Gå til innhold

Bare 2 egg som var litt størrelse på...

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:))

Ja i dag var jeg på min første UL etter 5 dager på Puregon...

Det var en utrolig deprimerende opplevelse:(

Jeg hadde en folikkel på 12mm i høyre eggstokk og en på 11mm i venstre eggstokk+ at ho har skrevet at endometriet er regelmessig og på 7 mm..

I tilegg hadde jeg flere små follikler på opptill 5mm i begge eggstokkene.

2 egg var jo utrolig skuffende lite da!!

Selv om jeg bare har sprøytet i 5 dager så hadde jeg trodd det skulle være flere og større..

Ciconia sa at dette kunne jo forandre seg til neste UL som er 2 mai, men hvis det bare ble ett egg så rådet han meg til å avbryte forsøket..

Men vi fikk se det an til 2 mai sa han..

Ble bare såå utrolig deppa!!

Men jeg vet heller ikke hva som er vanlig da, siden dette er første forsøket mitt..

Hvor store og hvor mange egg hadde dere på første UL?

Hvor tykk må egentlig livmorslimhinna være for at det skal være bra?

7 mm var i hvert fall ingenting..

Håper dere kan fortelle meg litt om deres opplevelser:)

Klem fra en deppa

Fortsetter under...

Hei du!

Skjønner du er deppa, man hører jo om så mange som er rene verpehønene... Og det blir til at man sammenligner litt...

Jeg har ikke opplevd å ha få eggposer selv, men har heller ikke vært på UL så tidlig som du har.

De vurderte ikke å øke dosen på sprøytene da?

Jeg håper noen dager ekstra gjør susen, og at eggposene bare er litt treige!!

Hei!

Jeg har vært gjennom 1 forsøk og var inne til UL etter 6 dager med Puregon.Det var ikke så mye utvikling på eggposene da. Husker ikke hvor store foliklene var. Fortsatte med sprøyter i 5 dager til før jeg var til ny UL. Den viste 5 eggposer. Husker heller ikke størrelse. Fikk beskjed om å sette 2 doser til før el-sprøyta.

Hva som er vanlig og ikke vet jeg ikke om det er noe svar på - det er nok individuelt fra person til person - hvor stor dose man tar og hvordan man responderer på hormonene vil jeg tro.

Jeg ble også deppa når jeg kom til uttak og kun fikk ut 2 egg og hun som lå ved siden av meg på sengerommet nesten "ropte ut" til mannen at hun fikk ut 18 egg.

Jeg fikk kun 1 egg befrukta og satt tilbake, men dessverre festa det seg ikke, så nå er det snart på gang med nytt forsøk.

Denne gangen skal jeg prøve en kortvariant hvor jeg starter på spray på syklusdag 1 og sprøyter på dag 2 på neste mens i slutten av mai. De ville se om jeg responserte bedre på denne type behandling i forhold til den andre med lang medisinsering.

Ønsker deg masse lykke til!!! Og hvis det er noen trøst ( jeg vet det er tøft) hvis du må avbryte forsøket teller ikke det som 1 av de 3. Men jeg krysser fingrene for at det går bra på neste UL.

Klemmer fra

Hei på deg,jolanta:))

Takk for at du delte dette med meg:))

Får håpe at det har blitt noen flere og større 2 mai da..

Jeg får ikke den pakkeprisen på 3 forsøk jeg..må betale for ett og ett forsøk pga alder..men hvis det blir avbrutt så trenger jeg ikke betale for neste forsøk, som da allerede blir neste mensen!!

Nå venter jeg ikke lenger enn jeg må nei!!

Lykke til med kortvarianten i mai da:)))

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...