Gå til innhold

Hvordan føles det å ikke være gravid lenger?

Anbefalte innlegg

Må bare spørre. Hører til i juniklubben, men elsker å lese fødselshistoriene her. Blir beroliget av at det høres ut som det har gått bra med de fleste. :-)

Men hvordan føles det å ikke være gravid lenger? Hvor lenge etter fødselen kan kan man reise seg opp og gå omkring igjen? Føles kroppen lettere med en gang? Kan man bøye seg som vanlig igjen da plutselig? Føles det tomt..? Fungerer magemusklene? Er det vondt i magen?

Hmm...mange spørsmål...

Prøver å forestille meg hvordan det er...

Fortsetter under...

Hei!

De første dagene etter fødselen føltes det som om jeg hadde blitt overkjørt av et vogntog!

Har vært veldig plaget av bekkenløsing i sv.skapet, og bekkenet er ikke stabilt enda, så må være ganske forsiktig.

Jeg er 3.gangs, og har hatt ENORME etterrier. Etter ca 3 dager ga de seg....men VONDT mens de sto på. (gikk med en del paracetter kan du si..hehe)

Brystsprengen som kom 3. dagen har heldigvis ikke vært av den værste..har lært av mine tidligere feil, og lot denne gangen puppene være i fred og overlot til lillegutt og ordne opp. -slev om det var sinnsykt fristende hoppe i dusjen og bare håndpumpe dem tomme!

Nå er gutten min 9 dager gammel, og alt fungerer kjempefint! Amming, stell og soving går helt etter boken -og vi koser oss MASSE! Har to storesøsken i huset, på 5 og 3 år, som synes det er kjempestas med babyen, og de hjelper til med det de kan:)

Kroppen begynner å komme seg -rart uten kulen på magen... Utrolig mye lettere å kle på seg, barbere seg +++ Men jeg må som sagt være forsiktig enda pga bekkenet som må komme til hektene igjen.

Tror nok jeg vil savne å kjenne livet i magen etter hvert..rart at det er helt tomt inni der lixom..men må ærlig talt si at jeg ikke har tenkt altfor mye på det enda. Jeg var så klar for å føde og komme igang, lei av hele sv.skapet (som var rimelig slitsomt på slutten), at jeg forløpig nyter min tilværelse som barselkvinne:))))

Du må nok ikke regne med å være "normal" rett etter fødselen, kroppen din trenger litt tid til å komme til hektene igjen - men det er ikke verre enn at du overlever:))) Du vil nok være så oppslukt av babyen din midt oppi alt likevel:) Lykke til med fødselen og tiden etterpå!!!!

D er rart å ikke ha mage lenger, ikke være tungpustet, kan bøye meg hit å dit uten at jeg nesten svimer av.. halsbrannen forsvant over natta... rart å ikke kjenne at d sparker der inne;-) jeg la på meg 12 kg under svangerskapet og nå er d kunn 4 kg igjen til jeg er tilbake der jeg startet...rare greier...

jeg er litt plaget med "rumpa" etter fødselen, presset på meg sånne hemorider...usj d er ik no særlig,men d blir bedre dag for dag...magen er ikke vond, har hatt litt sånne"etterrier" som kommer når jeg ammer, men de forsvant etter etpar dager..

nå sitter vi bare hjemme og koser oss med lille Luca Julie ;-)

Ganske likfølelse her oxo...bekkenløsning og 3. gangsfødende med fæle etterrier.... ( de 1. dagene ) , ikke kunne jeg bøye meg fremover i sitte stilling den 1. uka, livmora var jo ganske høyt oppe, og nå sitter jeg igjen med den sexye maven min som bare er stor og stygg....passer ikke klærne mine enda, så bruker mamma klærenda..eh...ja, må nok det en stund til.

Ellers så savner jeg veldig den gravide maven min, ikke alle plagene jeg har hatt da, men den runde maven bareog alle apark/bevegelsene, spes med tanke på at det var siste gang jeg var gravid nå...he he...Heldigvis så går tiden kjæmpe fort nå, allerede 1 mnd sia til onsdan nå jeg fødte, så om bare 2 uker kan jeg begynne å trene, og da blir det hardt trening her på gårdn med bare sunn mat og ikke no mer goddis....

Men Gud som jeg trives med å ha en liten bebi i huset igjen !!!! , bare at jeg må innrømme å savne en gonatt søvn uten noe form for forstyrrelser...he he...men men....nå er det bare kosing her med mine 3 flotte barn. Vel, ønsker deg masse lykke videre i dine 8 uker i svangerskapet og masse lykke når bebin din kommer!!!1

PS! blødde foresten i 3 h******* uker, ikke noe deilig, men varierer fra kvinne til kvinne...

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...