Gå til innhold

"hvor langt var du på vei?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er standard spørsmål når noen sier at de har mistet babyen i magen.

Spør dere bare i håp om at dere selv er kommet lengre enn dem så dere kan puste ut?

Skrevet

oi. du høres bitter ut. synd at det skal være sånn. håper det går bedre for deg etterhvert!!!

Skrevet

må jo lurer når dere fryder dere over andres ulykke.

Jeg har termin om 2mnd, og er bare inne og kikker!

Skrevet

Tror heller det er et spørsmål om hvor "knyttet" DE tror du var til barnet.. Fikk det spørsmålet mange ganger jeg også og jeg har en stygg følelse om at hadde jeg vært 4-6 uker på vei så hadde de ikke sett like "seriøst" på det.. Noe som jo er tull og fanteri! Det er jo barnet ditt uansett liksom..

Skrevet

Har ikke sett noen fryde seg over andres ulykke her inne jeg, men det er jo selvfølgelig mange tråder jeg ikke har sett. Har du link til noen av de (tydeligvis utrolig mange) trådene der folk fryder seg over andres ulykke? Så kan vi sikkert gi et litt bedre svar.

Skrevet

Jeg mistet i uke 4/5 en gang, og mener helt seriøst at det ville vært mye verre om jeg f.eks hadde mistet etter at jeg hadde begynt å kjenne liv. Slik det er nå er jeg faktisk usikker på om jeg skal regne det som en SA (når de spør om det på svangerskapskontroll), ville jo aldri visst om det en gang hvis jeg ikke var en ivrig prøver som testet straks mensen uteble. (Testet først svakt positivt, deretter fikk jeg "mensen", bare litt kraftigere enn vanlig).

Følte ikke at jeg hadde mistet et barn, selv om det var litt trist der og da. Hadde jo ikke rukket å føle meg ordentlig gravid en gang, siden det bare gikk et par dager fra testen til blødningene. Men jeg har full forståelse for at det er annerledes for andre, alle har sine egne reaksjoner og følelser, og mine er jo ikke riktigere enn andres.

Har ikke selv stilt spørsmålet til noen, men kanskje det er ment mer som "høflighet" eller hva man skal kalle det? Ikke lett å vite hva man skal si når noen har opplevd noe sånn. Og som HI selv skriver, kan sikkert være en del som håper at de fleste som opplever SA har det tidlig i svangerskapet, slik at man føler seg tryggere selv siden man har kommet lenger. Forstår ikke helt hvordan dette er å fryde seg over andres smerte da...

Skrevet

jeg tror nok mange spørr om hvor langt vedkommende var på vei for å finne ut om det finne ut om hvor den "største" faresonen er, og om de har kommet over den.. mange som sammenligner med andre som har mistet og får dermed en liten statistikk for seg selv.. er ikke sikkert det er sånn, men jeg synes det virker som en logisk forklaring på hvorfor folk spørr iallefall..

Skrevet

er du kommet hit og for og rævslikke n¨å?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...