Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt MS i 12 år og vil gjerne høre erfaringer fra dere som er gravide eller har barn fra før. Jeg er 37 år og singel og planlegger reise til Nordica.

Det hadde vært veldig hyggelig å høre fra noen i samme situasjon eller alenemødre med MS

:) anonym

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

hei.vil tro det.jeg har hatt ms i et år nå.ble gravid før jeg fikk diagnosen.vært sammen med faren i 3 mnd da jeg ble gravid...det ble en tøff start for oss begge kan du si....men valgte å beholde barnet som vi er overlykkelige for å ha nå:)hun kom til verden 12 okt i fjor...var kjempemye trøtt i graviditeten...hadde en normal fødsel...som jeg er glad for å ha opplevd.var tøft men...er blitt en del dårlig nå den siste mnd med svimmelhet å føler meg ustødig i kroppen å nummenhet fra livet å ned.er noe dritt mener veldi mye sliten.mye av kreftene går til hun lille.har ikke den kontrollen jeg hadde før på kroppen min men har kanskje blitt litt verre eter fødselen men ikke lett å si...syns jeg er blitt god å takle sykdommen.hva for symp.har du??er du langt på vei og har du barn fra før?kanskje ikke det messt oppløftene svaret men...utenpå syns det ingenting på meg...er oppegående for å si det sånn

Hei Anonym, det viktigste er at du setter grenser og lærer kroppen din å kjenne. Ikke sammenlign med alt det du klarte før, men ha en positiv innstilling og at litt er bedre enn ingenting av utførte oppgaver. Jeg har ingen barn, men vil veldig gjerne ha og undersøker mulighetene nå.

• 3 måneder senere...

ser det er en stund siden det har vært noe aktivitet her men hadde vårt hyggelig om det dukka opp noen igjen.lurer på om det går bra med deg som ville prøve å få barn.je har ett barn på 5,5 år og venter nr 2 i jan.fik ms diagnosen i mai 05,men har vel som de fleste hatt mye dritt i forkant.var alene mor i 3 år og det var til tider tøft,med mye sykehus og avhengig av hjelp.men vi har klart det bra,og har i dag en trygg og glad 5 åring som forstår att mamma må hvile mer en andre og att sprøytene er en del av livet.gleder og gruer meg til å få ett spedbarn igjen ,men ser positivt fremmover .dagene kan være tøffe men barn er en stooooor glede og gjør dagene ssnillere.lykke til alle dere der ute,håper det dukker opp noen igjen.

• 4 uker senere...

Hei, ja tiden går fort. Har fått nytt "navn" siden sist og kommet lenger i prosessen. Alle med MS er jo forskjellige, men det viktigste er å følge sin egen kropp og lære seg å sette grenser. Si ja takk til hjelp fra andre og ikke være redd for å be andre heller.

Håper du har det bra i graviditeten med nr. 2 :)

Annonse

Jeg er 23år og har hatt Ms i ca 6 år... Jeg fant ut i forrige uke at jeg var gravid... Gidder ikke tenke på Ms`n nå for jeg har ingen plager av den nå... Nå har jeg bestemt meg for å nyte svangerskapet og bare tenke på meg selv... hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...