Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Hvordan går det med der der "nede" ?
2 fine små Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Jo takk du, her har vi hekket annenhver dag forrige uke og i dag faktisk. EL boer ha vaert 26 eller 27 men kan ogsaa paa et eller annet mystisk vis ha vaert i gaar. Joda, vi faar det ikke mer dramatisk enn vi lager det, hehe..... Saa vi er paa IKM 10 mai enn saa lenge, og skal naa bare kjenne etter og selvfoelgelig begynne aa teste aaaaaaltfor tidlig, fnis.... Og du selv? Hvordan har du det? Ikke saa lenge til UL naa, er ikke det beg mai? Maa vaere deilig aa loffe rundt gravid, jeg haaper virkelig at jeg kommer etter. Ellers er det jo varmt da, som alltid, men jeg regner jo ikke med at det er den slags du er ute etter. =o) Hoerer at det er sommertilstander i soerNorge, hvordan er det i nord?
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 30. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2007 Å ja da bør dere jo ligge godt an i spireløypa! =0) Får håpe de neste dagene ikke faller deg altfor lange da... Tiden mellom el og ikm kan jo være heelt uutholdelige... Joda her går det bra. Kjenner kvalmen bli verre og verre for hver dag som går.....huff, akkurat det kunne jeg klart meg uten.... 4 dager til ul da, og det blir spennende. Ellers så har jeg fått jobbtilbud nå! Dvs fikk på det muntlig fredag, og i dag var jeg og fikk det skriftlig, med betingelser og lønn og sånt. Feige meg turte ikke si noe om at jeg er gravid da men... Har veldig dårlig samvittighet for akkurat det... Hadde i utgangspunktet lyst å være helt ærlig. Men på den andre siden, så hadde jeg aldri sagt det så tidlig til min nåværende arbeidsgiver, og ingen i familien vet noe heller... Skal gi beskjed om jeg tar jobben nå til onsdag. Tror jeg gjør det da. Går opp en god del i lønn og så er det en mye mere utfordrende jobb enn det jeg har nå. Eller så har vi fint Nord-Norskt vær her. Regn og kald vind. Akkurat som det skal være på denne tiden av året...
2 fine små Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 Godnytt med kvalmen, hehe....det er jo det beste tegn - for spiren altsaa, ikke for deg! Grattis med jobbtilbud, du maa IKKE si at du er gravid. Det er ikke noedvendig. Det er ikke noe du skjuler i det hele tatt, og du har ingen plikt til aa si det overhodet. Jeg er nr. en til aa mene at aa foede barn er det mest naturlige og noedvendige i verden og at det ikke skal ha noe aa si. Men dersom jeg var deg, saa ville jeg tenkt paa foelgende: - gi deg selv tid til aa komme inn i jobben foer du sier at du er gravid. - la arbeidsgiver og nye kollegaer tenke paa deg som - bare deg - en stund, og saa kommer graviditeten som en gledelig nyhet naar du forteller det naar det enn maatte passe. - i Norge er det helt vanlig (paa mange maater tragisk nok, men...) kutyme aa fortelle at man er gravid naar det "har gaatt en stund". I seg selv er jo dette trist og taapelig, da det jo er i den foerste tiden man egentlig trenger litt omsorg, i 2.termin er man jo oftest helt straalende uansett! Men naa ville jeg benyttet meg av dette, at du faktisk ikke trenger aa si noe, og at du for alt i verden (og jeg snakker om loven her) overhodet ikke er pliktig til aa si noe som helst. - nei, du hadde ikke sagt noe til din naavaerende arbeidsgiver, saa hvorfor denne? - du er jo aerlig uansett, du sier bare ikke noe fordi det er helt unaturlig aa fortelle en arbeidsgiver noe saant saa tidlig i arbeidsforholdet. - dersom du skal vaere ekstra forsiktig (noe jeg av erfaring har blitt, ikke i forhold til graviditet utelukkende, men arbeidsforhold generelt) saa kan du jo tenke at naar du sier dette saa tidlig som naa, saa gir du arbeidsgiver (dersom du skulle vaere utrolig uheldig og ikke faa en ok sjef, noe jeg er helt sikker paa at du faar) mulighet til aa ikke gi deg "beste utvikligsmuligheter fra starten av", fordi du er gravid. (joda, det ER ikke lov aa diskriminere gravide i Norge, men det blir gjort) Saaaaaaaaaaa, unnskyld at jeg blander meg, men jeg gir bare noen raad altsaa, som du overhodet ikke trenger aa hoere paa, men..... Mitt hovedraad er: Vaer rasjonell!! Det er ikke en sykdom aa vaere gravid, du har jo ikke livstruende kreft eller noe. Du er frisk som fy og skal bare bli mor, som de fleste andre norske damer i yrkeslivet - saa fantastisk da!! Uansett, og sorry at jeg ble saa engasjert, lykke til! Jeg tror du vet best selv hva som er lurt. Heldigvis. Dersom du velger aa si fra, lykke til og det er helt sikkert det rettte. Men husk ogsaa at det overhodet ikke er noe du maa, og at du verken lyver, holder tilbake informasjon eller noen verdens ting, fordi det faktisk ikke er vanlig aa si noe om denslags foer etter en stund. Dersom du faar god kjemi med HR ansvarlig hos dere/personalsjef etc. saa gaar det jo an aa si at du har dine grunner (og velge selv hvor mye du vil fortelle) til at det ikke var aktuelt for deg aa si noe om graviditet tidlig i svangerskapet. Oi, oi, oi, altfor lang mail. Ta det som vel ment og jeg haaper du ikke tok det ille opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå