Gå til innhold

Noen som har et råd for kvalme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff... stakkars liten...

Jeg har prøvd det meste selv og detenese som hjalp var å spise ofte, men lite. Rett og slett spise hele tiden, hvis jeg rakk å bli sulten så kom kvalmen for fullt. Spis gjerne noe som varer litt i magen. Fullkorn e.l. Frukt torde jeg ikke røre når kvalmen var på sitt værste. Det gikk for det meste i tørt knekkebrød og brødskiver m brunost.

Ellers har jeg prøvd å både varmt og kaldt vann med fersk ingefær, akupressur armbånd og eplemost, uten at det hjalp nevneverdig..... Men du kan jo alltis prøve... Lykke til...

Jeg kunne virkelig ønske jeg hadde et godt råd til deg. Jeg har vært kvalm og spydd siden første uka i mars, og tror jeg har prøvd alt av kjerringråd og medisiner uten at det har hjulpet.

Det eneste som hjelper for meg er faktisk å kaste opp. Da roer kvalmen seg i en halvtime i det minste. Det hender hvis jeg har flaks, at det hjelper å spise en saftis, for kulde får magesekken til å trekke seg litt sammen.

Du kan jo prøve det:)

Ellers er andre tips som kan virke:

-Ingefær (en bit på tunga eller te av ingefær eller piller)

-Seaband (armbånd du kjøper på helsekost - disse hjalp 2-3 dager på meg så de var godt for noe)

-Magnetplaster på kvalmepunkter på armene (man presser på disse når man er kvalm)

-Varm melk med honning

-Akupunktur

-Varmeflaske på magen om natten

-Kjeks på sengen før man står opp

-Jordbær og banan eller annen frisk frukt/bær

-Kom deg ut blant folk sånn at du tenker på noe annet. Det er bedre å være kvalm med andre enn alene:)

Om ingenting skulle virke, kan vi være kvalme i kor:)

prøv "sea band", fås kjøpt på helsekost butikker, er slike armband med en kule i som skal settes på armene/handleddene,skal hjelpe mot reisesyke og kvalme, funket suuuuuuupert på meg og kvalmen ble så minimal som det var mulig, spydde ikke en eneste gang etter jeg begynte med dem!=)

Stakkars deg, det er pyyyyton.....Ingen som skjønner hvor j...det er med den kvalmen som ikke har vært det selv...

Selv har jeg vært kvalm,spydd litt og vært uggen siden jeg var i uke 4 og helt fram til for 2 dager siden. Nå er jeg 11+5 og kvalmen har gitt seg..

Det er en fantastisk følelse å ikke være uggen lengre, og gå å tenke på at man er det og at mat og all slags man brukte å putte i munnen bare var ekkelt og kvalmende...

Har nettopp kommet hjem fra en restaurant. Måtte bare ha biff,bearnesaus,bakt potet og is til slutt.

Gubben ligger utslått med pollenalllergi, er varm og er skikkelig slapp og fryser........Jeg ringte en venninne om hun kunne være med, men det kunne hun ikke...

Jeg maste litt på gubben stakkar,jeg bare måtte ha det. Helt merkelig......Han var så snill og ble med, med vinterjakke og hette stakkar. Jeg og nurket koste oss med god mat, og gubben holdt på å sovne med cola lighten sin.

Godt han ble med, synes litt synd på han så det var veldig snillt at han ble med.

Snart er du kvalmfri..Jeg har opplevd på slutten av kvalmeperioden så blir jeg kvalmere enn noen gang, og plutselig er det over.

Akkurat som det blir til gangs før det gir seg helt.......Har 3 barn fra før.

Lykke til.Snart vil du ha biff du og.......

Annonse

Takk for gode råd.

jeg klarer jo ikke å spy. hadde jeg gjort det så hadde alt vært vell.

biff hørtes egentlig godt ut nå, eller kanskje epler. har begynt å spise rugspør. det e noen tørre knekke brød. men e kvalm for det. men har vært fri for kvalme i snart 3 timer . er litt imponnert har bare drukket vann og spist epler. min favoritt for tida.

skal prøve de bånda som dere snakker om

ha en fin kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...