Gå til innhold

kanskje jeg overreagerer....

Anbefalte innlegg

var ved stranda i dag sammen med et vennepar. vi skulle grille og kose oss og barna skulle få leke. etterhvert kommer det noen bekjente av venninna mi som jeg hilste på. Hun sa at hun hadde sett bilder av oss før men da var jeg en del slankere. Jeg kjente at jeg ble helt rar og klarte å stotre fram en setning som ja d skal være sikkert og visst. unnskyld meg men er det ikke litt frekt å si sånt til noen man aldri har møtt før? jeg vet jo at jeg er stor. er i uke 29 og har gått opp 16 kg. forrige svangerskap gikk jeg opp 30 kg og gikk ned igjen 40 kg. så det er uvant for meg å legge på seg og legge på seg. derfor er jeg kanskje litt ekstra var på dette området også!! Det hjelper ikke så mye at venninna mi som vi var sammen med har termin om 2 uker og har bare lagt på seg ca 10 kg! kjenner at jeg ble skikkelig deppa altså. føler meg bare enorm!!

sorry jenter måtte bare få det ut!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9135785-kanskje-jeg-overreagerer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo i utgangspunktet er det frekt å kommentere vekt på fremmede. Men hun kommenterte jo bare det sånn utfra bildet hun hadde sett. Jeg har også svinget mye i vekt de siste årene. Vært både stor og en god del mindre, og mer nå i svangerskapet igjen. Så jeg kan sette meg inn i situasjonen din, jeg tror ikke det ville gått inn på meg, men det kommer jo ann på hvordan hun ordla seg sammen med kroppsspråk og tonefall. Var det tydelig gjøre-narr-av-noen - situasjon ville jeg selvfølgelig blitt fornærmet.

Er generelt sjokkert over at vekt skal være et tema når man blir presentert da! Det er noe man unngår ved første møte ja, helt enig! Og sammenligningen du gjør med venninna di må du bare gi opp, 10 kg gjennom et svangerskap er aalt for lite, og folk er forskjellige.

Prøv å legge dette bak deg du, og nyt resten av svangerskapet ditt =)

Er du sikker på at det var vekta di hun refererte til, og ikke magen? Sagt med et glimt i øyet er jo den kommentaren bare en bekreftelse på at hun har sett at du nå er gravid!

Når folk jeg ikke har sett på en stund nå spør om jeg venter barn, sier jeg at jeg bare har spist litt ekstra i påska. Da flirer de, og skjønner at jeg tuller. Det var til og med en som spurte om jeg var blitt gravid på den måten "Jøss, lagt på deg i påska, eller?" og nikket mot magen. Det tok jeg kun som en fleip, og ingen fornærmelse.

Hei. Hun mente helt sikkert ikke noe vondt med det. Det folk konsekvent glemmer, føler jeg, er at nesten alle gravide er både mer slitne og følsomme i denne perioden! Derfor synes jeg at de kan være litt forsiktige med å kommenetere vekt ol. selv om det er en kjent sak at man legger på seg når en er gravid. Prøv å ikke tenk på det, vi tar det av igjen ;0)

Jeg tror heller ikke hun mente det vondt. Jeg syns det er koselig at folk kommenterer svangerskapet mitt og at jeg er stor og sånn. Blir heller irritert når folk kommer og skal være svangerskapseksperter, jeg..

Vær stolt av kroppen din! Det er nydelig med gravide jenter, enten de er store eller små!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...