Gå til innhold

Gutten min vil amme hele tida..11mnd gammel

Anbefalte innlegg

Hadde jeg lagt han til ville han helt sikkert ha ammet hver time;)

Ikke spiser han mye fast føde heller.

Kun grøt og middagsglass som er helt fin most. 6 mnd glassene fra Hipp feks. Hjemmelaga mat nekter han å smake på.

Brødskive er vanskelig å få i ham, han kaster de rett og slett opp.

Hadde planer om å kutte puppen ved 1 års alder, men det ser ut til å bli stor overgang på 1 mnd.

Han smiler og ler og blir så glad for å få pupp..Og kjempe sint og sutrete om han ikke får...Jeg gir jo selvfølgelig alltid etter da;)

Tenkte å kutte til morgen og kveld nå. Men allerede i dag har han fått 2 ganger.

Tips om gode råd for nedtrapping, og innføring av fast føde?

Må tilføre at jeg synes det er helt ok å amme(veldig koselig da..), men 2 ganger daglig kunne vært greit nå!!

Fortsetter under...

kan bare trøste deg med at det er helt vanlig - ikke alle er spesielt interreserte i fast føde.... ikke min heller - snart 16 mnd og lever vel stort sett på pupp. Det er ikke lett å kutte ned når det er bare det de vil. Skal du slutte så få du trappe ned gradvis og kun gi bryst som måltid - ikke kos. Min bruker puppen til både mat, kos og trøst +++

Etterhvert blir han nok sulten og spiser mat når det etterhvert blir mindre pupp. Gi den maten han liker som grøt og 6 mnd middag så lenge han liker det. Hva med fruktmos og yoghurt - det liker min i allefall ;-) - og et lite triks.... ostepop er fin spisetrening det! (innenfor rimelighetens grenser selvsagt)

Hiver meg inn i amme-hele-tiden-klubben jeg og;-D Har planer om å telle en dag hvor mange ganger ila et døgn jeg ammer, mistenker at det sikkert mer er snakk om 15 enn 5 ganger....... Veldig koselig, men litt upraktisk og. Spesielt når han absolutt vil ha pupp 1/2 før neste fast-føde måltid. Men han spiser nå ganske godt med fast føde, 4 porsjoner med ca 1 dl mat i gjennomsnitt til hvert måltid, pluss diverse rosiner, druer, riskjeks osv. Spiser vel og nesten 2 dl fruktmos per dag. Hos oss løsnet plutselig fast føde-inntaket, kanskje gjør det det hos dere også?

Han har begynt å bli særdeles bestemt når han vil ha puppen, og jeg synes det er vanskelig å balansere mellom å "høre" han, men allikevel ikke la han få styre meg for mye. Mange ganger vil han ha tre super, så skal han noe annet, fire super til 5 min etter, pause, på an igjen osv. Da setter jeg foten ned, selv om han blir sinna.

Jeg håper på å amme lengelenge til, forhåpentligvis helst til han blir 2. Men om du ikke har planer om det er det jo helt sikkert mulig å ta en gradvis og mild avvenning. Han vil jo spise mer og mer dersom du kutter puppemåltider. Prøvd fruktmos som belønning dersom han spiser mye mat til måltidene?

Ja han spiser forresten banan og pære i biter og fruktmos også.

Han lager en spesiell lyd når han vil amme, det har han gjort siden han var spedbarn..Så jeg vet når han vil ha..og det er ofte:)

Puppen brukes som kos, trøst og mat her også. Han forstyrres ikke av at andre er i rommet osv..slik det gjerne blir når de er litt større...Nei da, han er mer interessert i å amme;)

Hadde ikke tenkt å slutte med hele amminga sånn plutselig over natta da han er ett år, men å ta det gradvis.

Han vil alltid ha begge brystene hver gang også, kaster seg til den andre sida når det ene er ferdig. Tar ikke så lang tid da heldigvis:)

Og etterpå er humøret hans helt på topp. Sååå fornøyd.

Som dere sier det går nok seg til etterhvert.

Storesøsteren nektet å amme ved 10 mnd alder, da var det hun som ikke ville mer, mens jeg kunne tenkt meg å ammet lengre. He,he.

Så de er forskjellige:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...