Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Gruer meg litt til fødselen. Er så redd for at det skal gå alt for fort. Redd for at jeg ikke skal rekke fram til sykehuset. De to første gangene brukte jeg 12 og 11 timer . Tredje gangen brukte jeg 5 timer. Men hadde vannet gått med en gang ville barnet kommet fortere. Har ikke lyst til at det skal gå mange timer,er ikke det jeg mener,men er så redd for at jeg ikke skal rekke fram. Er ca 45 min å kjøre. Noen som har erfaring?
oisann Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Min fødsel nr 1: første små knip i ryggen kl 1230 - fødte 1719 Min fødsel nr 2: Vannet gikk kl 6, første lille tak kl 9. Fødte kl 11 Min fødsel nr 3: Små tak i magen kl 4, barnet født kl 520, 8 minutter etter ankomst sykehuset. Nå venter jeg nr 4 på under 4 år og er selv VELDIG spent på om jeg rekker fram. Har heldigvis BARE 12 minutter til sykehuset. Jeg forstår at du er redd. Eneste jeg kan råde deg til, er å kjøre med en gang du kjenner noen tegn til fødsel. Det kan skje fort og det kan dra ut i tid. Ingen som vet dessverre
Nicone m.nr.4 Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Hei! Skjønner godt din bekymring! Jeg har også født fortere og fortere... Nr. 1 tok ca. 10 timer totalt, nr. 2 ca. 6 timer, nr. 3 ca. 4 timer. Bor nærme sykehuset, så jeg regner med jeg rekker det med litt margin denne gangen også. Lykke til !!
Ettena-74 Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Om det er noen trøst, så er en rask fødsel vanligvis veldig ukomplisert. Jeg har ikke vært på sykehus med noen av mine, venter 4 nå og håper vi får vært hjemme denne gangen også. Mine fødsler har tatt 6,5 t, 4t ohg 3,5 t. For oss blir problemstillingen litt omvendt av din - dvs hva om jordmor ikke rekker fram? Vi har snakket litt med henne om det under de 2 siste svangerskapene siden jeg fødte så raskt 1 og 2 gang. Selv føler jeg meg i allefall trygg på at vi vet hvordan å håndtere en styrtfødsel. Snakk med jordmor eller fødestedet ditt dersom dette bekymrer deg, det er ikke noe ok å bekymre seg eller være redd - hverken under svangerskapet eller i fødsel. En gjetning fra meg er at kroppen "holder igjen" til du er framme dersom du er veldig ukomfortabel med å føde bilen. (som om noen foretrekker dèt..) Lykke til, det går sikkert bra denne gangen også!
hagbarta.no 7-fødeklar!c Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Har også ca 45 min vei,siste gang ble vi redd for ikke å ,frem ja for riene kom plutselig og ble sterke veldig fort,ringte å ba ambulansen møte oss vi så hoppet jg over i dn når vi møttes ,men vi rakk frem :)
fugla Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Hei! Har ikke kang vei i det hele tatt men er redd for ikke å rekke frem jeg også. Første kom etter 12 timer, andre etter 1 time, nr tre på ca 45 min fra første ri til han var ute. Er samboeren min på jobb når det begynner tørr jeg ikke vente på han, har fått beskjed om å ringe ambulanse. Huff, kvir meg kjempe mye, har ikke lyst å reise alene, men, men de sier at alle fødsler er forskjellig så kanskje jeg får et par timer denne gang,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå