Gå til innhold

eggløsningstest med svak strek 2 dager før ikm

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde ikke noe grav. test så jeg brukte eggløsningstest og fikk en svak svak strek. Kan det bety noe?

Skrevet

Umulig å si! Hva med å vente til IKM og bruke en gravid-test da? Sikkert ikke dumt det, vet du!

Skrevet

Hvis du er sikker på at IKM er i disse dager, og at det ikke er EL som er forsinket er du gravid..

EL-tester slår nemlig positivt ut ved graviditet. Tør gratulerer deg jeg...

Jeg fikk en positiv EL-test på 10dpo.... Er idag 25+1 og har termin 14. august.

Skrevet

Eggløsningstest reagerer ikke på Hcg hormonet, så har ingen betydning for å påvise graviditet.

Skrevet

Joda eltestene reagerer både på LH og hCg den, mens gravitest reagerer kun på hCg....

Og jeg fikk også, som Scubagirl og Frøya79 utslag på eltest rundt 10 dager dpo, og var gravid!

Skrevet

Man kan jo ikke stole på el test som graviditetstest. Den kan likevel slå ut LH. Hadde ikke vært noe poeng med gravitest da. Uansett så er ikke en eltest positiv før begge strekene er like sterke. Intet sikkert tegn på graviditet, så blir feilinformasjon fra dere.

Skrevet

Det er ikke snakk om at el testen blir positiv, dvs at teststreken blir sterkere enn kontrollstreken.

Men når man feks bruker el tester en hel syklus, og teststreken er helt blank de første 7-8 dagene etter el, for så å få sterkere og sterkere strek de neste dagene igjen hvor man da også tester pos på gravitest+ at det er mange av oss "slitere" som har opplevd nøyaktig det samme, gang på gang, så velger vi i allefall å tro at eltestene ikke juger i så måte!!!! Men selvfølgelig, det finnes unntak! Det finnes til og med de som tester pos på gravitest som IKKE er gravide også.... Ingen regel uten unntak!

Skrevet

Det er jo ikke nødvendig å gi falske forhåpninger. Vær litt realistiske da. Hvor står det skrevet at man kan bruke el tester som graviitetstester??? Til HI, hvis du tror du kan være gravid, så vent noen dager etter forventet mens, ta en graviditetest. Den er beregnet på å finne ut av om man er gravid eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...