Ella_Bella_Snupperella Skrevet 30. april 2007 #1 Del Skrevet 30. april 2007 Velkommen skal du være i tråden: "Solskinnssnuppa'er med babylyst" Her startes det hver mandag en ny tråd, med - uke ... - bakom navnet slik at vi alle kan følge med på de nyeste innslagene! Målet med tråden er at vi kan samle en gjeng solskinnsjenter med babylyst som likevel må vente til "tiden er inne". Her går det kanskje å finne noen venner å bære med seg videre??? Kanskje vi etter hvert ordne treff så vi kan sette fjes på våre nick (om det ikke hadde vært skummelt!?!) Håpet er at vi uansett kan dele ventetiden sammen og prate om litt løst og fast - det trenger ikke bare være babyprat (men her kan du komme med det i bøtter og spann også!) - bekymringer, gledesnyheter, filmer man bare må se, en kafé som er verdt å besøke, morsomme historier, hverdagshistorier - samme hva det skulle bli... Bare kom med! Her får du utløp for hva det måtte være du trenger å si, og svar får du nok i mengder! Et par ønsker: - Vennligst bruk nicket deres i innleggene (da vet vi hvem vi svarer, hvem som er med og hvem vi skal takke for trøsten/latteren/tårene) - Ikke kritiser, henge ut eller avslå her inne er dere snill (det sitter ekte mennesker bakom disse nick'ene som kanskje blir knust av det du lett hiver ut i sinne eller frustrasjon) - Vennligst bruk det siste innlegget å svare på - systemet lager fort rot hvis du klikker på andre innslag... Hvis du vil referere til et tidligere innslag - bruk nicket på personen og gjerne kopiere deler av det du ønsker å svare på. Hittil har vi samlet en god gjeng solskinnssnuppa'er: Maggimor, 23, Drammen *MIAMI*, 23, Lommedalen (Æ) Barnkanskje? 28, Oslo (Æ) LittleMermaid, 29, ... Dekita, 22, Trøndelag (Æ) Rosered, 23, Skedsmokorset (Æ) *siv*, 23, Haugesund Bellababy, 26, Oslo Kathrine, 20, Porsgrunn TauZa, 23, Oslo Sagasol, 24, Bergen Rafi, 28, Bodø Delfinen1, 23, På flyttefot De av dere med (Æ) bakom navnet er blitt "Æresmedlemer" fordi dere alt er blitt offisielt prøvere! Men siden dere liker så godt å være her inne, og siden vi andre som ennå må vente litt, liker så godt å ha dere her - da er dere Æresmedlem blitt! Håper dere forteller MASSE om hvordan dere har det så vi andre kan ta del i gleden! Så har vi da kommet frem til at det kunne ha vært kjekt med et treff ala de treffene som arrangeres blant dem med samme termin. Vi har snakket litt om dato i forrige ukes tråd, samt sted og tid. De som har lyst og kan møte opp kan gjøre det Søndag 17. juni kl.12.00 ved den store fontenen i Vigelandsparken! Blir det ikke fint vær er det kort vei hjem til meg eller til Majorstua/Bogstadveien og mange caféer! Håper så mange som mulig blir med og hvis ikke - det kommer nok flere treff! Til dere andre som skulle kikke innom tråden - flere kan vi bli, så ikke vær redd for å hoppe inn - her er det plass til mange! Hvis dere har lyst, kan dere svare på disse spørsmålene (slik vi andre har gjort) eller skrive litt fritt om dere selv! Så vet vi litt mer om hvem du er vettu! Navn (bare hvis du har lyst): Bosted: Alder (din og kjærestens): Yrke/utdanning (din og kjærestens): Hvor lenge har dere vært sammen: Interesser: Sivilistatus: Barn fra før (hvor mange, barnas alder): Hvor mange barn ønsker du/dere: Når har dere "planlagt" å bli gravide: Navn hvis det blir gutt: Navn hvis det blir jente: Ellers ønsker jeg samtlige en Solskinnsklem for uke 18! c",) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 30. april 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 30. april 2007 God morgen godt folk! Da er vi inn i en ny uke med nye muligheter! Hvilke planer har dere?? Jeg skal komme igang med lesing til eksamen håper jeg! Også skal jeg prøve å være litt ute i solen! Det blir gøy! Kanskje jeg kan gjøre begge samtidig??? Vi får se... Skal på treningen straks jeg da! Noe må man gjøre for å bli frisk her i verden! Kos dere snuppa'er og ha en riktig fin mandag!! Klem Ps: Hva gjorde dere andre i helgen??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9142090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 30. april 2007 #3 Del Skrevet 30. april 2007 God formiddag Jeg er tilbake på jobb etter en fin helg. Ble litt festligheter for min del men gøy var det. Ellers så er min kjære samboer reist bort idag, og kommer ikke tilbake før fredag. Det er litt trist, for jeg hadde lyst å være med...Men jeg får være hjemme å få selskap av pusekatten min. Ellers så har vi nettopp kjøpt ny leilighet, og jeg kan vel strengt tatt begynne å pakke litt denne uken. Føler egentlig ingen plass at jeg har lyst til det er kjempe gøy å flytte i ny leilighet, men pakkinga kunne jeg vært foruten....Sikkert andre som er enige med meg der?! Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9144603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 1. mai 2007 #4 Del Skrevet 1. mai 2007 Ny uke ja! Fysj tiden går fort! Forestillingene gikk veldig bra selv om publikumsantallet ikke svarte til pressedekningen vi har fått: Aftenposten, Dagsavisen og OsloTV. Men nå er det hele over og studiene skal stå i hovedfokus noen uker før sommerferien kommer. Det er bare 5 uker igjen! I går tok jeg ett drastisk steg på snart klar stigen for min del. Jeg tok nemlig ut p-staven. Det er ikke akkurat sånn at vi skal bli prøvere med en gang for det om, men gleder meg til å se om kroppen fungerer på egnehånd. Har gått på hormoner de siste 8 årene (bare med noen månders opphold). Andre ting som må skje før vi er klare til å prøve er: Jeg må ha en jobb(har søkt 7-8 stykker, har ikke hørt noe enda) Vi må bli samboere igjen( Har vert fraboende de siste 1.5 årene av praktiske årsaker, har ver samboere i 2.5 år før det) Et klar signal fra kjærsten hadde ikke vert så verst.. hehe..