Gå til innhold

Frøya79! .....evt flere som ikke allerede har svart meg ang mitt "dilemma" =0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vennen!

Du.... har fått ny jobb jeg! =0)

Eller det vil si, jeg har fått et muntlig tilbud på jobb, og i morra skal jeg møte sjefen der og snakke om ansettelse, lønn og liknende..

Meeeen jeg har jo da ikke fortalt at vi er gravide da.... Fant jo dette ut etter intervjuet... Bør jeg si noe? Samvittigheten min sier at jeg bør si det, vil jo være ærlig fra starten av liksom..

Men på den andre siden, synes jeg det er altfor tidlig å si noe, mye kan jo gå galt enda. I tillegg vet jeg at jeg hadde nok ikke fått jobbtilbudet om de hadde visst jeg var gravid... Er en liten arbeidsplass med totalt 4 ansatte, og ingen faste vikarer eller no....

Netsen s jeg skulle ønske at jeg ikke hadde testa positivt før om en ukes tid. Da hadde det ikke vært no dilemma i det hele tatt....

Og jeg har virkelig lyst på den jobben. Litt sånn "once in a lifetime"....

Skrevet

hei du. jeg syns ikke du skal si noe. hvis du er tidlig på vei hadde det jo ikke vært naturlig uansett.

og du blir bare borte et år i permisjon så er du jo tilbake igjen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet. hvis du er skikkelig tidlig i sv.sk kan du jo si at ikke du visste det når du var på intervju....

hehe skjønner dilemmaet ditt, men jeg hadde ikke sagt det hvis det var fare for at jeg da ikke fikk jobben.

lykke til:-)

Skrevet

Ja er bare 5 fullgåtte uker i dag jeg, så det er ganske så tidlig =0)

Og ikke har jeg planer om å bli borte ett år i permisjon heller. Her skal det deles med pappa denne gangen =0)

Blir nok til at jeg ikke sier noe i morgen. Så får jeg heller si at jeg ikke visste det da jeg skrev under kontrakten.

Takk for lykkeønskninger! =0)

Skrevet

åja men hvis du er fem uker er det jo mulig at ikke du kunne visst det da:-) man må være litt lur for å få det som man vil:-)

Skrevet

hehe så sant så sant =0)

Av og til skulle jeg bare ønske at vi jenter hadde vært litt flinkere til å ikke gi oss selv så dårlig samvittighet for alt mulig... Skal liksom ta "ansvar" for alt og alle.....

Men men, går seg nok til dette =0)

Skrevet

Hei! Først: GRATULERER med jobbtilbudet! Så: Jeg forstår VELDIG godt dillemmaet ditt. Jeg synes du skal tenke på deg selv! Arbeidsgiver har ikke lov til å trekke tilbudet pga graviditet - det hadde vært diskriminering. De ønsker deg for den jobben - gravid eller ei! Du er bare 5 uker på vei, og det er mange som ikke er klar over det så tidlig, så hvis de begynner å "regne" etter at du forteller det om noen uker, så har du ditt på det tørre. Hadde du fortalt arbeidsgiver det på nåværende tidspunkt hvis du hadde vært i et avklart ansettelsforhold? Det er jeg, og jeg har ingen planer om å si noe ennå. Skal være sikker på at det ikke blir en ny exu først iallefall.

Uansett hva du velger å gjøre: Det er ditt liv, og du har din fulle rett til å ikke informere arb.giver på et SÅ tidlig tidspunkt :-) Skal tenke på deg! Lykke til!

Klem fra

Skrevet

Der var du ja! =0)

Nei hadde aldri vurdert å si det så tidlig til arbeidsgiver dersom jeg hadde fortsatt der jeg er nå. Har ikke tenkt å si det til nærmeste familie engang, før vi evt er ferdig med ultralyden, og da er det enda mulig at vi venter noen uker til for sikkerhets skyld..

Kommer nok ikke til å si no i morra nei. Må bare "kaste" av meg den dårlige samvittigheten.. =0)

Hvordan går det med deg da? Ikke lenge til ul nå! Er så spent altså! Både med deg og meg =0)

Skrevet

Hei! Er spent på hvordan samtalen med sjefen din gikk i dag! Klarte du å legge den dårlige samvittigheten bort? Håper det!

Det går bra med meg. Har nedtelling til UL, men er så redd for at legen ikke klarer å se at det faktisk ligger noe i livmoren. Det var en anonym her inne som mente at UL før uke 7 bare var noe tull, og at det ikke var mulig å se noen ting som helst så tidlig. Håper virkelig det er denne personen som ikke har peiling, og at vi begge får et svar i slutten av uka.

Snakkes :-)

Skrevet

Hei! Joda samtale med "nyjobben" gikk greit det. Kommer til å tjene 80tusen mere i året enn der jeg er nå, grunnet vaktordning hver 4.uke, men de ekstra 80tusen kommer godt med kan du tro!

Og det "verste" er at plutselig sier en av de andre som jobber der: "er det noe mere du vil fortelle om deg selv da, er du gravid f.eks?" Ehhhh.. klarte å si at, nei det trodde jeg da ikke. Men fortalte at vi nettopp hadde vært gjennom en exu, og at vi på sikt hadde planer om en til da. Men siden vi begge skal starte i ny jobb nå, så er vel ikke timinga den beste.. Huff en liten hvit løgn men..

Jeg vet vi kommer til å se noe på ul! Om ikke hjertet har begynt å slå, så vil vi (iallefall legen) se en sort klump, fostersekken. Hvis ikke hadde de ikke kalt oss inn så tidlig =0)

Da jeg ble operert sa legen at man ville sjekke hvor egget hadde festa seg sånn rundt uke 5-6. Hadde jo ikke vært vits med ul så tidlig om man ike kunne se hvor det var..

Det går nok bra skal du se! Får nistirre på skjermen og lete etter sorte prikker =0)

Skrevet

Var forresten inne på babyverden og la inn termin datoen min, og da står det at hjertet skal begynne å slå 3.mai! Og uln min er 4.mai, så er vi heldige så.... =0)

Og du har jo termin 2 dager før meg har du ikke? Og ul 2 dager før meg? Kanskje vi er heldige begge to! =0D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...