Gå til innhold

Hun vil ikke ha puppen uten skjold..noen med erfaring ver bruk av skjold?Please!!!

Anbefalte innlegg

Trenger råd fra litt erfarne.. Hun ville ikke ta puppen på sykehuset hun gjor det først ,men så bare nei., har ikke innover brystvorter eller noe, har grei produksjon.. men ikke så sprengt at jeg lekker! hun spiser hver 2-3-4 time alt ettersom.. men hun sluker det i seg på ca 10-15 min!! Hun nekter puppen uten skjold og jeg synes det er litt ubehagelig, når jeg tenker på å dra til byen og på cafe o.l, for det tar litt tid før vi kommer i gang og da har hun gjerne surket litt... noen som har klart å avvenne fra skjold eller gikk det greit ettterhvert? har hørt det hemmer produksjonen å.. er veldig bekymra for at hun ikke får nokk!? Takk for svar;-)

Fortsetter under...

Jeg ammet med skjold i 3,5 mnd. I begynnelsen styret jeg mye for å bli kvitt det, men lille dattera mi ville ikke. Etter å ha snakket med ammehjelper bestemte jeg meg for at slik er det bare, slik ammer jeg. Det var jo litt styr, alltid passe på å ha med meg og punping en gang i døgnet for å sikre melkeproduksjonen. Men det var nå en gang slik jeg kunne få ammingen til å fungere.

Plutselig en dag: Jeg ventet på at skjoldene skulle bli ferdig kokt. Mens jeg ventet la jeg nurket til brystet. Hun tok det! LItt kløning en uke og så var vi kvitt det.

Det var min historie. Mitt råd er stress ned. Bruk skjold hvis det må til. Du finner noen egne tekninkker etterhvert slik at du får lagt til fort. Og plutselig en dag klarer dere uten. Jeg vet det høres lettvint ut. For en mnd trodde jeg aldri jeg skulle bli kvitt det, men den gang ei. Ta tiden til hjelp. Plutselig er hun stor nok og skjønner det. Jeg tenker at det viktigste er at du faktisk ammer og vær stolt av det.

Vi brukte skjold her i litt over en måned. La han alltid til puppen etter at han hadde spist litt med skjold, og plutselig en dag skjønte han hvordan det skulle gjøres. Han la fint på seg hele veien, faktisk ganske så mye, så jeg har ikke erfart at produksjonen går ned og at han får mindre mat i seg. Jeg var veldig glad da han tok puppen, for jeg og gruet for cafeturer.

Det jeg fikk tips om av helsesøster og som jeg begynte med rett før han tok puppen var å gradvis klippe av litt og litt av tuppen på skjoldet helt til babyen suger på puppen. Vi kom ikke så langt da, så vet ikke helt om det trikset funker. Men verdt ett forsøk kanskje?

Lykke til!

Takk takk.. skal prøve det ja, fikk også tips om å klippe den gradvis av... skal prøve å la hun ligge inntil puppen når hun har spist og er litt rolig, men ser jo at hun blir utålmodig når maten ikke kommer... hun er jo bare en uke så det kan jo hende hun skjønner det snart.. tror ikke jeg klarer 6 mnd med det skjoldet, holder på å bli gal allerede:-/.. hun skal veies på nytt på onsdag så da får vi se om det har noe å si for produksjonen...:-).. håper virkelig hun tar til vett snart å vil ha pupp;-P.. men begynnte med sutt i dag pga hun vil nesten ikke sove uten å suge på finger o.l.. håper ikke det har noe å si ,men men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...