Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mannen er ferdig utredet og det sto ikke så bra til med svømmerne. Anbefalt behandling var assistert befruktning. Jeg begynner utredning i morgen. Gruer meg. Blir så nervøs av venterom. Noen som vet hva de gjør på første timen?.

Hva koster prøverør og får man noe dekket?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9152884-hva-kan-assistert-befruktning-koste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Du bør ikke være nervøs for noe;)Legene er dyktige og vet hva de gjør.

Tror du bare prater den første timen og tar blodprøver?..

Ikke helt sikker,for jeg skal ta dette i utlandet,men går til Volvat for ultralyd og oppfølging.

Medisinene du må ha koster vel rundt 15000kr i Norge,men er billigere i utlandet.Tror du får igjen noen kroner også.Tror ikke dere må betale så mye ettersom dere skal bli utredet:)

Er en veldig spennende tid framover!!:)

Ang timen: du vil sikkert få en innvendig ultralyd og henvisning til blodprøver. Så kommer det nok an på om de finner noe som sier hva som skjer videre. men hvis dere har fått anbefalt ass.befr så vil dere kanskje få sendt søknad raskt..(?)

Kostnader: gjør dere det i det offentlige skal dere maks betale 19500. 15000 i medisiner, og 1500 pr forsøk.

I det private vil selve forsøket bli en god del dyrere.

Jeg må virkelig tenke nå...

Første timen tror jeg at det var samtale med litt info, og jeg fikk beskjed om å ta tempen i noen mnd (fikk skjema). Tok også innvendig UL, ikke noe å grue for...

Fikk også beskjed om å ta blodprøver på besemte dager i syklusen.

Så kom jeg tilbake 4-5 mnd senere, og da ble videre behandling planlagt.

Ved assistert befruktning på offentlige sykehus er det en egenandel på 15.000 på medisiner. Det vil da si at du får igjen utgiftene som overstiger denne summen. Vi kom vel opp på ca 12.000 ved første forsøket, mens noen bruker mer. Kommer an på hvor stor dose du må ha på sprøytene, det er de som koster mest.

I tillegg må man betale 1500 for hvert forsøk til sykehuset.(dette er de ordinære forsøkene med uttak/innsetting, fryseforsøk kommer utenom og er i så måte bonus. Altså max 4500)

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...