Gå til innhold

Keisersnitt og knipeøvelser?

Anbefalte innlegg

Dere som har tatt keisersnitt....noen som har oppdaget forandringer i skjeden? Dersom jeg fører en finger opp i skjeden kan jeg kjenne en "tapp". Er dette livmorsmunnen? Er redd for at noe har "sunket" etter operasjonen. Ellers så blir vi vel påvirket av hormoner og må knipe på plass bekkenmuskulaturen vi også?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9144059-keisersnitt-og-knipe%C3%B8velser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke forandringer i sjeden hos meg nei , men jeg hadde veldig nedtrykksfølelse\vondt under hele svangerskapet og var plaget med det litt etterpå også.Men så begynte jeg med å ta skikkelige knipeøvelser hver dag ca 20x10 og det hjalp, er nå mye bedre!

Knipeøvelser hjelper!

Jeg tok ks men det var ikke derfor fordi jeg hadde dette i svangersk.

Tok ks i 2005, har ikke merket noe forskjell.

Kan være livmortappen du kjenner - den ligg/ kommer noe lenger ned når det nærmer seg el.

Ellers så må det selvfølgelig gjøres knipeøvelser om en har tatt keisersnitt, barnet har jo lagt og presset på bekkenmuskulaturen.

Ble anbefalt å knipe etter KS også ja. Hvis du klarer å knipe over strålen når du tisser er musklene normale og sterke igjen:)

Det er jo ikke selve fødselen som gjør at man skal knipe, men hele påvirkningen med svangerskapet. Det er jo utrolig press på bekkenmuskulaturen når livmoren vokser.

Jeg har ikke merket noen forandring etter KS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...