Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #1 Del Skrevet 30. april 2007 Hadde jeg lagt han til ville han helt sikkert ha ammet hver time;) Ikke spiser han mye fast føde heller. Kun grøt og middagsglass som er helt fin most. 6 mnd glassene fra Hipp feks. Hjemmelaga mat nekter han å smake på. Brødskive er vanskelig å få i ham, han kaster de rett og slett opp. Hadde planer om å kutte puppen ved 1 års alder, men det ser ut til å bli stor overgang på 1 mnd. Han smiler og ler og blir så glad for å få pupp..Og kjempe sint og sutrete om han ikke får...Jeg gir jo selvfølgelig alltid etter da;) Tenkte å kutte til morgen og kveld nå. Men allerede i dag har han fått 2 ganger. Tips om gode råd for nedtrapping, og innføring av fast føde? Må tilføre at jeg synes det er helt ok å amme(veldig koselig da..), men 2 ganger daglig kunne vært greit nå!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142899-gutten-min-vil-amme-hele-tida11mnd-gammel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 30. april 2007 #2 Del Skrevet 30. april 2007 kan bare trøste deg med at det er helt vanlig - ikke alle er spesielt interreserte i fast føde.... ikke min heller - snart 16 mnd og lever vel stort sett på pupp. Det er ikke lett å kutte ned når det er bare det de vil. Skal du slutte så få du trappe ned gradvis og kun gi bryst som måltid - ikke kos. Min bruker puppen til både mat, kos og trøst +++ Etterhvert blir han nok sulten og spiser mat når det etterhvert blir mindre pupp. Gi den maten han liker som grøt og 6 mnd middag så lenge han liker det. Hva med fruktmos og yoghurt - det liker min i allefall ;-) - og et lite triks.... ostepop er fin spisetrening det! (innenfor rimelighetens grenser selvsagt) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142899-gutten-min-vil-amme-hele-tida11mnd-gammel/#findComment-9143706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
april 06;) + mai 09* Skrevet 30. april 2007 #3 Del Skrevet 30. april 2007 Hiver meg inn i amme-hele-tiden-klubben jeg og;-D Har planer om å telle en dag hvor mange ganger ila et døgn jeg ammer, mistenker at det sikkert mer er snakk om 15 enn 5 ganger....... Veldig koselig, men litt upraktisk og. Spesielt når han absolutt vil ha pupp 1/2 før neste fast-føde måltid. Men han spiser nå ganske godt med fast føde, 4 porsjoner med ca 1 dl mat i gjennomsnitt til hvert måltid, pluss diverse rosiner, druer, riskjeks osv. Spiser vel og nesten 2 dl fruktmos per dag. Hos oss løsnet plutselig fast føde-inntaket, kanskje gjør det det hos dere også? Han har begynt å bli særdeles bestemt når han vil ha puppen, og jeg synes det er vanskelig å balansere mellom å "høre" han, men allikevel ikke la han få styre meg for mye. Mange ganger vil han ha tre super, så skal han noe annet, fire super til 5 min etter, pause, på an igjen osv. Da setter jeg foten ned, selv om han blir sinna. Jeg håper på å amme lengelenge til, forhåpentligvis helst til han blir 2. Men om du ikke har planer om det er det jo helt sikkert mulig å ta en gradvis og mild avvenning. Han vil jo spise mer og mer dersom du kutter puppemåltider. Prøvd fruktmos som belønning dersom han spiser mye mat til måltidene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142899-gutten-min-vil-amme-hele-tida11mnd-gammel/#findComment-9145443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #4 Del Skrevet 30. april 2007 Ja han spiser forresten banan og pære i biter og fruktmos også. Han lager en spesiell lyd når han vil amme, det har han gjort siden han var spedbarn..Så jeg vet når han vil ha..og det er ofte:) Puppen brukes som kos, trøst og mat her også. Han forstyrres ikke av at andre er i rommet osv..slik det gjerne blir når de er litt større...Nei da, han er mer interessert i å amme;) Hadde ikke tenkt å slutte med hele amminga sånn plutselig over natta da han er ett år, men å ta det gradvis. Han vil alltid ha begge brystene hver gang også, kaster seg til den andre sida når det ene er ferdig. Tar ikke så lang tid da heldigvis:) Og etterpå er humøret hans helt på topp. Sååå fornøyd. Som dere sier det går nok seg til etterhvert. Storesøsteren nektet å amme ved 10 mnd alder, da var det hun som ikke ville mer, mens jeg kunne tenkt meg å ammet lengre. He,he. Så de er forskjellige:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142899-gutten-min-vil-amme-hele-tida11mnd-gammel/#findComment-9145668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #5 Del Skrevet 1. mai 2007 datteren min er 8 mnd nå og nå har jeg sluttet og amme. det bare ble sånn egentlig. og det gikk veldig greit. gikk gradevis her også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142899-gutten-min-vil-amme-hele-tida11mnd-gammel/#findComment-9152199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå