Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg har under dette svangerskapet hatt en del UVI, og har hatt blod i urin. Dessuten er jeg nå svært plaga av masse utflod og sopplignende tilstander. Går på canesten, men det forsvinner ikke. Det er hovendt og klør i underlivet til en stadighet. En brennende følelse.. Legen min nekter å ta en slik GBS-test, fordi hun mener det ikke er farlig, og at om jeg har det, så vil jeg bare bli redd.. Da det er i følge henne ikke noe å være redd for, for de fleste har denne bakterien, og ingenting skjer. Legen min sier at det ikke er vanlig å ta en slik prøve, og at hun aldri har gjort det før. Er i min 27. uke om det har noe å si. Jeg er nervøs, for jeg VET jo at det kan skje ting.. Men legen nekter å ta prøven.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9148478-gbs/
betty74 Skrevet 1. mai 2007 #2 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei! Jeg har GBS, men ingen oppblomstring så langt i svangerskapet og derfor heller ingen plager. Gjentatte uvi kan være et tegn på GBS og hvis legen din nekter å ta en dyrkningsprøve, så mener jeg at du skal gå til en annen lege. Det trenger ikke være farlig å ha GBS, men det er veldig viktig å vite det hvis du har det - f.eks i forkant av fødsel hvor barnet faktisk kan bli smittet. Det er riktig at det er vanlig å ha disse bakteriene i skjeden, ca 30% har det og det går jo som regel bra. Men dersom man opdager en oppblomstring i tiden før fødsel er det en billig forsikring å gi mor antibiotika. I helt ekstreme tilfeller hvor man ikke har vært klar over at mor har GBS har faktisk barnet blitt smittet under fødsel og dødd av det. Jeg ser på det som min forsikring: at jeg vet at jeg har GBS kan gjøre at legene følger meg opp slik jeg trenger det. Vet man ikke at man har det, blir det jo ikke tatt noen forhåndsregler. Jeg anbefaler deg å lese på www.gbs-info.net. Der finner du all den info du måtte trenge og mere til. Lykke til! Håper du blir bedre snart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9148478-gbs/#findComment-9156601
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #3 Del Skrevet 9. mai 2007 hmmmmmmm.....jeg hadde gbs under mitt første svangerskap, det er veldig skjelden det gir komplikasjoner. jag var utrolig missfornøyd med det hysteriet jeg ble møtt med ved fødsel. både jeg og minsønn ble satt på sepsisbehandling. barnet i en uke, han ahdde ingen infeksjonstegn, ikke oppvekst av bakterier, ingen crp.....likevel klarte ikke de faens legene å ta han av den helt for jævlige antibiotikabehandlingen før etter 7 dager. og dette er ikke normale doser, det er bredspektraantibiotika i de høyeste doser tenkes kan, helst flere typer medisiner. han var helt frisk, men veldig syk pga den vanvittige overbehandlingen de satte han på som et resultat av vannavgang 27 timer før forløsning. dette var standard behandling ved st olav i 1996. tro meg jeg var rasende, og han slapp ikke fra dette uten plager. og det var ikke lett å få tilgang på papirene som viste at de hadde feilbehandlet han,..... så et veldig godt råd.....ikke vær veldig intressert i den gbs sjekken... er gravid og har nektet gbs sjekk denne gangen.... det er mange i fagmiljøet som regner det som overflødig å sjekke gbs... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9148478-gbs/#findComment-9236794
betty74 Skrevet 9. mai 2007 #4 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg er ikke helt sikker på om de som har mistet barn pga GBS er veldig enig med deg her.. Det jeg er enig med deg i er man ikke skal bli hysterisk pga dette, da de færreste med GBS opplever problemer med dette. Men jeg er ialefall glad jeg vet at jeg har GBS slik at jeg kan reagere hvis noe oppleves som unormalt. Hvis mange i fagmiljøet mener det er overflødig å sjekke GBS, hvorfor blir f.eks alle gravide i et så stort land som USA sjekket?? Jeg bare lurer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9148478-gbs/#findComment-9238213
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #5 Del Skrevet 9. mai 2007 dette er neppe et tema det er enighet om uansett.....og tro meg jeg har lest det som leses kan om temaet også de helt forferdelig grusomme og hjerteskjærende historiene om barn som har dødd av gbs. men likevel den behandlinga som settes i gang er ikke forsvarlig....videre er det langt mere enn 30 % med gbs, det er også immunologiske faktorer med i dette spillet....de har ikke peiling på hvem som rammes av de gbs possitive..... vet at de tester for dette i usa og endel andre land, og at det kommer vaksine snart.....men uenigheten er stoooooooooooooooooooor...... melkesyrebakteriekapseler er noe av det de har funnet gunstig i tyskland, for å holde miljøet surt og bakterie-oppvekst av patogen art nede.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9148478-gbs/#findComment-9245629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå