Gå til innhold

Overtidskontroll

Orris & Lille Sebastian

Anbefalte innlegg

Jag är nu 6 dagar over termin och var på kontroll när jag var 3 dagar over. Då ringde legen och bokade overtidskontroll på Ullevål åt mig och jag fick tid den 8. Maj akkurat 14 dagar over termin. Det känns så rart att inte vara på någon kontroll mellan dessa datoer! Jag trodde att man blev vurderad för igangsettning innan det?

Hur går ni andra som är på overtid på kontroll?

Min jordmor hade inte tid så jag blev dessutom ombokad till legen och vi vet ju hur det är- in-blodtryck, snabbt upp på britsen, måle magen, och lytte på hjärtat- allt ok-ut på 5 minuter. Inte direkt vad man behöver när man är 40+3! inte jag i alla fall:-(

Och dessutom ingen mer kontroll på 10 dagar för jordmor hade ingen tid neste uke. Jag ringde födeavdelningen och undrade om detta var normalt och det var det sa de, men om jag inte hade fött innan den 8. maj så skulle de inte sända hem mig utan då sätter de väl igång det.

Idag gick slimproppen i alla fall, men det har ju inget att si uansett, men är väl ett tecken att det är på G i vart fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til siste jordmor kontroll om 2dager dersom ingenting skjer før... Tvilsomt! :(

Etter det blir det kontroll på sykehuset hver dag (?) synes jeg jordmor sa. Idag er jeg 7dager etter terminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ju väldigt fin uppföljning!

Vilket sjukhus ska du föda på?

Någon speciell anledning att du följs upp så tett nu på sluten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde på Bærum Sykehus.

Jeg synes iallefall jordmor sa at det var sykehuskontroll hver dag etter neste uke. Det er for å se at den lille i magen har det bra og sikkert evt se om man må bli igangsatt elller noe sånt..

Krysser fingrene for at det går sin naturlige gang:)

Du da? Alt bra? Hvor skal du føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da allt är väl egentligen bra men ju mer man tänker på det desto mer rara ting känner man är det nok liv osv......så därför vill jag på kontroll tidigare än 8. maj. vägrar att gå till legen för hun verkar inte kompetent i detta läge, missade att jag hade lungebetennelse osv i höstas. så jag ringer väl födeavd och ser om jag får komma tidigare. Jag ska föda på ullevål. Vi har visst termin samma dag :-)

Känns det som om det är något på gång?

Är det ditt första barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu ringde jag och tjatade på ullevål och jag fick komma in på fredag på kontroll. Om jag så bara blir hemskickad så är det bra för då vet jag att allt är bra i alla fall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Orris!

Så bra at du får komme på kontroll på fredag. Kjennes godt når man er i trygge hender og ikke hos en lege som ikke helt vet... :/

Ja, første babyn her. Kjenner ingenting. Er i super form, men begynner å

bli klar for å treffe "han i magen" :)

Hva med deg? Alt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 dager over termin og har fått overtidskontroll på fredag. Da satser jeg på å ikke bli sendt hjem igjen.. Ble satt igang med førstemann også, og det anbefaler jeg ingen, men nå begynner jeg å bli desperat. Kanskje jeg ikke er typen som føder naturlig... Noe dritt dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det är inte lätt när det är första barnet för då har man ju ingen aning om vad man ska känna eller hur ting startar! Jag ska ha min andra gutt nu och den första är 20 månader så jag borde ju kunna det här men se det gör man inte... Bägge graviditerna har varit ganska lika tills för ett par veckor sedan. Försteman kom 8 dagar för termin, så jag trodde att jag var sån som födde tidigt:-) Den här situationen är helt ny för mig och jag känner mig som en nybörjare igen.

Har en vännina som födde nyss och hon har blivit igångsatt på bägge sina också. Var glad att vi lever i en tid då det går an att göra så och att allt blir bra till slut.Men visst tär det på nerverna!

Tiden går så sakta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...