(han blir ikke klar før barnet kan krabbe) Rafi- jeg misunner deg ikke flyttingen. Jeg skal flytte om en mnd men bor heldigvis møblert. Det blir alltids mye stasj uansett. Hold ut! Og ta de kassene som du tenker kan vente med en gang. Hvis ikke blir de bare stående. hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9153078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 1. mai 2007 #5 Del Skrevet 1. mai 2007 Åååhhhrrr, jeg blir så sinna. Sitter med en dum oppgave og får ingenting til!!!! har sett gjennom en haug med bøker, og finner ingenting om det jeg skirver om. ER DET MULIG????? Oppgaven er en gruppeoppgave som skal leveres på fredag. Vi har hatt under to uker på den, og det er 8 STORE oppgaver!! Vi er tre stk på gruppen og har ordnet det slik at vi gjør noen oppgaver hver. Men så er det selvfølgelig slik at hvis den ene oppgaven ikke er bra nok, så stryker hele gruppen på ALLE oppgavene! Off, det er ikke greit å være student alltid heller. Ellers har jeg vært i 86- årsdag hos bestemor i dag, og så har jeg og sambo gått tur i det nydelige været:) Nå er jeg så trett at jeg kunne sovnet stående, men jeg får holde ut litt til. Sitter å lure på å kjøpe meg noe kinamat eller lignende. Mmmm, det hadde vært deilig nå Og så en STOR pose smågodt etterpå Ha en fin kveld jenter:) Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9157079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 1. mai 2007 #6 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei hei snuppene! Føles som det er uker siden jeg var her inne.. *ler* men er nok mest på grunn av abstinensfølelsene sånn ellers.. har tenkt masse på dere og klarer ikke helt å legge fra meg forumet nei.. hehe.. Velkommen til Delfinen Hatt en så utrolig deilig helg med kjærsten, vært på hus og hjem messa og sett på hytte (skal bygge hytte som kanskje står klart alt til vintern juhuuuu!!), og ellers vært litt barnevakt og tatt livet rolig. Og 1. mai ble også en slik rolig ikke gjøre stort dag. Til min kjæres store glede. Han syns visst at jeg styrer litt mye med alt på en gang. hehe.. Bellababy: Tusen takk for triks, det hjalp VELDIG masse Føler meg plutselig litt med her.. hehe.. Liker å se baderomsfallet med litt humor, men har desverre få minner fra badegakker og tannbørster assa.. Det hele gikk litt fort. Skulle du ha ro ned tips spiser jeg de gjerne!!! Har SERIØSE problemer med å roe ned. Er skikkelig rastløs av natur, så hadde satt utrolig pris på all hjelp.. Tok forresten meg selv i å lure på hva du studerte? Rafi: Skal du flytte langt? Må jo være sååå spennende med ny leilighet Vi vurderer flytting selv men må innrømme at hele pusse opp litt, pakke, flytte osv er litt umotiverende. Men det gøye er jo at det som oftest er verst med tanken, det hele pleier å gå overraskende raskt når man først er i gang også er det en mulighet til å få ryddet opp i det man har men aldri bruker (jeg er veldig flink til å spare på ting iallefall..) Masse lykke til med pakking, og tenk så glad til samboer blir dersom det alt er pakket noe når han kommer hjem;) Tauza: Så kjedelig at ikke publikum stilte i massetall på forestillingene! Men er kanskje rett og slett vært for varmt, og ola normann elsker jo å være ute når det er så flott vær Håper iallefall de som var der var alrighte =) Spennende med en ny periode uten hormoner.. hva syns kjærsten om det? Er jo på en måte som oftest en start på noe litt mer? Masse lykke til med både jobb og overtalelse av din fremtidlige sambo SiV: Husker så altfor godt oppgavetid under studiet.. Akk.. Føler med deg!! Men husker også lettelsen hver gang de var levert, DETTA KLARER DU BRA!!! Sender over masse lure oppgavevrier til deg... Syns det kunne vært litt lenger tid å gjøre en så stor oppgave på forresten.. Med 3 stk som kanskje leser gjennom sluttproduktet før levering vil jeg jo tro dere skal klare dette bra! Ellers kan jeg jo informere om at den store panikken grep meg i forhold til prøving.. hehe.. ble litt skummelt.. Var innom ei venninde fredag kveld som har ei tulle på 4 uker og de var såååå slitne og bundet. Er så mye jeg vil gjøre først! Bare nyte den siste sommeren med kjærsten, spare penger(det er DYRT med barn!!), forberede hodet og kropp litt mer.. Men har blitt ganske uforsiktige da. Begge vil ha baby men ingen tørr helt å planlegge sånn for alvor *ler* så vi tar en måned av gangen, og prøver å ta en ting av gangen. jeg har jo litt tro på at det kommer til å ta tid når man setter igang, og har jo ladycompen som sier hvilken dag det skjer så.. hehe.. jaja.. Men er noe med at man alltid har vært så fornuftig og noen ganger er jeg redd jeg venter bare fordi jeg syns det er så skummelt og alltid tenker atjeg har masse tid.. Snakket engang med ei på jobben om det som er 40 og barnløs og hun sa at hun hadde alltid ventet på rett tid og kar osv.. men nå var hun jo blitt for gammel.. var nesten litt trist.. Ser jo at flertallet her inne også er yngre enn meg... wææææ--- hehe Miami: Hvordan går det forresten hos dere?? Kom tante rød eller venter du fortsatt spent? Er dere i full gang eller er dere også innom tørr vi dette fasen iblant? Så til alle arbeidsmaurene: Bare 3 dager jobb nå så er det jammen meg helg, IGJEN!!! Mai er en utrolig deilig måned Mange kveldshilsener fra pjatta.. =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9158308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei igjen Snuppa'er Fikk litt abstinenser igår men koste meg for mye ute med samboeren min at jeg fikk rett og slett ikke sjans å engang kikke innom og lese! Nå har jeg derimot tid til det! Og masse gøy å lese også! Rafi - håper du klarer deg nå mens din kjære er bortreist! Ikke noe kjekt det! Og heller ikke gøy (etter min mening) å pakke et helt hus! Har flyttet så utrolig mange ganger at jeg desverre har altfor mange minner om det å pakke ned, de tunge flyttedagene, og deretter den uendelig utpakkingen og "hvor skal vi sette denne"... Misunner deg ikke jobben du har fremfor deg, men sender et stort lass med moralsk støtte og arbeidsstøv - så får vi håpe det går fortere unna og fortere tilbake til hverdagen! TauZa - Godt at forestillingen gikk bra! Alttid synd når man legger så mye arbeid i noe og andre ikke dukker opp for å se det - men forhåpentligvis fikk de som kom en helaften og at neste gang blir det fulsatt sal! Gratulerer med uttak av p-staven! Nå er du på vei! Håper du opplever å få syklusene dine jevne om ikke så altfor lang tid! Går utifra at dere er kommet frem til å ta den ut sammen - blir ikke det en slags bekreftelse da om at sambo ønsker barn?? Eller er det mere klarsignal på at "nå skal vi prøve på ordentlig" du vil ha?? *siv* - Uff, oppgaver er ikke greit å stå fast på! Og når hele gruppen kan stryke om en oppgave blir feil blir ikke presset noe mindre av den grunn! Hva handler oppgavene dine om? Har du søkt på nettet i tillegg til alle bøkene dine? Spurt bibliotekaren på skolen (jeg hadde fantastisk hjelp hos hun på min skole når jeg strevde med oppgaver - de vet alt!)? Har du spurt andre utenom gruppen din - ofte skal det bare en annen vinkel til for å løse floken... Vet ikke om dette er råd du allerede har prøvd - eller om du nå er ferdig med oppgaven, men lykke til hvertfall! Du klarer det nok! Barnkanskje? - Så bra at det trikset hjalp! Nå er vi to oversiktlige snuppa'er med lange innlegg! c",) Ro ned tipsene - ok... for det første er det litt avgjørende med trening og aktivitet! Kan virke litt motstridene, men hvis du er litt lite aktiv og har en masse energi, må du få brukt det på en eller annen måte og da blir man ofte rastløs! Mitt 1. råd er derfor å trene jevnlig (det du klarer - ikke mer enn) og prøv å kjenne om det hjelper å kvitte deg med overskuddsenergi. Neste råd - mat inntak bør svare til aktivitet (dette har ingenting med vektreduksjon eller opgang å gjøre - selvom det også kan være konsekvens) mendet handler om rutine for kroppen. Hva slags mat du spiser påvirker blodsukkeret ditt på ulike måter - spiser man til ujevne tider, vekslende mellom mye og lite, mye "ferdig" mat og sukker men lite fersk/ubehandlet mat, vil kroppen ikke ha noe system for hva den kan forvente! "Nå jeg jobbe overtid for å unna den svære middag, men likevel spare for kanskje det blir lenge til neste gang, samt der kom det litt sukker gitt - opp i taket med meg!" Skjønner du tegningen - kroppen trenger litt stabilitet den også og da blir det mindre høyt og lavt eller bare høyt! De to rådene går mer på det generelle energinivået ditt - som kanskje kan påvirke rastløsheten bare der, men hvis du alt spiser riktig og trene da må det andre ting til! Meditasjon - ikke le av det før du har prøvd det! Mange sier de er for rastløse til å klare å meditere! Men kanskje det er nettopp derfor de bør prøve det. Kanskje er det tankekjør som aldri stopper opp, kanskje du bare ikke klarer sitte stille en halvtime, kanskje du syns det virker teit. Kan love deg at med litt trening på meditasjon kan du senke tankekjøret, tøye rastløsheten og du vil ikke føle deg teit i det hele tatt! Det blir ikke nødvendigvis slik at du blir helt rolig og avslappet av det, bare at kroppen har litt mere ro over seg! Jeg opplever å føle som om jeg har sovet en hel natt og er klar for å sette igang med nye aktiviteter - men jeg opplever også at jeg sovner av det hvis jeg gjør det før jeg legger meg eller at jeg får slutt på tankekjøret! Jeg har vært på ACEM meditasjons-kurs og syns det fungerer godt for meg - men det finnes uttallige varianter - bare å søke seg frem til det. Eteriske oljer - Hvis du har en duftbrenner i huset, ta den frem! Mange undervurderer kraften i planter og aromaer! Lavendel,Kamille, Sandeltre og Rose er relativt gode oljer for både massasje og duftbrennere. Til massasje bland 4-5 dråper av valgte eteriske oljer - alle eller bare 2 - i 3ss baseolje (mandelolje) og masser i vei enten på degselv, eller få din kjære til å gjøre deg for deg - toppen av avslapning syns jeg! En ting å passe på - aromaterapimassasje må man være forsiktig med hos gravide... noen av oljene skal ikke brukes fordi de virker menstruerende - ihvertfall ikke i første trimester og i lavstyrke deretter. Duftbrenner kan du likevel trygt bruke. Oljene kan du skaffe selv på helsekost butikk men er du i tvil i forhold til det med graviditet eller vil ha ordentlig veiledning i blandinger spesielt til avslappning anbefaler jeg å snakke med en aromaterapeut eller ringe en aromaterapiskole. (Jeg skal selv studere aromaterapi etterhvert og kan anbefale det på det sterkeste, men jeg kan ennå ikke så mye som en utdannet en!) Hmmm, hva mer... Samtale! Hvis du tenker for mye, og det gjør det rastløs, engstelig eller bare at du ikke får sove - da er å snakke om det den beste løsning. Få det ut i verden - finn en løsning og legg det vekk! Sambo kan være din beste samtalepartner for han kjenner deg best. Men kanskje trenger du synspunkt fra utsiden eller det er noe du ikke kan snakke med han om - da er venner eller en psykolog god å ha! Kanskje dette var bare en lang liste med ting du alt har prøvd, kanskje det vare flere ting her du kan forsøke! Jeg har måtte innse mens jeg var syk at stress og spenning i kroppen er mye av årsaken til mine plager! Da er avslapning alfa omega for meg! Dette har hjulpet meg - kanskje det kan hjelpe deg også! Forresten så er jeg utdannet sykepleier og studerer nå akupunktur (som jeg forsto at du gikk til - og det kan også brukes til avspenning!). Håper dette hjelper like mye som vindu-trikset! Stor klem til deg fra meg!! Nå skal jeg jobbe litt med studier! Lese lese lese... Så blir vi flinke vettu! Kos dere! Solskinnsklem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9161844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 2. mai 2007 #8 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei hei:) Da var helgen over og tilbake på jobb. Har alle hatt en fin helg og 1.mai? Selv begynner eksamens nerver og komme med små skritt hos meg, neste torsdag er det allerede, huff og huff. Stod i går kveld hele 3 timer og fisket bare for å lette tankene litt. Dette er første året jeg går som privatist og jeg må si jeg ikke føler den samme tryggheten som da jeg hadde skolen som støttespiller. Jeg har et par svar til bellababy og siv fra forrige ukes link, jeg har bare vært litt treg med svar: Bellababy: Det viser seg at naboen vår hadde fått med seg noe av den siste seansen med den lille og hadde sagt ifra på en noe mild måte, så nå ser vi at barnet står i vognen ute på verandaen deres isteden, men fortasatt kan han ligge og gråte en god stund før de kommer ut og henter ham. Det er hvert fall betryggende og se at han ligge på en trygg plass, så nå har jeg valg og se det hele ann litt. Det er noe kjedelig og måtte vente, men jeg har lært at den som venter på noe godt venter ikke forgjeves:) så får vi håpe at tiden går fort. Jeg har igjen matte og norsk. Det er noe tunge fag begge to, men matte er vell kanskje en av mine sterke sider, så det er nok norsken jeg kommer til å slite mest med. Tar fagene på kveldskurs voksenopplæring. Jeg har tenkt en del på barnevernspedagog ellers så blir det nok noe som er mer administrativt, men ingenting er fastslått ennå. *Siv*: Ja jeg satser på at tiden går ganske fort, men det er nok som du sier når tiden endelig er inne uansett hvor lenge det er til som kommer nok de frustrerte tankene. Men slik er det vell for oss alle.. Som jeg fortalte Bellababy mangler jeg norsk og matte. Det er veldig deilig og bli ferdig med det, men fy så kjedelig det er, spesielt nå som jeg er ferdig utdannet og har jobb og trives i den tilværelsen og jobben jeg har, men det er som en sikkerhet til senere, for jeg kan se for meg at den jobben jeg har nå, er noe kommer til å gå lei med tiden. Min kjære var velig fornøyd med middagen, han er så glad i skaldyr og fisk, så det ble reke og hummer aften:) Jeg er helt enig i at det er utrolig vanskelig å handle gaver til menn, og min samboer som de aller fleste svarer ”vet ikke” når jeg spør hva han ønsker seg, så i år kjøpte jeg klær og sko, da han har ønske om å bytte ut garderoben:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9165103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 2. mai 2007 #9 Del Skrevet 2. mai 2007 Takk for all støtte sendt til meg i denne flytte tiden...Vi skal ikke flytte så langt, det skal sies. Vi blir fremdeles i samme by og kun 5 min unna med bil så vi kan ta det litt etter litt. Men det må likevel pakkes ned og pakkes opp igjen. Og det er så kjedelig. Har også flytta en del tidligere, og det tok jammen meg lang tid å få ned alt. Man tror man ikke har så mye, men jammen dukker det opp mye rart når man rydder. Tenkte å ta et skikkelig tak i kles skapet mitt. Har nemlig gått ned 10 kg siden i fjor, og jeg har mange klær som nå er blitt for store, og jeg har ingen planer om å vokse inn i de igjen det er bra sikkert. Så da tenkte jeg at alle de klærne pakkes i søppelsekker og settes inn på boden. På den måten unngår jeg å se dem når jeg leter etter noe å ha på meg Må jo være en grei måte å få bedre plass i kles skapet på også Snakket med en venninne på msn i dag, hun er gravid og vet at vi skal prøve til høsten. Og hun begynte å snakke om Folat tilskudd, og at jeg kanskje burde slutte på pillen nå bare for å få det ut av systemet. Men da fikk jeg et lite snev av panikk. Er jeg virkelig så klar for det? Det hørtes så lett ut for henne. Jeg begynte automatisk å tenke at jeg ikke kan reise på feste turer, ikke dra ut på byen sammen med venninner, ikke drikke baileys , ikke bare dra på romantisk langtur med min kjære, men det går nok over etterhvert. Sikkert ikke bare jeg som tenker sånn. Skal snakke ordentlig med min samboer om dette når han er tilbake. To dager igjen bare nå. Åja, vi har fått bud på leiligheten vår i dag, så da er vi snart i mål. Føles skikkelig deilig, og jeg kan puste letta ut. Vel jeg får vel hoppe til køys. Må nok på jobb i morgen og, men det er snart helg ingenting er bedre enn det. Ha en god natt alle sammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9170116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 3. mai 2007 #10 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei snupper! En riktig så god tidlig morgen til dere alle ) Kroppen min er i sjokk for at jeg våknet så tidlig. Er ekstremt B-menneske så pleier å sove sånn fra 02-10 hver dag.. Sånn sett har jeg det ganske luksus.. hehe.. Ser ut til å bli en fantastisk dag der ute, har alt fått med meg en nydelig soloppgang fra kjøkkenvinduet Bellababy: Du har snart fått heltinnestatus i heimen her!! Tusener av takk for så utrolig gode råd fra deg. Har skumlest meg igjennom et par ganger og er så enig i alle tipsene. Har ledd litt med tanke på meg og meditasjon, men hadde nok hatt godt av det. Den viktigste endringen er nok allikevel å komme i bedre form. Trente mye før jeg ble sykemeldt og du har absolutt rett i at det er et must for en urolig sjel!!! Også lurer jeg på om jeg skulle fått meg en samtalepartner. Sånns tort sett for at kjærsten min skal få litt fred stakkars. Når han endelig kommer hjem fra jobb blir han praktisk talt overfallt.. Er utrolig glad i han, min beste støttespiller.. men det finnes jo grenser for han også hehe.. Så det hadde sikkert vært sunt å kunne fundere med noen andre iblant. Har uant mengde med tid til å tenke, fundere, sette igang stooore prosjekter... Har selv faktisk tenkt på akupunkturstudiet etterhvert om noen år. Er utrolig nysgjerrig og har hatt stor glede av akupunkturbehandling de siste årene ) Det er helt fantastisk og holder kroppen min i sjakk. Og har også tatt intolleransetest hos akupunktøren noe som igjen har hjulpet MASSE på kosthold og formen generelt. Tror nok at de siste rådene stiller om mulig hakket over to-vindu-rådet. SÅ er det bare å gjennomføre.Bite tenner sammen og sjerpe seg.. Noe som kan ta bittelitt tid.. Men skal nok bli veldig bra til slutt.. hehehe.. hope so ) JObber du forresten noe nå eller studerer du fulltid? Kan jeg spørre om du har noe anbefaling i forhold til skoler? HAr undersøkt en del (litt tidlig for hodet mitt å lese mengder enda men greit å ha litt tanker for fremtiden..) Til fisker'n Kathrine:) Hørtes ut som en kjempesmart måte og roe kropp og sinn på. Har selv ei tidligere venninde som brukte fisking veldig mye til nettopp det! Er ganske avslappende å glemme litt tid og sted og nyte roen ved vann..hmm.. det var en tanke.. hadde jeg ikke vært så redd for å få napp. syns plutselig synd på fisken.. hehehe.. tragisk den tanken men klarer ikke å kvitte meg med den assa.. hehe.. fisket mye som barn da. Angående barnevern eller ikke.. Hva med å bare ringe anonymt å si at du har gått forbi mange ganger og at barnet har grått og det ser forlatt ut? Barnevernspedagogen i meg sier fortsatt hjelp.. Som sagt i beste fall henlegges saken, skulle det skurre litt hjemme vil de kanskje ta seg sammen osv.. Jeg er iallefall i den tro etter å ha studert dette og foreldre over en del år nå.. At det verste en kan gjøre er nettopp å la en så liten gråte seg tom.. og bli redd og usikker i en så ung alder.. Dette kan igjen føre til store psykiske utfordringer senere i livet.. er stor forskjell på 5 min og 20 min gråt:s de fleste foreldre får jo helt vondt når barna gråter så dette høres helt rart ut, iallefall dersom de nå har barnet på sin egen veranda? Men klar, du vet jo best hvordan situasjonen er, kan jo være at jeg har laget meg et worst case scenario.. ;o) Er bare som sagt utrolig skadelig for barnet, og desverre svært vanlig at vi er for redde for å kontakte barnevernet... mange mange undersøkelser blant tidliger barnevernsbarn viser nettopp dette, at man grep inn for sent. Og at de i motsetning til hva mediene lager bilde av, er glad for at barnevernet grep inn. Anbefaler forresten gledelig barnevernstudiet! Men jobb innenfor barnevernet er jo også ganske tøft og slitsomt.. Mange triste skjebner etc. Rafi: Lykke til med budrunde idag da, dersom den fortsetter. Er jo ganske så spennende det og.. bare sitte og vente i spenning på hva det blir til... hehe... Og pakking er desverre det samme selvom flytting kun er 5 minutter unna, men vips skal du se så er du brått på plass i ny heim ) Sett på noe god musikk/radio/lydbok og pakk i vei. Smart tanke det med å sile ut litt i skapet.. man burde jo hatt en slik opprydding iblant. Har desverre litt for mye skapplass pt... hehe.. man blir litt godt vant av slik.. Og panikken med tanke på prøving og barn er et kjent fenomen. Selv trodde vi at dette skulle være måneden og så kjekt det hadde vært om det klaffet. Helt til jeg kom til å tenke på 17mai og champagne, reker og hvitvin, strawberry daiquiry.. og ikke minst.. det å være helt bundet til en liten krabat som kunne være uheldig å få kolikk eller noe og.. tja.. HJELP!!! Vaier litt i berg og dalbane her, men det kommer jo alltids en ny måned med nye utfordringer.. hehe.. Og er nok samme hva en modningsprosess som tar sånn ca 9 mnd (iallefall i flg mine venninder som har små.. hehe) Nei, nå tenkte jeg at jeg skulle kose dyna igjen.. zzzzz.. Men igjen en fantastisk dag til dere alle!!! Solskinnsklem fra moi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9170996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 3. mai 2007 Hehehe... Takker og Bukker Barnkanskje? Heltinne kan jeg godt være - en sånn liten pocket-heltinne-utgave da!?! Godt at rådene stemte så godt for deg! Jeg har brukt dem selv til å hjelpe meg ut av gropen, og bruker dem enda - og de hjelper! I perioder stopper det opp og da merker jeg tydelig at jeg må komme igang igjen - så det må nå ha noe for seg syns jeg! Jeg er fortsatt sykemeldt jeg til ut juli og studerer da bare deltid 8 helger i året i år! Fra neste år av blir det mye mye mer, men håper da å være i form til å klare det! Enten ved siden av jobb eller med bare studiene! Krysser fingrene! Når det gjelder skoler - sender deg en priv. post med noen navn - har en liste en plass, må bare leite litt først! Ellers kjente meg igjen i det du sa ift det å ha en samtalepartner - det med hoppe på samboeren nå han kom hjem fra jobb! Jeg gjør akkurat det samme selv! Og sånn som deg føler jeg det blir goooooood tid til å fundere, tenke, gruble, synse og ellers sette igang med store prosjekter! Så han min får gjennomgå litt han og når han kommer hjem! Men har tar det med et stort smil og spør som regel "Hva blir det for prat idag da??" De er og skal være våre største støttespillere og ser ut som de klarer det godt de! Men så kan vi vel være litt snille tilbake og lufte litt ut til andre så det blir tid til å prate om litt koseligere ting også!!! Har vært hit og dit idag til behandling og legetime! Også måtte jeg kjøpe en bunt til med ull til lappeteppet! Har 7 lapper igjen, men gikk tom for en av fargene - argh! Men men... Nå har jeg i mengder! Snart skal jeg begynne å hekle lappene sammen! Spennende! Hvordan går det med deres prosjekter jenter?? Og hvor er det blitt av *MIAMI* og Maggimor??? Er dere ute og nyter solen? *MIAMI* skulle vel flytte i ny leilighet så kanskje hun har hodet ned i en million pappesker??? Skal skifte og rydde litt og så møte sambo fra jobb og gå ut og spise! Lenge leve romantikken!!! Solskinnsklem snuppa'er Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9176011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 3. mai 2007 #12 Del Skrevet 3. mai 2007 H ei hei og god kveld:) Da var det kveld og naturfagboka er lagt vekk, så nå blir det litt tv titting(csi) så er det natta. Hadde en skikkelig nerdtur i dag, skulle prøve budnaden å fant ut at