Gå til innhold

alle snakker om de 12ukene

Anbefalte innlegg

etter de 12ukene skal visst alt være bra. da er man trygg.

det trodde jeg også sist jeg var gravid. men mistet i uke 14. så det er ikke noen garanti. jeg vil ikke skremme dere,men det er bare min opplevelse.jeg hadde begynt å fortelle det til folk og alle kom å spurte hvordan det gikk. både kjennte å mindre kjennte. det ble et ork til slutt å si til alle at jeg hadde mistet. så denne gang skal jeg tie lengst mulig.

heldigvis får jeg go oppfølling denne gang,å får følle me at alt går bra.

lykke til alle damer med mager :) jeg tenker på alle dere som har mistet!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9145540-alle-snakker-om-de-12ukene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår godt at du vil vente. Jeg har selv villet fortelle til færret mulig go vet ikke om jeg vil etter den 12 uken heller, for jeg tror deg når du sier at det er et ork. Godt at du får oppfølging nå, krysser fingre for deg. Vi trøster oss vel med det "magiske" tolv tallet så lenge vi ike ahr annet enn statistikk å holde oss til.

Hei

Ja, det er noe magisk med de 12 ukene.. Etter det mister "ingen"... Sån trodde jeg det var også... Første gang jeg var gravid jublet vi løs etter uke 12... Men det endte i dødfødsel i uke 19.. Ikke noe særlig. Hadde en SA etter det og så fikk jeg en frisk snuppe. Nå er jeg gravid igjen, og er drit nervøs for at det skal skje igjen.....Tror ikke jeg kommer til å slappe av før ungen er ute jeg altså....

Jeg tenker det samme som deg... Mistet og sist jeg var gravid. Lege og jordmor sa begge at jeg skulle bare slappe av, for jeg var jo over di kritiske 12 ukene... Men så mistet jeg i uke 13... Denne gang tier jeg og, prøver iallfall :-) Men magen er begynt å vises, så det spørs hvor lenge det er mulig å holde det skjult... :-)

Jo men for å holde hodet oppe må man holde fast ved noe.... det skjer etter 12 uke åsså men sjangsene er mindre. Man må finne holdepunkter for å ikke bli deprimert og stresset... det er ikke bra for barnet vi venter. Ønsker alle lykke til og prøv å gjør det beste utav det og tenk positivt=)

Annonse

Jeg må bare spørre. Dere som mistet etter uke 12. Døde ungen etter uke 12, eller oppdaga dere det etter det? Hadde selv en MA i uke 12, me ungen hadde dødd i uke 8. Det er uansett ALDRI noen garanti da. Synes det er greit å si det til familie tidlig likevel, for da har man noen å støtte seg på hvis det går galt. litt godt å snakke om også.

forstår de som ikke vil si det, men oxo de som vil. Folk reagerer jo forskjellig, og noen synes kanskje det er greit å ha noen å snakke med det om hvis det går galt. og uansett hvor lenge folk vil holde det hemmelig, så vil jo magen begynne å vise etterhvert, og man skal jo liksom kose seg mens man går gravid:) og n man kan aldri være sikker uansett, kan jo miste gjennom hele svanger skapet. men er størst prosent før 12 uker. Så jeg synes man skal prøve å slappe av og kose oss med graviditeten, og er man uheldig så er det så klart utrolig trist. men må være bedre å heller ta det når eller hvis det skjer:) lykke til alle her inne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...