Gå til innhold

Ikke rart jeg ikke blir gravid

Anbefalte innlegg

Positiv el-test mandag og idag begynte spottingen. Forstå det den som kan. Blir surere og surere for hver syklus som går, fordi den blir bare kortere og kortere. Nå er jeg nede i 17 dager. er det mulig?

Andre som har det sånn eller vet hvorfor syklusene er så korte?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134482-ikke-rart-jeg-ikke-blir-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du har en defekt lutealfase. få hjelp! det er ingenting du kan gjøre med det på egenhånd. Egget vil ikke rekke og feste seg på så kort tid om det ble befruktet engang.som ofte er det noe galt med hormonbalansen din når det er slik. lykke til :)

Takk for svar. Er under utredning, ferdig med blodprøver og skal skylles etter tr denne gang. Har spurt gyn om hva jeg skal gjøre mht lutealfasen min, men har ikke riktig fått noe svar synes jeg.

Kanskje jeg skal bytte gyn hvis skyllingen viser at det ikke er tett, virker ikke som om hun tar dette alvorlig nok. 15 pp er leeeeeenge.

enig med deg at 15 pp er lenge. jeg syns at du skulle vurdere og bytte dersom du ikke føler at hun tar dette på alvor. men si det til henne! at du vurderer og bytte gyn da du føler at hun ikke tar deg helt på allvor. mangen gynekologer mener jo at en godt kan gå barnlør i vaffal to år før en får hjelp. ingen gidder jo og gå hos den som er slik :)

jeg vet at det med lutealfase hjelp er veldig omdiskutert. somregel så prøver de endel ting først som pergotime og hormonbeh. generelt. tror de har funnet ut at den progresteronen du får for og hjelpe til lenger lutealfase ikke har så stor effekt. Men på en annen side så bruker de progresteron i ivf behandling og de burde jo vite

uansett så har du krav på og bli tatt på alvor når du er i 15 pp! og det sier seg jo nesten selv at det KAN ha en direkte forbindelse når du har prøvd 15 pp og ikke blitt gravid og du har så kort lutealfase! Det som er så dumt er jo at når lutealfasen kommer ned i så få dager så er det jo nesten umulig for etegg og rekke og feste seg. men snakk en alvors prat med gynekologen din du:)

håper du finner ut av det!

Annonse

Hei.

Mine sykluser lever også sitt eget liv... Har gått på pergo pga. jeg ikke fant eggløsn. Har fått eggløsn. nå, men har fått rare sykluser av pergo. Begynte på pergo etter 6 mnd. prøving og legen min tror nå at jeg egentlig ikke trengte pergo, bare at kroppen var litt treig med å få igang eggløsn. etter 11 år med p-piller???

Sist syklus hadde jeg eggløsn. på dag 16 og 17. Mensen kom på dag 25. Altså bare 9 dager mellom el og ikm. Det er for kort tid til at egget skal kunne feste seg. Er henvist til gyn. og skal der 15 mai. Vet ikke hva som kan gjøres???????

Blir så sinna!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...