Gå til innhold

hvor forrt ble dere gravide igjen etter ma?

stratosen_er mamma_

Anbefalte innlegg

hadde en ma i januar...ventet en mens før vi begynte å prøve igjen men har ennå ikke blitt gravid (3pp). merka at mensen er litt annerledes nå etter at jeg mista..så kroppen holder vel på å ordne opp litt...bare lurte på når ble dere gravide igjen etter ma? har hørt at det skal vere lett å bli gravid igjen etter abort men det har vertfall ikke funka på meg:P

lykke til alle sammen

Fortsetter under...

Annonse

Jeg hadde MA 22.des (uke 11), vi ble anbefalt av sykehuset å vente med prøving til etter to menstruasjoner (noe som en gynekolog jeg gikk til sa bare var tull), vel vi ventet og greidde det på 2pp, jeg er nesten helt overveldet, så fort har det aldri gått før. Etter SA i juni, så greidde vi det på 4pp. Og før det på 6pp. Så jeg har nå vært gravid tre ganger på et år. Skikkelig berg og dal bane det her. Er forresten nå i uke 6+6, og krysser fingrene masse!

Annonse

• 4 uker senere...

Jeg ble gravid 5 uker etter utskrapningen, uten å få igjen mensen først. Legen min tok utskrapningen som utgangspunkt (første dag), men det viste seg at det tok tre uker lenger enn det før befruktningen skjedde - noe som førte til at jeg ble satt tre uker tilbake på ordinær UL. Svangerskapet gikk helt fint, til tross for at vi ikke ventet på mensen. Det er fem år siden nå og jeg ble gravid uten å ha fått igjen mensen etter fødselen også (9 mnd etter). Fikk en velskapt baby da også, så etter mine erfaringer mener jeg at det ikke er nødvendig å vente på mensen før man prøver på nytt.

Lykke til med prøvinga!

jeg hadde en ma i mars og ble gravid igjen på første forsøk i april;) jeg er nå gravid i uke 11 og alt ser supert ut;) vi gleder oss veldi. Men det er jo en belasting for kroppen å gå igjenom en abort, så du må sikret bare vente til kroppen din er klar igjen å så går et nok bra ska du se, du må ivertfall ha masse lykke te;)

hei:)

jeg ble gravid på første eggløsning etter at jeg mistet. trodde ikke mine egne øyne da jeg så for meg at vi måtte prøve i enda 6 nye mnd.. ( det tok 6 mnd før jeg ble gravid første gang)

vel, er nå ca 5 uker på vei igjen og er så redd for å miste at jeg grubler konstant.

uansett, lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...