Axelina Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 Jag har en son på 10 veckor som biter sej fast varje gång jag lägger honom till puppen. Behöver väl inte nämna att det är ONT! (tänk att gommar utan tänder kan göra så ont?!) Hade stora problem med ammningen de första veckorna och var tvungen att använda skjold för prematura barn för att han i huvudtaget skulle ta puppen. Hade blodiga och onda bröstvårtor länge men blev bättre efter att han tog puppen direkte efter ca 3 veckor. Har i tider pumpat mej för att avlasta pga att jag bara suttit och gråtit när jag ammat.. Nu för bara några dagar sedan så förstod jag varför jag fortfarande har så ont, men oftast bara i början på amningen. Han biter sej fast, även när han sugit länge och mistar greppet. Går det att vänja honom av med det efter att han gjort detta antagligen i 10 veckor? Tänker med gru på när första tanden dyker upp.. Att skrika till när han biter hjälper inte för det har jag gjort i 10 veckor nu. Har försökt att hålla för näsan så han släpper taget men enda som sker är att han biter sej fast igen.
Expat Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 Hei! Er du i norge? Kanskje en ammehjelper i ditt nærmiljø kan se på sugetaket. Du finner en på ammehjelpen.no Trikset er å trekke ungen inntil, ganske hardt, slik at nesen dekkes hvis ungen ikke gaper mer. Det går an å lære godt sugetak sent. Husk at mye brunt skal inn i munnen, mest mot haken til barnet. Og snu ham rundt til forskjellige hold hver gang du ammer så belastningen blir fordelt utover. Tenner uten gommer gjør vondt, ja. Takk og lov at min ikke fikk tenner før 9mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå