Gå til innhold

Din fødsel ... ? dere som har født fort..

Anbefalte innlegg

Noen her som har hatt rask fødsel/ styrt fødsel, dvs under 3 timer ? og har erfaring fra flere fødsler ?

Min tok 45 min, og skjedde 5 uker før termin. Vannet gikk plutselig, etter jeg hadde hatt noen rier jeg trodde var kynnere... :P Pga rask ambulanse, og at turen til sykehuset tok 30 min, rakk jeg akk inn døra på fødestua før gutten min kom ut.

Jm begynte å snakke om dette da jeg var der i uka som var, og lurte litt på hva jeg tenkte om denne fødselen.. Og da fant jeg plutselig ut at jeg grudde meg litt..Hun uroet meg litt, og sa at jeg måtte være forberedt på at det kunne gå like fort denne gangen. Håper ikke det jeg. Alle sier, å så heldig du var som fødte så fort.. Men seriøst, jeg skulle faktisk ønske det tok litt lenger tid.

Så det jeg lurer på, til dere som har hatt raske fødsler, hvordan har de andre vært?

Eller til dere som har hatt en rask fødsel, tanker om denne ?

Takk for svar :)

Fortsetter under...

Er helt enig med deg.

Når folk sier man er heldig som har hatt en kort fødsel, tror jeg ikke de helt vet hva det innebærer.

Som førstegangsfødende kan hvertfall en kort fødsel være svært skremmende. Det ligner jo ikke på det man har sett for seg.

Ta tiden mellom riene, at det er litt vondt i begynnelsen og så skal det gjøre vondere og vondere....

For meg var det 100% vondt med en gang og ingen pauser (ble satt i gang). Var fryktelig redd for for jeg visste jo ikke at jeg allerede hadde max vondt så trodde jeg var en skikkelig pyse og at jeg aldri i verden kom til å klare å føde.

Håper jeg får en roligere, mer etter skjema-fødsel denne gangen.

Takk for svar :) Godt noen skjønner hva jeg mener.. Hos meg gikk vannet, da tok d 10 min, så ble det veeeldig vondt.. Og da var d konstant i 45 min til gutten var ute.. Hadde veldig høyt blodtrykk d første døgnet etterpå også. så håper på en "normal" fødsel denne gangen..lykke til ihvertfall:)

Hei!

Jeg har hatt to vidt forskjellige fødsler. Jeg fødte en jente for fem år siden. Fra første ri til jenta var ute tok det ca 20 timer, og jeg var rimelig utslitt etterpå...(Jeg hadde epidural og lystgass som smertelindring. Epiduralen ble antageligvis satt feil, jeg merket i allefall ingen effekt)

Da jeg fikk nestemann for to år siden gikk det to timer fra første ri til gutten var ute. Jeg var ikke så sliten etterpå, og opplevde den raske fødselen som mye mindre smertefull... Kanskje opplevdes den som mindre smertefull pga jeg hadde født før og var klar over hva som skjedde med kroppen??? (Jeg hadde akupunktur, badekar og lystgass som smertelingdring med nr to)

Jeg har termin om ca 2 uker, og håper på en rask fødsel denne gangen også, men ikke raskere enn to timer. Jeg vil gjerne komme meg på sykehuset før barnet melder sin ankomst...

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...