Gå til innhold

Ikke så gla lengre nå nei...

så gla'

Anbefalte innlegg

Da må jeg takke for meg, og takk for støtte og omsorg gjennom et komplisert svangerskap som desverre ikke endte så godt.

Etter 4 uker på sykehuset kom den lille gutten vår til verden etter 25 uker i magen. Jeg fikk en infeksjon pga for tidlig vannavgang i uke 18, men vi levde i håpet lenge. Jeg ble veldig syk, og fødselen ble satt i gang. Fødselen gikk fort, og natt til den 18. april kom gutten vår. Han var sterk og kjempet lenge, men infeksjonen som også han hadde, tok overhånd. Torsdag kveld ble han betraktelig sykere, og vi kunne ikke annet enn å godta frakoplingen fra respiratoren. Han sovnet stille inn i våre armer. Vi fikk nesten to døgn sammen, og noen minner rakk vi å samle. Han var så bitte liten, bare 630 gram og 31 cm lang. Og, han var akkurat som andre nyfødte, bare mye mindre, og veldig syk. Til tross for at han var så syk, sparket han med bena, og veivet med armene. Lille gutten vår! Vi gav aldri opp håpet, og det var tungt å innse at slaget var tapt. Men, minnene vil for alltid være i våre hjerter.

Det har vært en tøff tid med sykdom og sorg. Torsdag fulgte vi han til graven, og måtte ta det siste farvell. Nå tar jeg også en pause fra bim!

Til alle dere her inne, lykke til videre! Ta vare på dere selv og kos dere med magen.

Klem

Fortsetter under...

Annonse

Jeg leste innlegget flere ganger, før jeg klarte å svare.

Kan ikke annet enn føye meg i rekken med de andre. Det var utrolig leit å høre. Jeg går jo stadig ut i fra at ting går bra, men så gjør det ikke det.

Det at du legger ut din historie på nett synes jeg er flott, selv om det er leit å lese.

Jeg håper dere har god støtte i hverandre for den bearbeidelsesprossessen videre!

Varme tanker

Annonse

Dette var utrolig trist å høre, og føler veldig med dere i sorgen dere nå opplever. Ord blir fattige, men ønsker så inderlig at dere skal føle de varme og medfølende tanker som sendes dere fra oss her på bim. Dette er noe jeg ikke unner noen å oppleve, men som dessverre allikevel blir realiteten for noen av oss. Så godt at dere fikk litt tid sammen med deres lille engel, og at dere har noen minner med dere videre. De vil bety mye i årene framover. Håper dere har masse støtte rundt dere i mennesker som har god tid og masse av omsorg.

Vil bare "gi" dere et lite dikt (eller, det er egentlig en vakker sang av Carola) med på veien, da jeg synes den sier så mye.

JAG VILL ALLLTID ÄLSKA

Ingen förstår vart du blev av,

men fast din vagga är en grav,

tror jag du fann en öppen dörr,

som barnen gör,

till rum med änglar att få se,

dom lär dig leka, ser dig le.

Oh, om jag kunde vara med!

Det är dig jag älskar,

det är dig jag älskar,

och en gång ska tystnad

ge upp för sång.

Då ska min tunga

få ny kraft att sjunga

att inte ett enda barn

fick förgäves liv nån gång.

Ingen är vackrare än du,

för du har himmelsklädnad nu

du som är mammas sorg och skatt,

jag ber i natt:

När du hör vita vingars sus,

bed att två änglar tar ditt ljus

ner till min mardröms mörka hus!

Jag vill alltid älska,

jag ska aldrig glömma!

En gång ska tystnad

ge upp för sång.

Då ska min tunga

få ny kraft att sjunga

att inte ett enda barn

Bortom alt jag drömt

finns du nånstans gömd.

Aldrig blir du glömd.

Inte ett enda barn

Det är dig jag älskar!

Det är dig jag älskar!

Och en gång ska tårar

ge upp för sång.

Då ska min tunga

få ny kraft att sjunga

att inte ett enda barn

får förgäves liv nån gång.

Kjære så gla', så uendelig trist at det skulle ende slik. Jeg har tenkt mye på dere og lurt på hvordan det gikk; håpet for dere.

Jeg ble så lei meg når jeg så overskriften, livet kan være så hardt og brutalt noen ganger, det er vondt å tenke på hva du/dere har gått gjennom de siste ukene. Det var godt å høre at dere fikk litt tid sammen.

Ta godt vare på hverandre i den vonde tiden. Sender alle mine varme tanker og klemmer til trøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...