Gå til innhold

Kontrastvæske-undersøkelse - ingen sex?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal ta kontrastvæskeundersøkelse av egglederne og det står i skriv fra sykehuset at man skal være avholdende frem til undersøkelsen. Er dette kun for å unngå graviditet slik at man kan ha sex med kondom? Noen som vet? Greit å vite om jeg må være snerpete overfor mannen min eller ikke :-)

Fortsetter under...

sprekker kondomen da, så har du jo et serriøst problem! jeg ville ikke ha trossa de tingene du har fått beskjed om. ville jo vært dumt om du ble sendt hjem igjen og måtte komme tilbake pga av at du ikke hadde gjort slik du fikk beskjed om :/ ring og spør iallefall før du gjør det du fikk beskjed om ikke og gjøre. dersom det var ok med kondom, hadde de garanter sagt at du måtte være påpasselig med prevansjon og ikke at du måtte være avholden!

men skjønner deg godt altså ;p

lykke til

he hei, jeg skal på kontrastvæske undersøkelse 2 mai, og har fått brev fra sykehuset, men der står det ikke noe om at vi skal være avholdende....vi har ikke vært det...... det eneste er at hvis man event blir gravid, så er man ikke det etter den undersøkelsen....... så da velger man jo selv....regner med at jeg ikke har eggløsning den ene gangen før dag 11 i syklusen, når EL er for det meste på dag 14-20....

Det er for at man ikke skal bli gravid og for at det øker infeksjonsfaren - så jeg vil jo tro at en kondom forhindrer begge deler.... Og som nevnt her, skulle du bli gravid så skylles spiren bort.

Lykke til med undersøkelsen

Jeg har også tatt røntgen og fikk den kontrastvæsken. Visste ikke at man ikke kunne ha sex foreks. dagen før undersøkelsen ? Det var jeg ikke klar over. Men visste at man ikke skulle ha sex det første døgnet etter undersøkelsen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...