Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg kan "se fram til" en ganske overvåket fødsel grunnet risikosvangerskap/risikofødsel. Jeg er i utgangspunktet veldig åpen for en så naturlig fødsel som mulig, og hadde jeg vært frisk hadde hjemmefødsel i aller høyeste grad vært aktuelt. Men, sånn er det nå ikke. Likevel håper jeg jo at jeg kan få være med å bestemme hvordan fødselen skal bli, og jeg har liten lyst til å føde liggende i sengen. Kan jeg håpe på å få bruke fødekrakk eller velge fødestilling selv eller er sannsynligheten stor for at de tvinger meg i fødeseng? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9144588-f%C3%B8dekrakk-eller-lenket-til-sengen-n%C3%A5r-overv%C3%A5ket-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2007 #2 Del Skrevet 7. mai 2007 Hva de tillater DEG å gjøre avhenger av hva DE må gjøre - hvilket er knyttet til hvorfor de definerer ditt svangerskap og fødsel som "risiko...". Antakelig vil de uansett sette på en elektrode på baby's hode så tidlig som mulig, ofte ved 3 cm, og jeg opplevde at det ga meg mer handlefrihet\ enn belte, ettersom man kan snu seg rundt i fødesengen, stå på alle fire, stå på hodet om man vil, selv velge stilling i fødesengen, hvilket ikke er mulig med belte. De tvang meg ikke til å ligge i en viss stilling i fødesengen - bortsett fra når de undersøkte. Du kan være stående også, så lenge du ikke river ut ledningen fra baby's hode, ergo må du stå nær maskinen. Du kan ev.t. be om å få en saco -sekk opp i fødesengen dersom du må holde deg der. Din bevegelighet begrenses også av andre forhold, fx intravenøst med saltvann, penicilin e.l. Forrige fødsel ble for meg også definert som høyrisiko. Jeg hadde samme frykt som deg forut for fødsel, men jeg følte at de var veldig imøtekommende i forhold til mitt behov for å "føde i bevegelse" - følte selv at jeg turnet rundt i fødesengen med ledninger ut av de fleste kroppsåpninger, og de få gangene jeg måtte ligge stille var det god grunn til det, og de var kjappe. Denne gangen blir fødsel også overvåket. Min løsning er å ta med brev til føden, der jeg sier nettopp at jeg er avhengig av å få bevege meg så mye som begrensingene tillater. Skitt fiske! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9144588-f%C3%B8dekrakk-eller-lenket-til-sengen-n%C3%A5r-overv%C3%A5ket-f%C3%B8dsel/#findComment-9217784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå