Gå til innhold

Flere studenter her??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JA!!!! Ikke i Oslo da.... Sliter kjempemye med å komme meg gjennom eksmensperioden. Tre oppgaver og to skoleeksamener, og alt jeg klarer å gjøre er å ligge stille og være kvalm og dårlig. Neste gang jeg blir gravid skal jeg definitivt ikke være i studiesituasjon... Trett som fy, og kjempe vansker med å konsentrere meg mellom brekningene. Ingen energi.... Blæææ. Kommer jeg gjennom dette fortjener jeg medalje! Men stå på jenter - bare en måneds tid igjen av semesteret hvertfall!

Hei! Leser til eksamen, men ikke i Oslo. Har også noe problemer med å holde på konsentrasjonen, og kjenner meg uvel og kvalm hele tiden, så jeg gleder meg veldig til sommerferien :) Noen som vet om det stemmer at vi får fødselsstipend fra lånekassen selv om vi ikke tar permisjon fra skolen?

Hei!

Ja, du får fødselsstipend fra lånekassen, ihvertfall fikk jeg det for snart 6 år siden.

Da jeg fikk førstemann var jeg student på UiS. Da passet det slik at jeg fikk gutten 1. juni og fortsatte med normale studier igjen til høsten. Fordi jeg da var fulltidsstudent, fikk vi overført 28 uker med full lønn til mannen min slik at han var hjemmepappa. (Godt mulig at disse reglene er endret fra den tiden) Dette gikk under regelen om at jeg "ikke hadde mulighet til å ta meg av eget barn" som gjelder hvis mor er fulltidsstudent, er langtidssyk eller hvis far har hele foreldreretten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...