Gå til innhold

angående oss overvektige og ultralyd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare en oppfattning jeg har fått eller er det rett og slett vanskeligere og si med sikkerhet hvordan kjønn det er på ultralyd når man har litt ekstra kilo på kroppen? Sist når jeg gikk med min datter veier jeg omtrent like mye som nå og da fikk jeg som denne gangen høre: Tror det er men er ikke helt sikker.. Men det viste seg og stemme da men. vill ikke høre: tror det er men er ikke sikker :P hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det nødvendigvis har noe med antall kg å gjøre. Er mange andre også som får beskjed om at det ikke er helt enkelt å se kjønn:)

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg hadde en gutt i magen allerede i uke 13. Har fått det bekreftet på ordinær UL etter det også. Spiller nok ingen rolle om man er tykk eller tynn. Men jeg merket jo at JM klemte noe sinnsykt hardt på magen min med apparatet for å få bra bilder

Skrevet

Det med kjønn, overvekt og UL har ingen sammenheng.. Grunnen til at de sier "tror det er en ....." Er fordi de aldri med 100% sikkerhet kan si hva det blir før babyen kommer ut.. Men Jeg kan anbefalle deg, om du får et sånt svar, er å dra på 3D ul, litt senere i svangerskapet, da får du for det første en trivlig opplevelse med å se bebisen en gang til, og få se annsiktsutrykk, og de ser etter kjønn igjen om du ønsker det:) Det koster litt, men er absolutt værdt det:)

Skrevet

Vel, jeg er godt polstret rundt magen, og fikk veldig dårlig avilding på UL. Fikk beskjed at det var på grunn av fettet som sperret for utsikten... Ser derfor ikke noe poeng i å dra på 3D, for å få dårlig bilder ennå en gang...

Men, alle er jo forskjellig. Så kanskje du får bra bilder?

Hun som tok UL på meg var sur og grinete, og ganske frekk. Så kanskje hun ikke gjorde det hun kunne for å gi meg gode bilder? Jaja, alt er vist bra med den lille, så jeg får bare vente til gullklumpen kommer ut.

Er are 56 dager igjen nå... eææuuuuææææ... Tiden går så alt for fort!

Skrevet

Vi var på ultra i dag, og hadde en veldig koselig dame. Hun gjorde alt hun kunne for å få de beste bildene av babyen, men var ikke lett å se pga. flere ting, der iblandt min gode mage polstring.. Hun kunne ikke se kjønnet hos oss. ( Kunne få et godt "syn" fra nedersiden av magen, men grunnet keisersnitt skygget det ) Er 110 kg så stor dame, men ikke diger, kraftig bygd..

Lykke til. ( er i uke 19 vi )

Skrevet

Første UL fikk vi dårlige bilder, huff tenkte jeg sikkert pga vekta. Samboer var ikke enig, han ment det var masinen, som så ut til å være fra oldtiden. Vi måtte til speialist, det ble noe helt annet..helt nytt apperat så babyen fint i 2D og så trykket speialisten på en knapp og vi fikk se 3D og fikk noen kjempefine og gode bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...