Gå til innhold

Er det vanlig å ha vondt i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min samboer er i 4 uke. Hun har ikke vært veldig kvalm ennå, bare litt på morgen og kveld, men hun klager over at hun har vondt i magen. Kjennes ut som menssmerter sier hun. Hun er litt urolig over dette, og jeg vet ikke helt hva jeg skal svare henne når hun spør. Er det vanlig med ubehag og litt krampeaktig smerte så tidlig?

Det er jo sikkert ikke noe farlig, men siden vi ikke har vært hos lege ennå er jeg jo litt bekymra.

Har noen av dere opplevd det?

Skrevet

Jeg har ihvertfall hatt mye vondt i magen. Det er ikke unormalt å kjenne slike "menssmerter",det trenger ikke bety at noe er galt. Livmora skal jo strekke seg og vokse for å gi plass,og i de kommende ukene skal det skje veldig mye der inne,så at det kjennes er helt normalt.

Det er ikke så mye en lege kan gjøre enda,men når hun er over 7 uker kan dere ta en tidlig ultralyd,bare for så sjekke at alt er bra,dersom hun er urolig for smertene. I noen tilfeller er slike smerter ikke noe godt tegn,men det er MANGE som har vondt uten at noe er galt,det er helt normalt å kjenne slike kramper. Alle kropper er forskjellige,og vi alle opplever svangerskap på veldig ulike måter,så det er egentlig umulig å si noe sikkert uten en ultralyd for å kontrollere at alt står bra til.

Håper det går bra.

Lykke til

Skrevet

Takk skal du ha!

Jeg har heller ikke trodd at det er noe farlig, men siden vi ikke har fortalt det til noen ennå blir det liksom bare at vi går og grubler over alt som kan gå galt uten at noen kan berolige oss... Godt med innspill utenfra!:) Fint at det finnes så mange omsorgsfulle folk som gidder å ta seg tid til å svare på dette forumet.

Det går nok bra med oss.

Lykke til du også!

Skrevet

Er derfor vi har disse forumene da,sånn at vi kan spørre eller svare ut ifra egne erfaringer,og forhåpentligvis hjelpe noen!

Det går nok helt sikkert bra skal du se,men man er litt ekstra nervøs de første 12 ukene,det er en del av det å gå gravid,desverre!

Lykke til videre,og gratulerer,forresten! :-) Velkommen inn hit!

Skrevet

Jeg hadde en venninne som ventet nr 2 og hadde masse vondt i magen, men alt gikk bra;) Lykke til!

Skrevet

Lurer på det samme faktisk. Fant ut at jeg var gravid for en uke siden. Er visst 5 uker på vei. Kom litt overraskende på, så var på en måte "ikke forberedt" og er ikke særlig "belest" når det kommer til temaet. Hehe. Men nå sitter jeg her da, med noe som kjennes ut som menssmerter; som om den lille krabaten har tatt et godt grep rundt hver eggstokk og klemmer til. :) Jeg blør litt også. Brunt. Med litt "slintrer". Frykten for spontan abort ligger godt planta i mellomgulvet.

Synes det er koselig at du tar deg tid til å sjekke ut dette for dama di forresten. Du er nok en god partner.

Skrevet

jeg hadde det åsså sånn pluss at puppene var kjempe ømme, kjentes ut som at jeg skulle få mensen men den kom jo ikke og tok en test å vips så var jeg gravid men svigersøsteren min venter nr 3 pluss at hun er sykepleier. hun sa at dette var helt normalt spesielt første gang siden livmoren aldri har blitt strukket før. sånn som hun sa hun lengere opp. men ett lite råd som jeg fikk fra henne var å ikke sitte så mye på dette spesielt ikke her på 1. trimester for man blir fort skremt, siden det er mange som blør og mister barn. å man får litt panikk av å høre sånt!! :) så hun anbefalte å heller vente med å "henge" her til i 2. trimester da er det mere sikkert og en mere koselig prat og ikke så mange som har noja. i det gravid bladet som er i butikken nå står det om uke til uke. det kan være gøy å lese åsså står det åsså litt om symtomer som man kan få som er helt normale men kan føles litt skremende om man ikke vet om det.

har ikke kommet sånn super langt jeg heller er 8 uker og 5dager på vei men det går egentlig fort, ta en dag om gangen.

Lykke til :)

Skrevet

Er i uke 23 nå og har fortsatt noen sånne smerter. Hadde maaaaaasse vondt i magen og menssmerte-lignende problemer i hele 1. trimester.

Nerden på besøk fra 2. trimester

Skrevet

jeg hadde også stikninger i mitt første svangerskap,dette er ett tegn på at livmoren utvider seg og gir plass til den lille,så det er nok ikke noe å bekymre seg over,og som noen sa over her så er det i det første svangerskapet man har mest stikninger,tenkte ikke over det før jeg leste innlegget,for jeg har ikke så mange stikninger nå som forrige gang. Men det er ikke godt hverken for dere eller den lille spiren at dere går og bekymrer dere for at noe er galt,så for å berolige dere kan det være lurt å ta en UL. Det koster ca 1000 kr,men vil tro at det er vel anbrukte penger. Jeg er 6+6 i dag, og har ønske om tidlig UL. Lykke til! dette går nok bra skal dere se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...