den ikke lenger passer, den var noe trang i fjord, men jeg var sikker på at jeg hadde gått ned, men det var ikke tilfelle. Jeg har ingen problemmer med vekten i den forstan, så jeg skal ikke klage sånn, men det er utrolig kjedelig å ikke få brukt finstasen det lille det er mulig, så nå er det bare å få lagt den ut til neste år. Bellababy: Fiske er utrolig avslappende, har falt skikkelig for det som en avlastning i det siste. Jeg slipper ut de fleste fiskene jeg får, får et sånt lite søkk i meg de gangene jeg skal beholde de til mat. Huff men det er akuratt det samme som skjer med alt annet kjøtt vi spiser, da slipper vi bare se det, prøver å tenke sånn, men helt enig med deg det er ikke det som er gøy ved fiske. Til det andre så kommer jeg nok til å ringe, alle jeg har pratet med hittil har sagt det samme så et er nok det rette:) Så lurer jeg på om det er noen her som har brukt mini-piller tidligere, har gått over til conludag nå fra p-piller også har jeg fått skikkelig ømme brystvorter??? det har vært sånn en ukes tid, syntes dette var litt spesielt og begynner og lure på om det er noe annet som har skjedd=/ Er fortsatt noen dager til menstruasjon så får ta en test da, men kanskje noen andre har prøvd samme produkt??? Vell vell nå må jeg klistre meg til skjermen før jeg skal legge meg, tidlig opp i morgen:) Nattinatt alle sammen:P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9181996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 3. mai 2007 #13 Del Skrevet 3. mai 2007 hmm.. test Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9182542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 3. mai 2007 #14 Del Skrevet 3. mai 2007 hehe.. jeg bare tester og prøver å tenke logisk, men det var nok litt sent på kvelden til å få noe ut av det hele.. Måtte bare si, igjen takk Bellababy, du er nå opphøyet til en helgen (om det heter så for vårt kjønn.. merker at hodet har lagt seg.. hehe). Løper inn og ser etter post! Kjempetopp!!! Og Kathrine, YOU GO GIRL!!! Barnevernspedagogen i meg heier deg frem ) Og resten av gjengen, natti natt snart helg!!! (og vi skal være barnevakt for en liten engel, og jeg gleder meg STORT!!!!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9182570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 4. mai 2007 Hehe... Nå har du post Barnkanskje?!!! Skal bare sende en liten hilsen til alle snuppa'ene! Jeg stikker på hytta i helgen... Kragerø here I come! Skal bli deilig! Er tilbake på søndagskveld med en liten oppdatering! Kos dere så lenge i helgen da! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9185583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 4. mai 2007 #16 Del Skrevet 4. mai 2007 Da ønsker jeg dere alle sammen ei kjempe fin helg. Min kjære samboer kommer hjem i kveld, og jeg gleder meg masse til å se han igjen. Har jo ikke sett han siden mandag !! Så helgen vår går nok med til pakking, flytting, gulv legging osv. Rimelig travelt med andre ord. Så dere som bor sørpå får nyte sommerværet, mens vi her nord nesten går med boblejakka fremdeles Kos dere Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9186500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 4. mai 2007 #17 Del Skrevet 4. mai 2007 Hei hei jenter, og god fredags ettermiddag:) I dag leverte vi inn gruppeoppgaven (endelig), så nå kan jeg nyte helgen i fred og ro:) Skal i konfirmasjon i morgen og gleder meg kjempemasse. Det er så sjeldent vi møter hele familien, så det skal bli gøy å prate med dem igjen. Ellers skal jeg, sambo og et vennepar på kino i dag og se spiderman 3. Må nesten se den også, ettersom jeg så 1 og 2 forige helg (gikk på tv da). Kjekt å komme seg litt ut også i blant...konsentrere seg om kjæresten og bare nyte hverandre:) Bellababy: Tenkte jeg skulle benytte meg av trikset ditt for å svare på innleggene. Var ganske smart det der;) Du har lest på eksamen denne uken ser jeg. Når er det du skal ha eksamen da? Ønsker deg hvertfall masse lykke til:) Jeg har vel egentlig ikke noe med dette å gjøre, og du trenger ABSOLUTT IKKE svare hvis du ikke har lyst, men er det noe spesielt som har hendt siden du er sykemeldt? Du har kanskje nevnt noe om dette tidligere for alt jeg vet da, men jeg har ikke fått det med meg hvertfall;) Er det omskolering du driver på med nå da? Høres spennende ut å studere akkupunktur og aromaterapi. Har ikke slike skoler her jegbor, så jeg får vel holde ut som sykepleier. hehehe:) Har faktisk lyst å bli helsesøster eller barnesykepleier, så vi får se. Først og fremst skal jeg fullføre det siste året, få meg jobb, bli gravid, bygge hus og gifte meg. Så jeghar nok å henge fingrene i tror jeg;) Er litt nysjerrig på det lappeteppet du hekler, det blir sikekrt nydelig. Hvis du lager deg profil her så kan du godt legge ut bilder av det;) Ellers får du ha god tur til Kragerø i helgen. Hørtes deilig ut å reise bort en liten stund. Rafi: Vet ikke om jeg har sagt det, men gratulerer med ny leilighet. Er den helt ny siden dere skal legge gulv og lignende? Ser du gruer deg til å pakke;) Det er ikke det morsomste akkurat, men gleden over å flytte til et nytt sted er nok større en motviljen til å pakke:) Har dere solgt leiliheten deres nå? Fikk dere det dere ønsket? Ellers håper jeg du og kjæresten får en koselig helg...er vel som å bli forelsket på nytt nå da, når dere ikke har sett hverandre på en stund;) TauZa: Gratulerer med å være et steg nærmere babydrømmen:) Kan det ta lang tid før syklusen blir normal igjen etter bruk av p-stav? Hva er forskjellen på p-stav og spiral egentlig? Har ikke så mye peiling på det der, for jeg har tydd til pillene istedenfor;) Har du hørt noe fra jobbene du har søkt på da? Hva er det du studerer forresten? ( jeg har selvfølgelig glemt det ut)!!! Jeg og vil ha jobb før jeg begynner prøvingen med å få barn...satser på å få jobb like etter jeg er ferdigutdannet, men det er jo ikke sikkert jeg får så stor stilling. Vanskelig å få 100 % som sykepleier, og det irriterer med noe så veldig! Men men, om jeg får 50 % fast og jobber 50 ekstra så skal jeg nok klare meg:) Barnkanskje? Ser dere skal bygge dere hytte, og nå er jeg kjempemisunnelig Har sååå lyst på egen hytte, men mangler desverre det viktigste, nemlig tomten!!! pappa og broren hans eier 30 mål tomt et kjempefint sted 30 minutter herifra. De har hytter der begge to, men ellers har kommunen bestemt at ingen andre i familien får bygge. da må det hvertfall legges ut som hyttebyggefelt, og det vil vi ikke. Det er jo så idyllisk der om sommeren:) Lurte kanskje på å få oss en husvogn der, for det er det lov til. Men det blir uansett ikke det samme som egen hytte. Hvilken hytte er det dere skal bygge da? Har du en link eller noe til den? Og hvor skal dere bygge den? *Kathrine* Ser du gruer deg til eksamen du også. Er visst flere med eksamener på gang her inne. Jeg skal ha eksamen i slutten av mai, men det er hjemmeeksamen og da får jeg ikke helt de samme nervene. Men jeg gruer meg litt alikevel. Jeg har forresten samme problem som degangående bunaden...den passer IKKE...og jeg som skal i konfirmasjon i morgen og all ting!!! Synes det er kjempefint med bunad, så det er litt dumt at den er for liten. Men jeg har ingen planer om å sy den ut- da skal jeg heller slanke meg oppi den. Prøver, til min store fortvilelse, å gå ned ti kilo, men det er jammen ikke enkelt. Denne uken har jeg ikke fått trent heller, pga den dumme skoleoppgaven jeg har holdt på med. Men regner med å være tilbake på mandag! Ser naboene dine har tatt litt til vett og hvertfall flyttet barnet opp på terassen. Men herlighet, hvem er det som lar barnet ligger å gråte så lenge uten å trøste ham?? Høres veldig merkelig ut det der...Tror jeg hadde reagert akkurat som du i den situasjonen, ogvært litt usikker på å kontakte barnevernet. Men du kan vel hendvende deg der som anonym, eller? jeg har også vurdert å kontakte barnevernet angående en sak,men vet ikke om det er det riktige. Det handler ikke om mishandling eller noe slikt, men situasjonen som denne personen er i går utover barna. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.... Men nå får jeg gå og rydde litt...kan ikke bare sitte på bim heller (selv om jeg fint kunne brukt opp flere timer av dagen her) God helg folkens Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9188428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*MiAMi* Skrevet 4. mai 2007 #18 Del Skrevet 4. mai 2007 God kveld til alle dere snupper i Norge. Nå sitter jeg i Egypt og nyter varmen. Er 35 grader i skyggen, så dere kan tenke dere hvordan det er i sola ;o) Nå kommenterte akkurat farmor at jeg hadde blitt skikkelig brun, og det kan jeg jo fint leve med! Ellers er ikke TR kommet, testen viste negativt, men det var 3 dager før IKM. Har ikke tatt ny test enda. Venter nok til jeg er tilbake i Norge igjen (8.mai). Blir litt kort dette, skal liksom prøve å skjule det mest mulig for far, lillebror og farmor. ;o) Begynner forresten flyttingen når jeg kommer hjem. Har 9 dager, før jeg igjen setter meg i et fly, med destinasjon "varmere strøk". Lovin' it! Ha en strålende helg alle sammen. Skal komme sterkere tilbake når jeg er hjemme igjen. Stor klem til alle. ps. Kjekt å se at det hele tiden kommer til nye. Er blitt en fin gjeng her inne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9189915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 5. mai 2007 #19 Del Skrevet 5. mai 2007 hva er trikset?! hvordan klarer dere å huske alle sammen? jeg har jo mer enn nok med å huske å svare på kommentar og spørmål direkte til meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9195685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 5. mai 2007 #20 Del Skrevet 5. mai 2007 TauZa: Heisann. trikset er å åpne to "vinduer", slik at du kan kan veksle mellom disse når du skriver. Vet ikke om du helt skjønte denne forklaringen;) Er ikke så god på dataspråket!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9200132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 6. mai 2007 #21 Del Skrevet 6. mai 2007 Hei hei jenter:) Da var helgen snart over og bare 4 dager til eksamen... Føler at leiligheten blir mer og mer forfallen for hver dag som går selv om samboer prøve og ta i et tak, finner liksom ikke tid til å rydde, samtidig som jeg ikke klarer og se på rotet. Jeg har er tendens til å bli så utrolig stressa av å se på rot, det har jeg nok fra min mor:) Blir et kort innlegg nå, må tilbake til boka. *siv* JA har noen eksamensnerver nå ja, har ikke pleid å bli så ille, men dette er føste gang jeg går opp uten skole ved siden av. Kun som priatist, har ingen å spørre om det er noe jeg er usikker på. Men vi får håpe det går bra:) Har samme instilling som deg me budnaden, må prøve og kvitte meg med de få kiloene som skal til for å komme inn i den. Jeg har bestemt meg for at den første gangen den skal legges ut skal hverfall være etter at jeg har fått barn. Jeg prøver og trene en del, men jeg må ærlig innrømme at jeg har vært utrolig slapp nå etter jul, men etter eksamen nå skal jeg begynne igjen for fult, da blir det helt slutt på røyken og kun trening og sunn kost. Skal pleie kroppen til prøvestart ved nyttår:) Vell vell da får jeg hompe meg tilbake til godstolen og naturfagen. HA en god søndag alle sammen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9203805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #22 Del Skrevet 6. mai 2007 Go søndagsmorgen alle snupper! Hva har dere fordrevet tiden deres med i helgen? Jeg fikk levert bachelor oppgaven min på fredag før det var grilling i parken- kjempe koselig. I går fikk vi gratisbilletter på "a tribute to dirty dancing" på kristiania teater. Det var rett og slett latterlig. Vi lo så vi grein og ikke fordi det