Gå til innhold

Hei Lilleprins!

Motti

Anbefalte innlegg

Ser du er innom! Hvordan går det? Her er senga på plass i dag (endelig, i følge pappaen som helst vil skru sammen stellebordet også...) Formen er vel bra, hvis jeg skal være ærlig, men kjenner at varmen tar meg litt...blir litt tyngre å puste, er jo litt allergisk og, men bedre enn til vanlig. Gleder meg til onsdag natt, da kommer 20-åringen min hjem fra 6-ukers studietur, det blir stas, har savnet henne masse, tipper hun får sjokk når hun får se magen...

Fortsetter under...

Hei Mamma-i-juni!!

Her går det kjempefint. Mathias blir 2 uker nå på onsdag!! Har nå vært hjemme i en uke. Mathias er en veldi rolig og snill baby. Sover mye - også om natten. Sover da økter på mellom 3-5 timer. Veldig bra!! Gjør at mamma våknet og er uthvilt dagen etter. Ammingen har vi også kommet godt i gang med. Slet litt de første dagene på Ullevål i og med at han hadde svelget så mye fostervann - men nå er apetitten oppadgående. Var å veide han i forrige uke - var da 3240. Skal veie han nå igjen på onsdag og er da spent på hvor mye han har gått opp. Koser meg veldig med å gå hjemme og dulle med baby. Du har mye å glede deg til. Var veldig spent på hvordan storebror på 2 år ville reagere når vi kom hjem - men også det har gått over all forvetning. Var litt sjalu de 2 første dagene men nå er det stas med lillebror. Koser mye med han og synes det er morsomt å være med å skifte bleier. Så heldige vi har vært tenker jeg når jeg ser hvor fint det har gått!! :-)

Skjønner at pappaen vil skru sammen alt utstyert. Han gleder seg tydeligvis veldig til nurket deres kommer. Hos oss var vi tidlige med å sette opp både seng og stellebord. Var vel for å prøve å kutte ned på ventetiden og understreke hvor mye vi gledet oss!

Ja det er tungt å gå gravid nå som det blir varmere og varmere. Slet en del med det selv på slutten. ¨Når var det du hadde termin?

Så koselig da at datteren din kommer hjem. Gleder hun seg til å bli storesøster forresten?

Klem :-)

Hei igjen,

tenk å få en sånn baby, da, som sover så mye allerede! Oi, det hadde vært noe, men tviler på det, her er det mest liv om natta, tror hun lader opp hele dagen...Sikkert lurt å ta med 2-åringen på oppgaver, føler seg nok stor og til nytte på den måten.

Jeg har termin rundt 25.juni, håper ikke det går mye over, iallefall, går ut i permisjon fra 5.juni, så nå har jeg bare en måned å jobbe. Det blir veldig rart, kommer nok til å savne alle der, har jobbet fullt i 15 år nå, studerte før det, så er ikke vant med så mye "hjemmetid", men jeg får vel fylt den, håper jeg. Legger ingen store planer, tror det er lurt, får så mye tips om alt jeg burde gjøre/delta på, får heller ta det som det kommer.

Joda, datteren min gleder seg nok, men det er rart med det, hun er vant til å ha mammaen sin for seg selv, sikkert bortskjemt på min tid og omsorg vil mange si, og hun er nok litt redd for "å miste" meg, vi har alltid hatt et veldig nært forhold. Hun bor fortsatt hjemme, har egen leilighet her, håper egentlig hun blir her litt til, slik at hun kan bli kjent med søsteren sin. Har selv en søster som er 23, hun har vært

"ekstrabarnet" vårt på ferier osv, så stor aldersforskjell behøver ikke alltid ha noe å si for hvor godt et forhold blir. Nå er søsteren min voksen og ER søsteren min på ordentlig, det er kjempekoselig.

Hei igjen!

Mathias var også veldig aktiv i magen om natten de siste 2 månedene av svangerskapet. Har jo hørt at de sier at har man en aktiv baby i mage så vil man få en rolig baby når han/hun blir født. Stemmer veldig for min del - både med nr 1 og nr 2. Så du skal ikke se bort fra at den lille snuppa di kan overraske når hun kommer til verden :-)

Ja jeg nyter veldig å ha en snill baby og en snill 2-åring. Plutselig kan det jo snu seg. I dag skal storebror være med å bade lillebror. Skal bli spennende.

Skjønner at du synes det blir rart å gå ut i permisjon nå i og med at du har jobbet fullt så lenge. MEN du kommer til å nyte permisjonstiden straks du kommer hjem med babyen. Da har du så mye annet å tenke på så jobben blir fort en fremmed ting.... Jeg savner jobben litt - det sosiale. Lunche med gode kollegaer og så videre. Men et år går fort og plutselig er jeg tilbake igjen. Derfor nyt permisjonstiden - den flyr av gårde uansett.

Så koselig at du har så godt forhold til datteren din!! Hun kommer nok til å bli en fin hønemor for lillesøster skal du. Det at hun er bortskjemt på den måten du sier her er bare positivt. Jeg har en bror som er 10 år yngre enn meg... kan jo ikke sammenlignes med en aldersforskjellen du har til din søster - men vi også har et godt søskenforhold. Bare vent - døtrene dine kommer til å bli avhengige av hverandre de også.

Nå må jeg løpe. Mathias er sulten og vil ha mat. Nyt det fine været!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...