøres noe!!

Prosjekt `Vårfornying` av kroppen skal settes igang imorgen den dag=)

Hva med litt nytt, sexy undertøy når det nærmer seg el?? En romantisk middag, med tilhørende romantisk film etterpå??

Noen med andre ideer for å piffe opp el livet litt??

Vel, håper du kikker innom selv om du har tunge dager, BLÅFUGL, vi får dytte hverandre opp igjen=)

Dette SKAL vi klare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9153062-hei-jenter/#findComment-9158032
Del på andre sider

Kjære deg, BLÅFUGL. Kjenner meg dessverre alt for godt igjen i de tankene du sliter med om dagen. Jeg har ikke vært gjennom så mye vondt som deg, men jeg dog inne i 15. pp og har mistet 2 det siste året. Det er utrolig tungt og det er forståeligt at mismodet noen ganger overtar. Optimismen sliter i blannt med å trenge igjennom, men det hjelper å lese om de, som lykkes selv etter mange års forsøk - det er faktisk håp for oss også :-)

Og så vil jeg si til deg at det absolutt ikke bør hindre deg i skirve her selvom du ikke har glade og positive innlegg. Jeg synes det er noe av det gode med disse sidene - det er rom for også å dele de tunge og mørke dager og tanker - og det hjelper faktisk. Det var dog likevel godt å lese at du har funnet inn til noe av optimismen og gleden igjen -- håper det bære frukt for deg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9153062-hei-jenter/#findComment-9163375
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...