skulle være morsomt men fordi det var så dårlig at det var til å le av. Stakkars de som betalte 500 kr for billetten...! off. anbefales ikke. I dag blir det sikkert bare avslapping og muligens trening. Så skal jeg prøve å svare på noe av det dere har spurt meg om. Dere er flinke å følge med assa!. -Barnkanskje- Han er nok litt distanser til tanken på at jeg har sluttet med hormoner enda, men han kan godt bruke litt tid.Vi er jo fraboende så det er ikke akkurat noe vi må ta hensyn til i det daglige.Jeg skjønner veldig godt at du bytter mellom å være veldig klar og å grue deg. Det er jo ett kjempesteg. Off så trist å utsette det å få barn til det er for sent. Jeg vil ha mine før jeg er 30 assa. -Bellababy- Jeg drømmer om at han skal titte meg dypt i øynene å si "ja, jeg vil ha barn med deg!" Men så fort han går med på sex uten prevensjon så er det ogsa ett form for ja. Det virker kjempespennende med akupunktur. Så forresten en som satte en nål på en medstudent under forelesning. Det syns jeg var spesiellt. Var i øret da men allikevell... Jeg kan gjerne tenke meg å prøve det under fødsel. Anbefaler du å prøve det en gang før man gjør det under fødsel? 'siv' som du sikker ser har jeg skjønt opplegget:) så at du åsså har levert oppgave. DIgg! når er du ferdig for sommern? det skal gå veldig raskt å komme tilbake til normal syklus. Det var derfor jeg valgte pstav og ikke p sprøyte. Tror jeg kan ha eggløsning to uker etter at den er tatt ut. Jeg skal jo ikke bli gravid med engang men det er jo greit å se om kroppen fungerer. Har hatt falsk mens nå så da kjenner jeg vell om jeg har eggløsning om 2 uker. P-staven sitter i overarmern rett ved under biseps. En av de største forskjellenen er vell at de gjerne setter p- stav på unge jenter men for å få spiral må du vell ha født. Jeg selv synest d hørest tryggere ut å ha noe i armen (som du kan kjenne utenpå huden at er der)enn i livmoren. Jeg har ikke hørt noe fra noen jobber. Skal ta en ringerunde til uka. Jeg søker spesialpedagog jobber. -miami- så spennende. Venter spent på test- resultater! Jeg vil også til varmere strøk! Vi skal egentlig ikke klage vi som er i Oslo området da. Det har vert supert denne uka! Det var det lengste innlegget jeg har hatt. hehe! sånn går det når man lærer nye triks. Man må rett og slett prøve de! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9203934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 6. mai 2007 #23 Del Skrevet 6. mai 2007 ble det anonym! Det skulle jo være fra TauZa! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9203938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brina86 Skrevet 10. mai 2007 #24 Del Skrevet 10. mai 2007 ÅÅÅÅÅÅÅÅH så sur jeg er no.. skrev sikekrt det ÅTTE sider lange inlegget så mast jeg dekningen på nettet så alt forsvant!!! *SINNNNNAAAAAAAA* men men.. får ta det kort da.. Tazuza: DU snakker om pstav? kunne du fortalt meg litt om den? er det vondt og ta? har litt sprøyte fobi som jeg prøver og overkomme.. hehe.. Har selv aldri født barn men alikevel fått spiral.. føler meg lurt.. legen min fortalte meg ikke om noe annet alternativ.. Går på medisiner som er veldig sterke og reduserer effekten av p pillen noe som resulterte i at jeg hadde konstant mens.. så derfor fikk jeg spiral.. men jeg har veldig liten livmor så den plager meg veldig.. har faktisk ondt av den akkuratt no men er blitt vant med det.. men når det noen ganger gjør så vondt av sex at jeg kan ligge og vri meg i smerter i 3 timer "får rier av smertene siden kroppen prøver og avvise den" så vil jeg ikek ha den selv om legen min sier det er heeeeelt normalt.. er 20 år noen dager til og vil no søren med ha ett normalt sex liv jeg og.. :S hva koster pstaven? hvor ofte må den skiftes? hvor sikekr er den? kjenner du noe ubehag av den? bivirkninger? vil så veldig gjerne ha ut denne helvetes spiralen.. men gruer meg sånn og tanken på og få mensen igjen etter og ha gått uten i 2 år er kjip.. hehe vil jo bade i sommer uten og ha en tampong som samler på alt vannet.. hehe.. trenger bare EN flytevest vettu.. hehe.. på forhånd takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9259289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brina86 Skrevet 10. mai 2007 #25 Del Skrevet 10. mai 2007 ÅÅÅÅÅÅÅÅH så sur jeg er no.. skrev sikekrt det ÅTTE sider lange inlegget så mast jeg dekningen på nettet så alt forsvant!!! *SINNNNNAAAAAAAA* men men.. får ta det kort da.. Tazuza: DU snakker om pstav? kunne du fortalt meg litt om den? er det vondt og ta? har litt sprøyte fobi som jeg prøver og overkomme.. hehe.. Har selv aldri født barn men alikevel fått spiral.. føler meg lurt.. legen min fortalte meg ikke om noe annet alternativ.. Går på medisiner som er veldig sterke og reduserer effekten av p pillen noe som resulterte i at jeg hadde konstant mens.. så derfor fikk jeg spiral.. men jeg har veldig liten livmor så den plager meg veldig.. har faktisk ondt av den akkuratt no men er blitt vant med det.. men når det noen ganger gjør så vondt av sex at jeg kan ligge og vri meg i smerter i 3 timer "får rier av smertene siden kroppen prøver og avvise den" så vil jeg ikek ha den selv om legen min sier det er heeeeelt normalt.. er 20 år noen dager til og vil no søren med ha ett normalt sex liv jeg og.. :S hva koster pstaven? hvor ofte må den skiftes? hvor sikekr er den? kjenner du noe ubehag av den? bivirkninger? vil så veldig gjerne ha ut denne helvetes spiralen.. men gruer meg sånn og tanken på og få mensen igjen etter og ha gått uten i 2 år er kjip.. hehe vil jo bade i sommer uten og ha en tampong som samler på alt vannet.. hehe.. trenger bare EN flytevest vettu.. hehe.. på forhånd takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9142071-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-18/#findComment-9259494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå